نگاه صنعت آب به چهارمین کنفرانس ملی GIS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نگاه صنعت آب به چهارمین کنفرانس ملی GIS

سامانه اطلاعات مکانی، زمینه ساز خدمات سریع و گسترده آب به مردم

استاندار مرکزی در نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی GIS که در محل استانداری برگزار شد، بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری کنفرانس ملی کاربرد GIS و بهره گیری موثر از ظرفیت های این کنفرانس در استان تاکید کرد.

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد:  با توجه به رشد روز افزون شبکه های برق، آب و تاسیسات خدمات رسان، مدیریت این شبکه ها با شیوه های سنتی دشوار است و استفاده از فناوری های نوین و سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS به عنوان یکی ازبسترهای کارآمد از این فناوری نیازمند برجسته سازی است.

وی توضیح داد:سامانه اطلاعات مکانی (GIS) تلاشی برای استقرار طرح های مورد نظر در نقاطی است که می تواند بهره وری صحیح را برای صنعت داشته باشد و این سامانه به شناسایی و اجرای طرح‌های مختلف در ساخت سد، نیروگاه و شبکه های برق رسانی کمک می کند.

استاندار مرکزی گفت: این استان ظرفیت علمی پرباری برای برگزاری و میزبانی چهارمین همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در 22 و 23 آذرماه دارد و وجود 80 هزار دانشجو در رشته های مختلف این خطه، ظرفیت علمی ارزشمندی است که باید در این همایش ملی از آن بهینه استفاده کرد. 

آقازاده اظهار کرد: این همایش ملی فرصتی برای محققان و دانش پژوهان است تا با تبادل اطلاعات با یکدیگر گامی مفید و موثر در راه اعتلای صنعت آب و برق کشور بردارند. 

آقازاده افزود: یکی از دستاوردهای این گردهمایی مهم ملی، فراهم کردن امکانات و شرایط لازم برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه است تا با انتقال اطلاعات مشکلات فرا روی تا حد امکان برطرف کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری هدفمند و قوی این همایش ملی می تواند گروه های سرمایه گذاری از بیرون کشور را به داخل دعوت کند و انتظار است وزیر نیرو در اولین سفر خود به استان مرکزی در این همایش ملی حضور داشته باشد.

وی اظهار کرد: امکانات و نیروهای باتجربه علمی خوبی در استان مرکزی در صنعت آب و برق وجود دارد و این استان با اتکا به همین ظرفیت به چهار استان خدمات ارایه می کند. 

استاندارمرکزی گفت: این استان باوجود کمبود آب و خشکسالی به غیر از 2 بخش با استفاده از فناوری و کارشناسان خبره مشکلی ندارد.

آقازاده افزود: 70 درصد از جمعیت شهری استان مرکزی از خدمات فاضلاب بهره مند هستند و 99 درصد ساکنان نیز تحت پوشش خدمات شبکه آب آشامیدنی قرار دارند.

استاندار مرکزی تکمیل اطلاعات مکانی سازمان ها و ارگان های استان مرکزی برای آماده سازی زیرساخت ها ، برنامه ریزی جهت بروزرسانی نقشه های پایه استان، انجام فعالیت های منسجم و هدفمند شورای کاربران GIS استان که می توان از ظرفیت 90 هزار نفری دانشجویان استان جهت برگزاری علمی و پربار این کنفرانس بهره مند شد، تخصیص بودجه های لازم برای تشکیل GIS در سازمان ها، اولویت دادن به آموزش کارکنان این حوزه قبل از خرید یا راه اندازی فناوری این حوزه و حضور فعال دستگاه های اجرایی در این کنفرانس را از جمله انتظارات  در برگزاری کنفرانس ملی GIS در استان مرکزی عنوان کرد.

گفتنی است چهارمین همایش ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در مدیریت صنعت آب و برق، با رویکرد هم اندیشی و هم افزایی در فعالیت های انجام شده در زمینه جی آی اس از 22 آذرماه به مدت 2 روز به میزبانی صنعت آب و برق استان مرکزی برگزار می شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools