پنج روند عمده تأثیرگذار بر صنعت آب در دهه آینده :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پنج روند عمده تأثیرگذار بر صنعت آب در دهه آینده


صنعت آب به دلیل شهرنشینی سریع، تغییرات شدید آب و هوا، افزایش تقاضای مشتری و ظهور فن آوری های دیجیتال، قرار است چندین سال را در سال های آتی پذیرش دهد. این تغییرات باعث ایجاد مشاغل با مجموعه ای از چالش های پیچیده می شود که می تواند ارزش خود را برای پرداختن به رقابت در صنعت حفظ کند. آیا چنین چالش هایی را می توان به فرصت هایی تبدیل کرد که از مشاغل، مشتریان و محیط زیست بهره مند شوند؟ ما فکر می کنیم بله. ما پنج سناریو و فرصت های برجسته را که احتمالاً در دهه آینده تأثیراتی در صنعت آب دارند، برجسته می کنیم.


 


1. اقدام به تأثیرات ناگهانی حوادث آب و هوایی شدید

بیشتر اثرات تغییر آب و هوا به طریقی به آب مربوط می شود. تغییرات آب و هوایی بر تولید محصولات کشاورزی تأثیر می گذارد، باعث افزایش سطح دریا، ایجاد آتش سوزی و ایجاد خشکسالی و سیل می شود. به عنوان مثال، با بیش از نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 در فاصله 200 کیلومتری ساحل زندگی می کنند، افزایش سطح دریا و طوفان شدید طوفان تا حد زیادی بر جوامع ساحلی تأثیر خواهد گذاشت. برای محافظت از جوامع ساحلی در برابر طغیان شدید آینده می توانید ساختارهای مهندسی سختی همچون آب دریا، دایک و لاین ساخته شود، اما استفاده از فناوری های پیشرفته مدل سازی آب می تواند به تعیین آسیب پذیری های فعلی کمک کند و راه حلهای مؤثر برای رفع بهتر این چالش های ساحلی را پیشنهاد می کند.


 


2. حمایت از تولید محصولات کشاورزی

طبق گفته سازمان ملل متحد، پیش بینی می شود جمعیت جهان در سال 2050 به بیش از نه میلیارد نفر برسد. برای اطمینان از وجود غذای کافی برای همه، تخمین زده می شود که تولید جهانی مواد غذایی باید 70 درصد افزایش یابد. این امر برای تولید محصولات زراعی با آبیاری گسترده تر و کارآمدتر نیاز به زمین های زراعی بیشتری دارد. همه اینها منابع آب و اکوسیستم را به چالش می کشد. به منظور پایدار بودن، مدیریت آبیاری کارآمد و تکنیک هایی از جمله مدیریت ریسک فرسایش، سیستم های هشدار سیلاب و سیستم های کشاورزی دقیق می توان برای بهینه سازی تولیدات کشاورزی با استفاده از کمترین مقدار آب استفاده کرد.


 


3. استفاده مجدد از پساب برای حمایت از اقتصاد دایره ای

سرمایه گذاری، برنامه ریزی، طراحی و بهره برداری سنتی از نظر ماهیت خطی است. آب از منبع استخراج می شود، از نظر کیفیت مورد بررسی قرار می گیرد، مورد استفاده قرار می گیرد و سپس در یک بدن آب دریافت کننده تصفیه و تخلیه می شود. اما فاضلاب و لجن تخلیه شده آن حاوی تعداد زیادی منابع با ارزش مانند نیتروژن، فسفر، انرژی و سایر مواد مغذی است که در یک اقتصاد مدور برای بازیابی منابع تهدید شده قابل بازیابی و استفاده مجدد هستند. با انتقال از یک مدل خطی به یک دایره ای بیشتر، تمرکز بر کاهش مصرف آب و رسیدن به هدف کلی بهره وری منابع است. دستیابی به این هدف، مشاغل را مجبور به تجدید نظر در مدلهای سنتی تصفیه فاضلاب می کند.


 


4- یک انقلاب مشتری مداری

امروزه، مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری توسط فناوری دیجیتال توانمند شده اند. در نتیجه، آنها به طور مداوم انتظار دارند محصولات و خدمات شخصی تری برای بهینه سازی کار خود، بهبود روش زندگی خود و کمک به آنها در رسیدن به اهدافشان داشته باشند. برای برآورده کردن این انتظارات، مشاغل باید با واقعیت مشتری توانمند مقابله کنند. در این منظر مشتری مداری، صنعت آب به طور مداوم مورد چالش قرار می گیرد تا چگونگی ایجاد راه حل های مشترک را با مشتریان بررسی کند. با دستیابی به این هدف، فرصت های خوبی برای برقراری روابط طولانی مدت مشتری با حل چالش ها در حوزه آب وجود خواهد داشت.


 


5- فن آوری های هوشمند و هوشمند شبکه

راه حل های شبکه هوشمند آب قابلیت اطمینان از زیرساخت های آب فیزیکی را با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها با کارآمدتر بهبود می بخشد. استفاده از دستگاه های اینترنت اشیاء (IoT) و تجزیه و تحلیل داده ها نه تنها به مدیریت بهتر زیرساخت ها و کاهش تلفات آب غیر درآمدی کمک می کند، بلکه از تغییرات مهم در شیوه های بهره برداری از آب و برق و شرکت ها نیز پشتیبانی می کند. شبکه های هوشمند هوشمند پایان کار به مشاغل این فرصت را می دهند تا ضمن افزایش خدمات به مشتری، بهره وری را بهبود بخشند.


DHI با تبدیل چالش ها به فرصت ها و راه حل ها، به طور مداوم مسائل مربوط به آب را حل می کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools