ساختار ایستگاه های سنجش و هشدار خودکار سیل - بخش دوم :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ساختار ایستگاه های سنجش و هشدار خودکار سیل - بخش دوم


اندازه گیری رودخانه

در حالی که نهرها و رودخانه ها ممکن است در بسیاری از ویژگی ها و پارامترهای آنها با دریاچه ها، حوضچه ها و مخازن در اشتراک باشند، اما در عین حال آنها دارای یک کیفیت دیگر هستند که سبب متمایز شدنشان از بدنه ساختاری دیگر اجزاء آب شیرین است: جنبش. رودخانه یک پارامتر کیستون است که بر روی بسیاری از دیگر جنبه هیدرولوژی و کیفیت آب اثر گذار است. اگر چه این جنبه های دیگر ممکن است فقط مثلا به عنوان سلامت یک رودخانه حیاتی باشند - و یا فقط به عنوان لوازم پروژه های خاص قابل اجرا - اما آنها ممکن است با انواع دیگر ساختار آب شیرین، در بسیاری از جهات و در فصل های دیگر همپوشانی کمی و کیفی داشته باشند. به همین دلیل، این بخش در درجه اول در مرحله ایجاد ایستگاه اندازه گیری تخلیه و دبی رودخانه تمرکز خواهد کرد.

بیشتر در بخش اندازه گیری رودخانه بدانید.


نمونه سیستم هشدار سیل

همانطور که قبلا بحث شد، تعدادی از راه ها برای پیکربندی یک سیستم هشدار سیل خودکار وجود دارد، اما نیازهای یک سیستم می تواند به طور گسترده ای از دیگری متفاوت باشد. تعداد سایت های سنجش، محل آنها، و ابزار و سنسورهای مورد استفاده در هر مورد می تواند متفاوت بوده در ماهیت نرم افزار ها و اندازه منطقه تحت پوشش، انواع مختلفی در نظر گرفته شود. اگر سیستم هشدار دهنده خود را برای سرویس دهی به کل جامعه در نظر گرفته باشید، تعداد سنجه های لازم در محل های آبی به اموال و زیرساخت بستگی دارد. اگر فقط یک بخش کوچک از جامعه خود را و به صورت طبقه رودخانه در معرض سیل مد نظر داشته باشید، به عنوان مثال، یک سنجه هم حتی می تواند کافی باشد.

در یک سیستم تک سنجه، نصب یک ایستگاه در حاشیه رودخانه و یا با ساختار ایستا، مانند یک اسکله یا پل پشتیبانی، به احتمال زیاد بهترین نتایج را ارائه می دهد. سنجه ها همچنین می توانند با یک چاه شیب دار یا عمودی ساخته شود، که آن را آسان تر می نماید و شامل ابزار های دیگر، مانند چند پارامتر مجهز به آرایه ای از سنسورهای سوند، و همچنین دیتالاگر و سیستم های تله متری باشد. در حالی که فرستنده های رادیویی هستند که گزینه های تله متری استاندارد برای سیستم های مبتنی بر ALERT و ماهواره ای را ارائه می دهند. گزینه های سلولی ممکن است بیشتر برای نرم افزار مفید بوده، و بسته به اندازه و محل آن  بکار روند. تقریبا تمام گزینه های تله متری به شکل مستمر انتقال اطلاعات در زمان واقعی را خواهند داشت و به هر کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه آن را ارائه می دهد، از ویژگی های بارز تضمین این است که سیستم خود را اجرا می کند همواره، و هر ابزار کنترلی و یا اقدامات اضطراری را می توان بلافاصله اجرا کرد اگر محدودیت پارامتر بیش از حد نباشد.



سطل اوجی سنجش باران

متشکل از یک قیف و یک ظرف کوچک چسبیده به یک اهرم اوجی، باران سنج جمع آوری مقدار تجمعی بارش است که قبل از پر شدن ظرف، اقدام به رهاسازی هر اندازه آب جمع آوری شده کرده و به این ترتیب ارسال سیگنال الکتریکی به یک فرستنده داده ها را انجام می دهد.


سامانه ورود به سیستم یکپارچه اطلاعات

یک سیستم ثبت اطلاعات یکپارچه، در اصل یک ایستگاه نظارت زمان واقعی است که شامل محل دیتا لاگر، ماژول تله متری، و قسمت ارائه قدرت/شارژ است. از آنجا که به طور کلی هزینه های اجرا و انتقال برق AC به محل نظارت گران است، در اینجا از پانل های خورشیدی یکپارچه استفاده می شود که به طور مداوم باتری 12VDC را برای انجام عملیات مستقل تغذیه می کنند.


نصب و راه اندازی سخت افزار

دیتالاگر می تواند به طور مستقیم بر روی اسکله/اباتمنت و یا به یک تیرک بر روی پل نصب شود، که در اصل این امر بسته به محل و طرح نظارت برای هر موردی متفاوتی به شکل مستقل توصیه می شود.


حسگر رادار سطح آب

حسگر سطح آب با استفاده از تکنولوژی رادار یک امکان جایگزین بدون تماس را برای دیگر روش های اندازه گیری سطح مانند مبدل فشار شناور ارائه داده، که اجازه نظارت در سخت ترین مناطق از منظر دسترسی را می دهد.


تله متری

تله متری دسترسی به اطلاعات در زمان واقعی را فراهم می کند. انتقال هشدار با ارتباطات بی سیم از طریق فرکانس های رادیویی به این شکل مقدور است، اما گزینه های سلولی و مبتنی بر ماهواره ای نیز برای این شرایط در دسترس هستند.


اطلاعات زنده

دستیابی سریع به داده پروژه از طریق یک مرکز داده مبتنی بر دسترس جامع 24/7 است. نظارت بر داده ها را می توان در زمان واقعی و یا به عنوان یک گراف برای شناسایی روند مشاهده شده استفاده کرد. زمان واقعی هشدار خودکار می تواند از طریق متن و یا ایمیل، زمانی که پارامترهای مشخص شده از محدودیت از پیش تعریف شده تجاوز می کنند، ارسال شود.


منابع را اینجا بیابید

ترجمه: بهزاد سرهادی

ادامه دارد...












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools