دانلود جزوه و ویدیو فارسی مدل انتقال آلودگی آب زیرزمینی SEAWAT :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود جزوه و ویدیو فارسی مدل انتقال آلودگی آب زیرزمینی SEAWAT


درباره مباحث این پروژه بدانید

علاوه بر مقدار آب زیرزمینی، جامعه به طور کلی به جنبه های کیفیت نیز علاقه مند است. این علاقه از هدف استفاده از آن نشات می گیرد. در کشاورزی، نمک زدایی مسئله مهمی است که باید پوشش داده شود. این آب زیرزمینی شور می تواند از طریق آبیاری یا اثرات آن در مناطق ساحلی حاصل شود.

برای آب آشامیدنی، جلوگیری از آلودگی چاه های آب آشامیدنی کاملاً مهم است. اثرات احتمالی آلودگی در منطقه این چاه ها، مانند پمپ بنزین، جاده های عمومی (حوادث رانندگی با بارهای خطرناک) یا صنایع محلی. در مقیاس های محلی بررسی نفوذ روغن در نازل پمپ بنزین ها غیر معمول نیستند. مطمئناً قبل از ده سال برای انجام تکنیک های مناسب اصلاح، ابتدا حمل و نقل این املاح برای تعیین اندازه و شکل توده های روغن بررسی می شود.

در مقیاس منطقه ای، جامعه علاقه مند است به عنوان مثال اثر نیتریک شدن خاک در ذخایر طبیعی یا اثر بارهای مغذی حاصل از کشاورزی (برای سالهای زیادی) بر کیفیت آب آزاد را بررسی کند. در هلند به عنوان مثال کیفیت آب آزاد نیاز به مطابقت با استانداردهای خاص دارد. منابع پراکنده مانند زمین های زراعی می توانند مواد مغذی را برای چند سال در آب های آزاد تغذیه کنند که برای مطابقت با استانداردهای سختگیرانه "Kader Richtlijn" در هلند می تواند مشکل ساز شود.

در این پروژه مفاهیم و معادلات اساسی، مانند معادله تعادل جرم، در نظر گرفته شده است که از فرم اصلی معادله همرفت-پراکندگی، CDE استخراج می شود. معادله جریان آب زیرزمینی و CDE دارای خصوصیات کاملاً یکسانی هستند. یکی براساس قانون دارسی و دیگری بر اساس فیک است. هر دو شامل برخی از ویژگی های "سیستم" (k در مقابل D) و برخی از شیب (H در مقابل C ورای x) اما تفاوت های مشخصی نیز مانند اصطلاح advection در CDE وجود دارد که در معادله جریان آب زیرزمینی وجود ندارد. مورد دوم دارای برخی مفاهیم عددی است که در طول عملی نشان داده خواهد شد.

برای حل معادلات دیفرانسیل جزئی به شرایط اولیه و مرزی نیاز است. مشاهده خواهد شد که شرایط مرزی برای حل معادله حمل و نقل یا انتقال ذرات خیلی پیش پا افتاده نیستند و مطمئناً شخص باید در انتخاب شرایط و مقادیر مناسب مراقبت کند.

در فصل های پروژه مدل واقعی حمل و نقل املاح در لایه زیرین ارائه شده است. راه حلهای تحلیلی برای داشتن یک ایده خوب در مورد فرآیندهای مربوط به انتقال املاح و فعل و انفعالات بین این فرآیندها پوشش داده شده است. CDE که یک معادله دیفرانسیل جزئی است با استفاده از روش تفاضل محدود قابل حل است. این به طور کامل شرح داده خواهد شد و طرح های عددی قرار است در یک صفحه گسترده اجرا شوند. در این مرحله فرد به اندازه کافی با مدلهای قبلی آزمایش کرده تا بتواند یک مدل حمل و نقل زیرزمینی و آب را با یک بسته نرم افزاری تجاری تنظیم کند. GMS (سیستم مدل سازی آبهای زیرزمینی) شامل MODFLOW، برای جریان آب زیرزمینی و MT3DMS برای حمل و نقل. اثرات یک زمینه هدایت ناهمگن در انتقال املاح بررسی شده و برخی از ابزارهای آماری در رابطه با قبلی تحت پوشش قرار گرفته اند.

مدل نفوذ آب شور دریا به داخل زمین های کشاورزی ساحلی با یک سناریو مورد بررسی قرار گرفته است. این سناریو شامل افزایش تراز آب زیرزمینی به دنبال گرمایش جهانی و افزایش مصنوعی سطح زهکشی زمین های کشاورزی برای یک دوره شبیه سازی 100 ساله است.

در زیر فهرست جزوه اصلی که معیار محاسبات این پروژه می باشد را می توانید مشاهده کنید:


درباره محتوای این پروژه بدانید

این پروژه متشکل از چهار سوال کلی است در حیطه انتقال آلودگی در آب زیرمینی به صورت تئوریک می پردازد. به عبارت دیگر، این سوال ها بر پایه جزوه پیوست شده آنها که در 81 صفحه می باشد قابل فهم و حل هستند. قهرست این جزوه در بالا آمده است. جزوه مذکور به مفاهیم شناخته شده انتقال آلودگی در جریان آب زیرمینی می پردازد و به زبان انگلیسی است. بخش های زیادی از این جزوه، به صورت تصاویری از محیط مدل های بکار رفته است. افرادی مخاطب این مجموعه می باشند که به دنبال درک درست معادلات جریان آب زیرزمینی و نحوه انتشار آلودگی در سفره ها هستند. در اصل این پروژه به مخاطبان نشان خواهد داد که شرایط مرزی در نظر گرفته شده در محاسبات تا چه اندازه در تخمین های نهایی موثر است. درکی که تنها با فهم معادلات جریان و انتقال قابل دستیابی است. این پروژه در طیف وسیعی از مدل ها و روش ها تحلیل شده است. برای نمونه:


شامل:

  • مدل MODFLOW
  • مدل MT3DMS
  • مدل SEAWAT
  • مدل Random Walk
  • روش Explicit and backward
  • روش Explicit and central
  • روش Implicit and central
  • وب اپلیکیشن Applet
  • و...


هدف: تشریح اهمیت شرایط مرزی در دستیابی به جواب های واقعی


محتوای پیوست شده شامل چیست؟

به پروژه حاضر علاوه بر جزوه مرجع در قالب فایل PDF، داده های اکسل و مکانی (شیپ فایلها)، مدل های شبیه سازی در محیط نرم افزار GMS با کد های MODFLOW ،MT3DMS و SEAWAT پیوست شده است. بعلاوه متن فارسی در 65 صفحه به تشریح جزیی حل این سوالات در دو قابل Word و PDF پیوست شده است. در زیر فهرست گزارش نهایی این پروژه را مشاهده می کنید:



تصاویری از محتوای این پروژه

به منظور صحت یابی کاربران از نحوه انجام این مطالعه، تصاویری از محاسبات به صورت تصادفی در زیر پیوست شده است:

مدل انتقال SEAWAT در محیط GMS.


مدل انتقال MT3DMS و Landfill در محیط GMS.


مدل انتقال MT3DMS و اصلاح آلودگی شیرابه Landfill در محیط GMS.


مدل انتقال آلودگی تئوریک در محیط اکسل.

مدل انتقال آلودگی تئوریک Explicit and backward در محیط اکسل.

مدل انتقال آلودگی تئوریک Random Walk در محیط اکسل.

وب اپلیکیشن تهیه توزیع طبیعی از ضرایب محیطی (هدایت هیدرولیکی).

درختواره مدل در محیط نرم افزار GMS.


____________________________________

مشخصات ویدئوهای آموزشی:

مجموع زمان آموزشی: حدود 1 ساعت

حجم مجموع در حالت عادی:  حدود 1/21 گیگابایت

فرمت ویدئوهای آموزشی:  WMV - عالی


مشخصات فایل های محاسباتی و گزارش آموزشی:

تعداد صفحات گزارش: 65 صفحه

حجم مجموع در حالت فشرده: حدود 539 مگابایت

نوع داده ها:  مدل GMS، اکسل، PDF ،Wortd و...

_______________________________________________________

corbeille_propre_vide_box

قیمت 85 هزار تومان

1- دریافت اینترنتی:

(حجم کل دانلود: 539 مگابایت اصل پروژه و 1/21 گیگابایت ویدیو توضیحات) - لینک دائمی

درگاه واسط بانکی زرین پال:

  


لطفا پیش از پرداخت متن ذیل را با دقت بخوانید:












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools