دانلود فیلم آموزشی آبگیری از فونداسیون ساختمان - DeWatering :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب




دانلود فیلم آموزشی آبگیری از فونداسیون ساختمان - DeWatering

اصطلاح DeWatering یا عملیات آبگیری به معنی استخراج آب از یک محیط کوچک، مثل معدن، زیربنای ساختمان و یا موارد مشابه کارگاهی برای ایجاد امکان فعالیت توسط تیم های توسعه بدون درگیری با دردسر نفوذ و وجود آب های زیرسطحی در این مناطق است. به عبارتی دیگر آبگیری حذف آب از یک مکان است. این ممکن است با طبقه بندی مرطوب، سانتریفیوژ، فیلتراسیون، یا فرآیندهای مشابه جداسازی جامد از مایع انجام شود.آبگیری ساختمانی یا کنترل آب اصطلاحات رایجی هستند که برای توصیف حذف یا تخلیه آب های زیرزمینی یا سطحی از بستر رودخانه، محل ساخت و ساز، کیسون یا شفت معدن با پمپاژ یا تبخیر استفاده می شوند. در یک سایت ساخت و ساز، این آبگیری ممکن است قبل از حفاری زیرسطحی برای فونداسیون ها، پایه ها یا فضای زیرزمینی برای پایین آوردن سطح آب اجرا شود. این اغلب شامل استفاده از پمپ های "آب گیری" غوطه ور، پمپ های گریز از مرکز، ادوکتورها یا استفاده از خلاء در نقاط چاه می شود. شرکت بین المللی تحقیقات تجاری Visiongain ارزش بازار جهانی پمپ آبگیری را 6.4 میلیارد دلار در سال 2018 ارزیابی کرد.

نمای محدوده مطالعاتی در ساحل شهر دبی

ساختار فونداسیون محدوده مطالعاتی

چرا باید DeWatering را شبیه سازی کرد؟
با شبیه سازی ساختار DeWatering مد نظر خود، در صورتی که این شبیه سازی با دقت بالا و مشابه با واقعیت زمین انجام شود، می توانید از شکست عملیات، ایجاد ساختار پمپاژ مازاد یا کمبود آن و در کل هر نقصی باخبر شوید. تصور کنید فرآیند آبگیری منجر به توزیع ناهمگن جریان شود، یا به اندازه کافی آب را استخراج نکند، یا برعکس، نصب دستگاه ها بیش از اندازه باشد و... تمام سوال های مشابه را می توان با شبیه سازی کامپیوتری توسط مدل های دقیق پیش بینی کرد. در فرآیند های پیچیده تر حتی نشست زمین، انتشار آلودگی و... قابل تخمین است. حجم دقیق آب قابل استخراج برای تعیین اندازه پمپ و لوله ها و یا نوع فرآیند آبگیری و روش مناسب آن از دیگر سوالاتی است که مدل سازی قادر به پاسخ به آن است.

چگونه باید DeWatering را شبیه سازی کرد؟
روش های متعددی در این زمینه وجود دارد که در این لیــــــنک بیشتر به آن پرداخته ایم. اما در اینجا ویدیو آموزشی برای شبیه سازی این فرایند در فونداسیون یک برج در ساحل شهر دبی ارائه شده است. این یک پروژه واقعی است که در زمان ارائه این آموزش هنوز اجرا نشده است. پرسش مالکان و سازندگان این برج مشابه با پرسش های مطرح شده در اینجا برای کارایی سیستم طراحی شده DeWatering است که توسط یک شرکت انجام شده است. در این ویدیو نشان داده میشود که شبیه سازی طراحی انجام شده برای تعبیه روش DeepWell که یکی از موثرترین و در عین حال گران ترین روش های آبگیری سازه است، تا چه اندازه قرار است به درستی در پی این سازه عمل کند؟

محتوای ویدیو آموزشی چیست؟
در اینجا ویدیو آموزشی ارائه گردیده است که با فرض آشنایی نسبی کاربر به ویدیو عمومی توضیحات نرم افزار GMS که در همین سایت و در اینجا قادر به دریافت آن هستید. سرفصل های ذیل ارائه گردیده است:
  • نحوه ایجاد مدل مفهومی ساختار سه یعدی از فونداسیون سازه
  • نحوه ایجاد مدل خاک ساختار سه یعدی از فونداسیون سازه
  • ایجاد شبکه سه بعدی تفاضل محدوده محاسباتی بر ساختار مدل مفهومی
  • تولید مدل ریاضی محاسبات جریان آب زیرزمینی
  • تعریف شرایط اولیه و شرایط مرزی
  • اجرا، واسنجی و صحت سنجی مدل

آنچه با این آموزش دریافت می کنید:
  • ویدیو آموزشی به مدت 2 ساعت
  • دریافت داده های توضیح داده شده به صورت خام شامل نقشه ها و اطلاعات پایه
  • دریافت داده های توضیح داده شده به صورت پردازش اولیه شامل داده های مکانی و عددی
  • دریافت مدل شبیه سازی در تمام حالات ارائه شده در آموزش به صورت نهایی
  • دریافت خروجی نتایج

نمایی از ساختار توسعه مدل شبیه ساز

نمای دو بعدی از مدل شبیه سازی ساخته شده

نمایی سه بعدی از مدل شبیه سازی ساخته شده

_______________________________________________________


corbeille_propre_vide_box

قیمت 230 هزار تومان

(حجم کل دانلود: یک گیگابایت در حالت فشرده) - لینک دائمی


 

لطفا پیش از پرداخت متن ذیل را با دقت بخوانید:






نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين


بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

W3Schools


اطلاعات سايت

  • behzadsarhadi@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: SubBasin
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools