بایگانی مرداد ۱۳۹۶ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




۶۰درصد کشور با کمبود آب مواجه است


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ۱۶ استان کشور یعنی حدود ۶۰درصد مردم با بحران آب مواجه هستند، گفت: انتقال آب بهترین راهکار برای رفع بحران کم آبی در کشور است.

ابوالفضل حسن بیگی ضمن بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر در کشور به دلیل رشد جمعیت و کمبود نزولات جوی ایجادشده است، ابراز داشت: درگذشته سالانه حدود ۶۵۰میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی را شاهد بودیم و درحال حاضر این میزان تبدیل به ۵۰۰میلیارد متر معکعب شده است که نشان از کاهش فراوان می‌دهد از سوی دیگر جمعیت ایران از ۳۰میلیون نفر در دهه ۵۰ به ۸۰میلیون نفر رسیده و این امر علاوه بر پنج میلیون نفر که از کشورهای دیگر مانند پاکستان و افغانستان و ... مهمان ما هستند، جمعیتی بالغ بر ۸۵میلیون نفر را برای ما ایجاد کرده است که با این تفاسیر باید گفت امروز به دلیل توسعه 

کاهش 6 میلیارد مترمکعبی ورودی آب به سدهای خوزستان


شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد؛ حجم آب ورودی به سدهای استان خوزستان در سال آبی جاری 6 میلیارد مترمکعب کاهش داشته است.  بر اساس آخرین آمار ثبت شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران،‌ حجم آب ورودی به سد های خوزستان از ابتدای سال آبی (مهرماه 95) تا 25 مردادماه جاری، 6 میلیارد متر مکعب کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، حجم آب ورودی به سدهای خوزستان از ابتدای سال آبی تا 25 مرداد ماه جاری 16 میلیاردو 978 میلیون متر مکعب بود که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 23 میلیارد و 204 میلیون متر مکعب، 27 درصد یعنی 6 میلیاردو 226 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

تعریف خشکسالی هواشناسی


هواشناسان خشکسالی را بارش کمتر از حد معمول که منجر به تغییر الگوی آب و هوایی می گردد، تعریف کرده اند. بنابراین خشکسالی از نظر هواشناسی اساساً به حالتی از خشکی ناشی از کمبود بارندگی اطلاق میشود.

خشکسالی معمولاً بر اساس درجه خشکی (در مقایسه با مقادیر نرمال یا میانگین) و طول دوره خشکی تعریف می شود. تعاریف خشکسالی هواشناسی بایستی به صورت موردی برای هر منطقه خاص درنظر گرفته شود چرا که شرایط جوی که موجب کمبود بارش می شود، از منطقه ای به منطقه دیگر شدیداً تغییر می کند. تعریف خشکسالی از دیدگاه هواشناسی در کشورهای مختلف ودر زمان های مختلف متفاوت میباشدبه همین دلیل از این دیدگاه به کار بردن یک تعریف از خشکسالی که درقسمتی از جهان متداول میباش برای دیگر جاها مناسب نبوده بطوری که مثلاً:

نکاتی در مورد خشکسالی


کلیات

خشکسالی یکی از پدیده‌های هواشناختی و جدایی ناپذیر از شرایط اقلیمی در کشورهای واقع در عرض‌ها ی جنب حاره‌ ای مانند ایران است. در این مناطق که بیشترین بیابان های جهان حضور دارند، خشکسالی امری است عادی و ممکن است در هر محلی رخ داده و پیامدهای نامطلوب به همراه داشته باشد. ویژگی‌ها و اثرات خشکسالی از قبیل شدت، مدت و بزرگی آن از محلی به محل دیگر متفاوت است. در مناطق خشک و نیمه خشک، اثرات کمبود بارندگی بر روی منابع آب به سرعت آشکار می‌شود.به بیان دیگر در مناطقی که به طور طبیعی دارای محدودیت منابع آب هستند، بروز خشکسالی تأثیرات منفی بیشتری به دنبال داشته وحتی می‌تواند به بحران منتهی شود.

انواع شاخص های هیدرولوژیکی، شاخص ترنتوایت، RDI، SWSI


شاخص ترنتوایت

مدل بیلان آبی ترنتوایت، اختلاف بین بارش و تبخیر را در نظر گرفته و بیلانی از کمبود یا مازاد آب را ارائه میکند. اولین لازمه مطالعه این مدل، ظرفیت نگهداری آب خاک در رابطه با نوع خاک و کاربری اراضی میباشد. مازاد آب میتواند به راحتی تحت عنوان رواناب محاسبه شود. محاسبه کمبود رطوبت بسیار مشکل است چرا که تبخیر و تعرق واقعی با حجم آب خاک تغییر پیدا میکند، در مدل ترنثوایت، میزان تبخیر و تعرق از بارندگی با توجه به میزان آب قابل دسترس باقی مانده درخاک، محاسبه میگردد. هنگامی که بارش کمتر از تبخیر و تعرق بالقوه باشد، تبخیر و تعرق واقعی با بارش به اضافه هر مقدار  رطوبت خاک که تبخیر یا تعرق پیدا کند، برابر میشود.

تعریف خشکسالی هیدرولوژیکی و شاخص های آن


خشکسالی هیدرولوژیکی را باید به همراه تاثیرات کاهش دوره بارش (شامل بارش برف) بررسی کرد. این کاهش بارش در میزان آب رودخانه ها، دریاچه ها ، مخازن و سطح آب های زیر زمینی تاثیر گذار خواهد بود. تناوب و شدت خشکسالی هیدرولوژیکی را باید در محدوده حوزه آبخیز بررسی نمود. گرچه مبدا و منشا تمامی خشکسالی ها کمبود بارش میباشد که خارج از اراده و اعمال بشری است اما هیدرولوژیست ها بیشتر توجه خود را صرف نحوه به پایان رساندن این پدیده و این دوره در حوزه آبخیزو سیستم هیدرولوژیکی معطوف میکنند. خشکسالی های هیدرولوژیکی معمولا همزمان با خشکسالی های اقلیمی و کشاورزی نبوده و با تاخیری نسبت به آنها روی میدهد چرا که زمان طولانی تری مورد نیاز است تا اینکه این کاهش بارش بتواند خود را در اجزائ سیستم هیدرولوژیکی 

تعاریف و جنبه های هیدرولوژی و کاربرد آن

ساخت یک نقشه از آب های زیرزمینی

 

آب‌شناسی یا هیدرولوژی (به انگلیسی: Hydrology) از دو کلمه Hydro به معنی آب و Logy به معنی شناسایی تشکیل شده است و به معنای وسیع کلمه، علم آب است. یعنی علمی که در مورد پیدایش، خصوصیات و نحوهٔ توزیع آب در طبیعت بحث می‌کند.

تعریفی از هیدرولوژی که به صورت عام رواج داشته باشد و مورد تأیید انجمن دولتی علوم و فناوری آمریکا نیز قرار گرفته‌است و برگزیده شده‌است، بدین صورت است که: هیدرولوژی علم مطالعهٔ آب بر روی کره زمین است و در مورد پیدایش، چرخش و توزیع آب در طبیعت، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب، واکنش‌های آب در محیط و ارتباط آن با موجودات زنده بحث می‌کند.

اپلیکیشن شیرهای کشاورزی سد دز طراحی شد


نسخه اولیه اپلیکیشن شیرهای کشاورزی سد دز با هدف ارائه اطلاعات فنی، نقشه ها، دستورالعمل های بهره برداری و تصاویر تجهیزات، توسط کارشناسان شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان در ناحیه دز طراحی و ساخته شد.

نسخه اولیه اپلیکیشن شیرهای کشاورزی سد دز با هدف ارائه اطلاعات فنی، نقشه ها، دستورالعمل های بهره برداری و تصاویر تجهیزات، توسط کارشناسان شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان در ناحیه دز طراحی و ساخته شد.

پساب، به عنوان اصلی ترین تمرکز بخش آب سازمان ملل


چه می‌شد اگر حجم زیاد پساب خانگی، کشاورزی و صنعتی که هر روزه در محیط تخلیه‌ می‌شود، به جای مشکلی پرهزینه، یک منبع ارزشمند در نظر گرفته می‌شد؟ سازمان ملل در جدیدترین گزارش وضعیت جهانی آب با نام «پساب: منبع بهره‌برداری‌نشده» بدین موضوع پرداخته و از آن جانبداری کرده است. 

گزارش جهانی توسعه منابع آب، هر سال با هماهنگی بخش آب سازمان ملل، ذیل طرح «ارزیابی جهانی منابع آب» به دست یونسکو تهیه می‌شود. در گزارش سال ۲۰۱۷، استدلال می‌شود که وقتی پساب تصفیه شود، می‌تواند برای تأمین تقاضای رو به رشد برای آب شیرین و سایر مواد اولیه ارزشمند باشد. به گفته Guy Ryder، رئیس بخش آب سازمان ملل و مدیر کل سازمان جهانی کار، «در جهانی که منابع آب، محدود و تقاضا در حال رشد است، پساب منبع ارزشمندی است.» Irina Bokova، مدیر کل یونسکو

علت بالا بودن تلفات سیل در ایران چیست؟


معاون پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به عواملی که باعث می شود میزان تلفات یک مخاطره طبیعی کم یا زیاد باشد، گفت: این عوامل زیاد هستند، مکان، زمان، عکس‌العمل مردم در مقابل آن اتفاق و هم چنین آمادگی مسئولان از جمله آنهاست.

بهنام سعیدی در یک برنامه رادیویی با موضوع "چرایی بالا بودن تلفات سیل در ایران" که با حضور شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور برگزار شد، با اشاره به سیل‌آسا بودن بارندگی‌ها در این فصل از سال، اظهار کرد: بارندگی‌هایی که در این فصل از سال داریم دارای مشخصاتی هستند که مهمترین آن این است که حجم زیاد باران در مدت زمان کوتاه اتفاق می‌افتد و چون زمین خشک است لذا آب سریع جاری می‌شود و در منطقه کوهستانی با شیب تند و دره‌های تنگ و باریک شدت سیلاب چندین برابر می‌شود.

شمار کشته شدگان سیل در سیرالئون به 400 نفر رسید

در پی سیل و رانش زمین در سیرالئون، گروه های نجات تاکنون اجساد حدود 400 نفر از قربانیان را یافته اند و پیش بینی می شود شمار آنان به 500 تن برسد. نیروهای امداد و نجات تاکنون اجساد حدود 400 نفر از قربانیان سیل و رانش زمین در حومه «فری تاون» پایتخت سیرالئون را یافته اند. در حالیکه سردخانه های پایتخت سیرالئون جای کافی ندارند، پیش بینی می شود تعداد اجسادی که از میان گل و لای یافت می شود به بیش از 500 تن برسد.

سیل های مکرر در ایران با دوره بازگشت 500 ساله


هنوز خسارات سیل هفته گذشته در شمال‌شرق کشور جبران نشده و در برخی مناطق همچنان عملیات امداد و نجات ادامه دارد. در این شرایط خبر می‌رسد غول سیل که به اذعان رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پس از ۵۰۰سال از خواب برخاسته، ممکن است در یکی دو روز آینده باز هم غرش کند و مناطقی در جنوب‌شرقی کشور را تحت‌تاثیر قرار دهد. سیل هفته گذشته بیش از ۱۰قربانی داشت و با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم، باید گفت خسارات ناشی از سیل امسال بی‌سابقه بوده است. آن‌طور که عنوان شده است این سیل بی‌سابقه به دنبال دوره بازگشتی ۵۰۰‌ساله رخ داده است؛ اتفاقی که می‌تواند باز هم تکرار شود.

دستاوردهای شاخص صنعت آب و برق در دولت‌های هفتم و هشتم

مهندس "حبیب الله بیطرف" وزیر نیروی دولت‌های هفتم و هشتم به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم از سوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. در این گزارش نگاهی به اقدام‌های برجسته صنعت آب و برق کشور در دوران هشت ساله وزارت بیطرف طی 1376 تا 1384 خواهیم داشت:

 

فعالیت‌های غیرسازه ای و مدیریتی:

در سال های 1376 تا 1384 که حبیب الله بیطرف عهده دار مسئولیت وزارت نیرو بود، فعالیت‌های شاخصی که بیشتر جنبه مدیریتی و نیز غیرسازه ای داشت، برنامه ریزی و انجام شد.

گنجاندن موضوع ارزش اقتصادی، امنیتی، سیاسی و زیست محیطی آب و مهار آب‌هایی که از کشور خارج می‌شد در سیاست‌های کلی برنامه چهارم برای تحقق سند چشم انداز 20 ساله نظام از جمله این اقدامات بود.

مقصران اصلی سد گتوند

در حالی که با معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم توسط رئیس‌جمهور، اشتیاق عموم به شناختن این افراد اوج گرفته، برخی از ایشان به گونه ای عمل می‌کنند که گویی علاقه ای به وزیر شدن ندارند!

 از جمله این افراد، حبیب‌الله بیطرف است؛ گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت نیرو که پیشتر نیز برای مدت طولانی عهده دار این سمت بوده و حالا به جای ارائه برنامه‌هایش برای اداره این وزارت‌خانه، ترجیح می‌دهد، تصویر یک وزیر اسبق بسیار بسیار موفق را از خود در اذهان عمومی شکل دهد؛ غافل از آنکه برخی نقاط تاریک در کارنامه اش به ثبت رسیده است.

ادامه وضعیت خطر سیل در استان گلستان تا فردا

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به ادامه سیلاب و وضعیت خطر در استان‌ استان گلستان تا فردا (یکشنبه) هشدار داد.

محمد حاج‌رسولیها در جمع مدیران ارشد آب کشور در خصوص سیلاب‌های اخیر در شمال و شمال‌شرق کشور گفت: از روز پنجشنبه گذشته درباره بارش‌های منجر به سیل به ستادهای بحران در 4 استان خراسان شمالی، رضوی، گلستان و گیلان هشدارهای لازم داده شده و در شرکت‌های آب منطقه‌ای این استان‌ها ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها از بامداد جمعه در 4 استان آغاز شد، ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که وضعیت بحرانی تا روز یکشنبه ادامه یابد، چرا که بخشی از سیلاب تا فردا از سرشاخه‌های اصلی به دشت‌های پایین دست خواهد رسید.

حاج‌رسولیها با بیان اینکه حداکثر میزان بارش‌ها در استان گیلان بوده است، گفت: در بخش‌هایی از این استان 70 تا 80 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است، ولی حادثه‌ جدی در این استان نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در استان‌های گلستان و خراسان شمالی حدود 20 تا 30 میلی‌متر بارندگی گزارش شده است، ولی شدت این بارش‌ها بسیار زیاد بوده در کمتر از 5 دقیقه، حدود میلی‌متر بارش ثبت شده است.

حاج رسولیها با بیان اینکه تمامی حادثه‌های منجر به مرگ به دلیل اتراق مسافران در کنار رودخانه‌ها بوده است، ادامه داد: بیشترین تلفات انسانی این سیل در شهرستان کلات و درگز گزارش شده که در این شهرستان‌ها مسافران به دلیل تعطلات آخر هفته در کنار رودخانه اتراق کرده بودند.

هیدرولوژی و منابع آبی فلات ایران


فلات ایران منطقهٔ بزرگی از حوضه آبریز بسته در مرکز ایران است که از شمال به کوه‌های البرز از غرب و جنوب به کوه‌های زاگرس و از شرق به رشته کوه‌های موسوم به ارتفاعات شرقی ایران محدود می‌شود. طول این فلات از شمال غربی به جنوب شرقی ۱۰۰۰ کیلومتر بوده و پهنای آن در حدود ۶۰۰ کیلومتر است. به جز ناحیهٔ کوچکی در جنوب شرق حداقل ارتفاعی ۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا دارد. ارتفاع آن در حاشیه‌های شمالی و غربی به بیش از ۳۰۰۰ متر می‌رسد. توپوگرافی عمومی فلات متغیر است ولی مشخصهٔ آن وجود بلوک‌های صخره‌های سخت در سرتاسر آن است که توسط مخروط افکنه‌ها و دشت‌های آبرفتی در بر گرفته شده‌اند. در پست‌ترین بخش‌های فلات، کویرها بسیار فراوانند.

دریاچه در وسط کویر شنی


دریایِ شنیِ «اوباری» محوطه‌ای وسیع از شن‌تپه‌های مرتفع در منطقه‌ی «فزان» در جنوبِ غربی لیبی است. ۲۰۰۰۰۰ سال قبل، این‌جا منطقه‌ی مرطوب و حاصلخیز بود که باران زیادی در آن می‌بارید و رودخانه‌های جاری فراوانی داشت.

این رودخانه‌ها، دریاچه‌ی بزرگی را تغذیه می‌کردند، دریاچه‌ای به اندازه‌ی جمهوری چک در آبگیر فزان که به آن دریاچه‌ی «مگا فزان» می‌گفتند. 

اجماع ملی در بحث آب ایجاد شده است

مشارکت ذی‌نفعان از پایه‌های اساسی حکمرانی آب است/ اجماع ملی در بحث آب ایجاد شده است

معاون وزیر نیرو در امور آب وآبفا گفت: در شورای هماهنگی حوضه‌های آبریز کشور حضور نمایندگان بهره برداران به رسمیت شناخته شد و مشارکت ذی‌نفعان از پایه‌های اساسی حکمرانی آب است.

مهندس "رحیم میدانی" معاون وزیر نیرو در امور آب وآبفا در جلسه کارگروه انسجام بخشی آب و آبفای گلستان و در جمع مدیران صنعت آب این استان اظهار کرد: رییس جمهور در مراسم تحلیف دومین مشکل عمده کشور را پس از اشتغال مشکل بحران آب عنوان کرد و این نشان از اهمیت مساله است.

کتاب "انسان و محیط زیست" در مدارس کشور تدریس می‌شود

برای نخستین بار در کشور، کتاب درسی با محوریت آب، انرژی و محیط زیست با عنوان "انسان و محیط زیست" از امسال به صورت رسمی در مدارس کشور تدریس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، کتاب "انسان و محیط زیست" با هدف افزایش سواد محیط زیستی و آبی دانش آموزان ویژه دانش آموزان پایه یازدهم کلیه رشته ها در مقطع متوسطه، تدوین شده و قرار است از مهرماه سال جاری، به عنوان یک درس مستقل مورد آموزش قرار گیرد.

کشته‌های سیل به 11 تن رسید، بی توجهی به هشدارها عامل افزایش خسارت‌های جانی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با اشاره به مرگ 11 نفر در اثر سیل گفت: متاسفانه بی‌توجهی مردم با هشدارها و اتراق در کنار رودخانه‌ها باعث افزایش تعداد کشته‌ها در سیل روز جمعه شده است.

مهندس "میثم جعفرزاده " مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اینکه، طبق اطلاعیه شماره 12 سازمان هواشناسی استان و اطلاعیه سازمان مدیریت بحران برای شهرهای مختلف شمال شرق کشور، استان‌های گلستان، خراسان رضوی و شمالی و استان گیلان که درگیر حادثه سیل بودند اطلاعیه‌های جداگانه صادر شده است گفت: با استفاده از هماهنگی‌هایی که مدیریت بحران مجموعه‌های وزارت نیرو در استان داشت، اطلاع‌رسانی خوبی در سطح استان انجام شد و نیروهای امدادی به صورت آماده باش در محل حضور داشتند.

مجموع ذخایر آب شیرین در خاورمیانه / شمال آفریقا، 2002-2015


مجموع ذخایر آب شیرین در خاورمیانه / شمال آفریقا، همانطور که توسط GRACE ناسا دیده می شود، 2002-15

GRACE در آزمایشات نجوم و ناسا از سال 2002 تا 2015 (در واحد اینچ) مجموع تلفات آب شیرین در شمال آفریقا و خاورمیانه را نشان می دهد. کل آب به معنای تمام برف، آب سطحی، آب خاک و آب های زیرزمینی اشاره دارد. تخلیه آب های زیرزمینی در ترکیه، سوریه، عراق و ایران و در امتداد شبه جزیره عربستان، منجر به تغییرات بزرگی در کل ذخایر آب منطقه می شود. به همین ترتیب، خشکسالی و پمپاژ آب های زیرزمینی به خشک شدن منطقه دریای خزر کمک می کند. سیستم آبرسانی شمال غربی صحرا که به عنوان تونس و لیبی قرار دارد، همچنان در حال افزایش تنش آب است که در نقشه نشان داده شده است.

ناسا خشکسالی در شرق مدیترانه را بدترین خشکسالی در 900 سال گذشته می داند.


یک مطالعه جدید ناسا نشان می دهد که خشکسالی اخیر که در سال 1998 در منطقه لاوانت شرقی مدیترانه ای در قبرس، اسرائیل، اردن، لبنان، فلسطین، سوریه و ترکیه آغاز شده است، احتمالا بدترین خشکسالی 9 قرن گذشته است.

دانشمندان با مطالعه حلقه های درختی به عنوان بخشی از تلاش برای درک آب و هوای منطقه و تغییر ورود آب به داخل و یا خروج آن از منطقه، تاریخ خشکسالی مدیترانه را بازسازی کردند. حلقه های نازک نشان دهنده سال های خشک است، در حالی که حلقه های ضخیم ترسالی می باشد.



آب های زیرزمینی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی علی رقم آنکه بخش مهم ذخایر طبیعی آب شیرین جهان را تشکیل می دهند، به دلیل ماهیت پنهان از چشم خود، همواره بیشترین فشار ها را در استفاده های بی رویه بر خود تحمل کرده و تنش اساسی بیلان داشته های آبی یک محدوده در این بخش رخ داده است. مدل ها و شبیه سازهای کامپیوتری شناخته شده ای در این زمینه وجود دارد که از گستردگی کاملی به منظور مطالعات و مدیریت برخوردار است.



آب های سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های سطحی، اگرچه در دسترس ترین منابع برای بشر محسوب می شوند، اما از نظر پایدار بسیار آسیب پذیر و در عین حال بیشترین آلودگی را دریافت و حمل می کنند. همچنین حوادث شدید آب و هوایی مشخصا و حدقل به صورت بصری، بیشتر بر روی این دسته از منابع قابل شناسایی است. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



آب های زیر سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های زیر سطحی،اهمیت بسیار زیادی در ارتباط یابی بین منابع آب و گیاهان دارند. خشسالی ها و ترسالی ها در این مفهوم خود را بیشتر برای انسان نشان می دهند. در عین حال مهم است که بدانیم اندرکنش آب های زیرزمینی و آب های سطحی بر اساس وضعیت لایه ای که آب های زیرسطحی در آن واقع شده است روی می دهد. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



برنامه نویسی منعطف به زبان پایتون

عنوان مهندسی برازنده فردی است که با معادلات یک علم آشنایی مشخصی داشته باشد. آشنایی با معادلات و مفهومات علم هیدرولوژی امکان کار با زبان های اسکریپت منعطفی چون پایتون را فراهم می کند که در نتیجه بسیاری از مسائل و مشکلات تخصصی و استثنا در مهندسی آب، امکان حل دقیق و کامپیوتری را پیدا کنند.



دریافت داده های مکانی پرکاربرد در مهندسی آب

بخش مهمی از خطا در محاسبات مهندسی، منتشر شده از داده های پایه ضعیف است. در این بخش می توانید به مجموعه گسترده ای از داده های مکانی چه در فرمت رستری و چه وکتوری، به منظور استفاده در نرم افزارهای مهندسی دسترسی داشته باشید. به مجموعه به مرور زمان افزوده می شود. همچنین محتوای پیشین در صورت امکان بروزرسانی می شود.



دریافت داده ها و اطلاعات پرکاربرد در مهندسی آب

دامنه وسیع داده ها و اطلاعات محیطی، الزام به دسترسی مطمئن و بروز از این آمار و اطلاعات را نشان می دهد. با توجه به گستردگی منابع دستیابی به داده در سطح اینترنت، ما در اینجا مجموعه بزرگی از داده ها را جمع آوری کرده ایم. شما می تواند به همراه توصیحات به این محتوا دسترسی داشته باشید.



درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools