سیل های کنترل نشده، نتیجه رودخانه های نامناسب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سیل های کنترل نشده، نتیجه رودخانه های نامناسب


سیل ها پدیده های طبیعی هستند که نقش محوری اکولوژیکی ایفا می کنند. با این حال، در سال های اخیر به علت سوء مدیریت بشر از رودخانه ها، سیلاب های آنها به عنوان مصیبت تبدیل شده است. به عنوان یک نتیجه ملموس از تغییرات آب و هوایی، گرمایش جهانی رویدادهای شدید آب و هوایی را افزایش می دهد، پیامدهای بالقوه در چنین سوء مدیریتی رشد می کند.


تازه شدن، از مزایای سیل است

سیلاب ها، در مناطق مسطح وسیع در نزدیکی رودخانه ها و دریاچه ها، مانند اسفنج های طبیعی عمل می کنند. آنها اجازه می دهند که حجم زیادی آب ذخیره شود و به آرامی و ایمن رودخانه ها و آبهای زیرزمینی آزاد شود.

سیلاب ها برای حیات رودخانه و افرادی که به آن وابسته هستند مهم است. آنها خدمات ارزشمند اکوسیستم ارائه می دهند، مانند:


باروری طبیعی طبیعت.

نگهداری کیفیت و حذف سموم.

حفظ محیط زیست برای گیاهان و حیوانات که نیاز به سیل طبیعی در فصل های خشک دارند.

فرصت های کشاورزی و ماهیگیری پایدار.

پرکردن سطوح آب زیرزمینی.


مدیریت سیلاب، پایداری محیط زیست.

همه اثرات یک سیل مفید نیستند. سیل نیروهای قدرتمند طبیعت هستند که اگر نادرست باشند، می توانند از بین برنده محسوب گردند. خانه های شسته شده، زندگی های از دست رفته عموم تصور ما از این واقعه است.


تاثیرات منفی سیل ها به دلیل پروژه های بزرگ در مقیاس بزرگ و رگه های باریک، بدتر می شود.

مسیل های رودخانه تغییر داده شده و کانال های مصنوعی باریک برای کشاورزی، توسعه شهری و ارتباطات و حمل و نقل محدود توسعه داده شده اند. سیلاب هایی که به طور معمول جریان های اضافی را با به شکلی نامطلوب ذخیره می کنند در مسیر خود از رودخانه هایشان قطع شده اند یا تخریب شده اند.

همه این صاف و باریک شدن مسیرهای آبراهه ای باعث می شود که رودخانه ها در یک منطقه بسیار کوچکتر جریان پیدا کنند. و به این شکل سیل سبب می گردد که ساکنان هیچ جایی برای رفتن نداشته باشند.


وقتی سد شکسته شود

به طرز وحشیانه ای، مدیریت مدرن و سازه های کنترل مدرن ممکن است مقیاس آسیب پذیری را افزایش دهند، زیرا افرادی که در سیلاب ها زندگی می کنند، اغلب از سطح حمایت کمتری برخوردارند.

سازه هایی مانند سدها و دایک ها برای حفاظت از سیل با یک مقدار مشخص طراحی شده اند. آنها می توانند زمانی که سیل بیش از ظرفیت آنها می شود شکسته شوند. این امر اجتناب ناپذیر است، حتی اگر دایک ها ساخته شده بالاتر و به طور مداوم تقویت شود، آب ها آن ها را در شرایط بسیار بحرانی از بین می برند.


ترجمه: سایت بیسین












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools