الحاق اطلاعات ارتفاع در GMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




الحاق اطلاعات ارتفاع در GMS


GMS گزینه های متعددی برای وارد کردن، خروجی گرفتن و اصلح داده های ارتفاع ارائه می دهد. گزینه های بسیار، گاهی اوقات می تواند هنگام انتخاب روش استفاده از آن گیج کننده باشد. اگر گاهی اوقات با داده های ارتفاعی کار کنید، به موفقیت می رسید، زیرا در این پست ما روش های مختلفی را می توانیم برای به دست آوردن اهداف خود از داده های ارتفاع استفاده کنیم. در زیر چندین راه وجود دارد که ممکن است شما به استفاده از داده های ارتفاع خود علاقه مند شوید.

اعطای افزایش در مدل مفهومی (به عنوان مثال برای تخلیه گره ها)

با استفاده از ابزار Select Points / Nodes Tool بر روی نقطه / گره مانند گره تخلیه دوبار کلیک کنید. این باعث می شود که پنجره جدول باز شود. اطمینان حاصل کنید که نوع ویژگی برای نقطه / گره تنظیم شده است. در اینجا شما می توانید نوع نقطه / گره (مانند یک تخلیه یا یک رودخانه) و ارتفاع پایین را تنظیم کنید. چیزهایی مانند خط های رودخانه و گره های تخلیه نیاز به افزایش برای اجرای مدل در MODFLOW دارند.


مجموعه های نقاط پراکنده Interpolating / rasters به ​​MODFLOW elevations

راست کلیک بر روی مجموعه پراکنده یا رستری و Interpolate To را انتخاب کنید و گزینه لایه های MODFLOW را انتخاب کنید. این باعث دستیابی که Interpolate به MODFLOW Layers dialog می شود. مجموعه ای از اطلاعاتی که می خواهید در قسمت سمت چپ محاوره و در قسمت سمت راست لایه ای که میخواهید آنرا درون تگ قرار دهید در interpolate انتخاب کنید. با هر دو مجموعه داده و لایه مورد نظر انتخاب شده، روی نقشه کلیک کنید. این انتخاب به صف داده Dataset => MODFLOW اضافه می شود. اگر می خواهید روش interpolation را تغییر دهید، گزینه Interpolation را انتخاب کنید. روی Ok کلیک کنید تا از محاوره خارج شوید و نقاط پراکنده را به لایه تعبیه کنید.


اطمینان حاصل کنید هیچ چیز در مدل مفهومی شما یک ارتفاع چند ضلعی را نمیدهد که مقادیر بینابینی را بازنویسی کند

مهم است که توجه داشته باشید اگر ارتفاع بالا و / یا پایین را به عنوان چندگانه و به عنوان ویژگی های حوزه اختصاص داده اید و این پوشش را به MODFLOW می بندید، هر نقطه پراکنده یا ارتفاعات کششی که قبلا MODFLOW به عنوان ارتفاعات بالا / پایین که در داخل چند ضلعی قرار داده خواهد شد.


کشیدن مجموعه داده ها از MODFLOW (به عنوان مثال Layer → 2D Dataset) برای دستکاری و / یا استفاده از جای دیگر

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده موجود در GMS، توانایی افزایش ارتفاع از یک لایه MODFLOW برای ایجاد یک مجموعه داده 2D است. این مجموعه داده 2D پس از آن می تواند دستکاری و / یا در جای دیگری برای اهداف مختلف استفاده می شود. این را می توان در یکی از دو راه زیر انجام داد. با استفاده از گزینه Layer → 2D Dataset، یا با استفاده از گزینه MODFLOW Layers to Scatter.


لایه → مجموعه داده 2D در مقابل لایه های پراکنده MODFLOW (ترجیح داده شده)

می توانید مجموعه داده های 2D از آرایه های لایه را در MODFLOW ایجاد کنید و با رفتن به گزینه های کلی در MODFLOW و انتخاب آرایه ای که می خواهید یک مجموعه داده ای ایجاد کنید (شروع سطح، ارتفاع بالا، ارتفاع پایین). در کادر محاوره ای آرایه، Layer → 2D Dataset یا Grid ← مجموعه داده 3D را انتخاب کنید. مجموعه داده ای که این ایجاد می کند، دارای شناسه، I، J و F می باشد.


روش انتخابی برای ایجاد مجموعه داده ها از لایه های MODFLOW با انتخاب لایه و سپس انتخاب Grid  MODFLOW لایه ها به نقاط پراکنده 2D است. در کادر MODFLOW Layers → Scatter Points، می توانید نقاط پراکنده را در یک پوشش انتخاب شده ایجاد کنید و پوشش مورد نظر را انتخاب نمایید. اگر از این گزینه استفاده می کنید، باید چند ضلعی در پوشش برای نقاط و برای نقشه داشته باشد. این پنجره نیز گزینه های دیگری را که بسیار مفید و راحت هستند را ارائه می دهد. هنگام استفاده از این روش، نقاط پراکنده 2D مجموعه مختصات x و y و مقدار f را خواهد داشت.


برای یافتن تمامی مطالب مرتبط با این مطلب در سایت از جستجوی سایت در حاشیه سمت راست و بالای صفحه استفاده فرمایید.


لیست دیگر آموزش های مرتبط

ورود به بخش آموزش های متنی GMS

ویکی نرم افزار GMS

انجمن بحث و گفتگو GMS

کلاس های بین المللی GMS

منابع آموزشی نرم افزار GMS


آموزش های ویدیویی فارسی GMS

آموزش های ویدیویی انگلیسی GMS


دانلود آخرین نسخه نرم افزار GMS


دریافت کرک نرم افزار GMS

دریافت لایسنس ارزیابی (14 روزه)


برای سفارش انجام مدل سازی اینجا کلیک کنید












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools