بایگانی خرداد ۱۳۹۶ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




چرا شنا در مخازن سدها ممنوع است؟


چرا شنا در مخازن سدها ممنوع است؟

تابستان است و گرما؛ سال‌های سال است که مردم به دلیل طراوت و زیبایی سدها گاه گداری برای فرار از این گرما به کناره این سدها روی می‌آورند. کناره‌های مخازن سدها به دلیل حس طراوتی که از نزدیکی به آب حاصل می‌شود، به عنوان مکان‌هایی پرتردد برای تفریح خانواده‌ها و گذران اوقات فراغت و گردش به شمار می‌روند؛ اما گاهی شاهدیم برخی اعمال و رفتار نسنجیده باعث تلخ شدن خاطرات یک خانواده می‌شود لذا بر همین مبنا شرکت‌های آب منطقه ای،  شناکردن در سدها و تاسیسات آب را ممنوع اعلام می‌کنند.

افزایش خروجی آب سد زاینده‌رود از اول تیرماه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از افزایش خروجی آب سد زاینده‌رود در اول تیرماه خبر داد.

 دکتر "مسعود میر محمد صادقی "با اعلام این خبر افزود: خروجی آب از سد زاینده‌رود برای کشت کشاورزان غرب به مدت 20 روز از اول تیرماه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به برنامه توزیع آب در حوضه آبریز زاینده رود، گفت: این برنامه براساس تصمیم شورای عالی آب با حضور نمایندگان کشاورزان، استانداران و ریاست وزیر نیرو هر سال ابلاغ می‌شود که مطابق آن، آب برای کشاورزان شرق و غرب تأمین می‌شود.

پایان حفاری تونل آبرسانی خط دوم آبرسانی به شیراز در یک ماه آینده

عملیات حفر تونل آبرسانی خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن در یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

"محمدرحیمی" مجری طرح آبرسانی به شیراز (خط دوم) را یک تکلیف و وظیفه عمومی دانست و با بیان اینکه خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن از طرح‌های ویژه استان فارس است، گفت: آب شرب مردم با سایر پروژه های عمرانی قابل مقایسه نیست و نیاز آبرسانی شیراز باید در کانون توجه باشد. 

رحیمی، هدف این طرح را انتقال 3مترمکعب آب شرب ازسد درودزن به کلان شهرشیرازعنوان کرد و با اشاره به اینکه آبرسانی شیراز با همه پروژه های فارس تفاوت دارد، آن را ضرورت و درخواست همه مردم دانست.

نقش مهم شیوه آبیاری تحت فشار و سامانه‌های نوین در کاهش مصرف آب

نشست طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان سمنان با تاکید بر استفاده از شیوه های آبیاری تحت فشار و سیستم های نوین آبیاری کشاورزی در شهرستان گرمسار برگزار شد.

ولی اله جورابلو مدیر منابع آب شهرستان گرمسار در این نشست که با حضور معاون فرماندار، بخشداران و دهیاران شهرستان درمحل فرمانداری این شهر برگزار شد، بر تغییر شیوه آبیاری و تغییرالگوی مصرف جهت حفاظت و صیانت از منابع ارزشمند و محدود آبی تاکید کرد.

جورابلو ضمن اشاره به نقش مهم آموزش در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب افزود: با استفاده از شیوه آبیاری تحت فشار و سیستم های نوین کشاورزی که دولت نیز برای اجرای آن تمهیدات زیادی را اندیشیده است، می‌تواند هم در بهره وری محصول و هم کاهش مصرف آب موثر باشد.

۷۵ درصد تالاب‌های کشور در معرضِ خطر

معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه میزان روند افزایش دما در ایران از میانگین جهانی بالاتر است گفت: ۷۵ درصد از تالاب‌های کشور در معرض خطر هستند.


سید محمد مجابی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت محیط‌زیست ایران و جهان و سیاست‌های کلی محیط زیست در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: وضعیت محیط زیست جهان با مشکل مواجه شده و این مسئله تنها مربوط به منطقه ما نیست.


وی میزان مصرف منابع در کشور را بیشتر از ظرفیت منابع کشور دانست و اعلام داشت: میزان مصرف منابع زیستی در کشور سه برابر ظرفیت منابع است و در میزان مصرف، رتبه 17 دنیا و در رتبه منابع در جایگاه 107 دنیا قرار داریم.


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست میزان افزایش دما در ایران را از میانگین جهانی بالاتر اعلام کرد و ابراز داشت: گازهای گلخانه‌ای نقش موثری در افزایش دما دارند و ایران جزء 10 کشور اول دنیا به لحاظ انتشار گازهای گلخانه‌ای است.


وی از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین کشورهای در حال توسعه خبر داد و گفت: مقرر شد کشورهای توسعه یافته صندوقی ایجاد کنند و مطالعات خود را در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار دهند تا به تولید کمتر گازهای گلخانه‌ای تشویق شوند.


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، پدیده گرد و غبار را یکی از مشکلات امروز دنیا دانست و خاطرنشان کرد: اجلاس جهانی مقابله با گرد و غبار تیرماه امسال در تهران برگزار می‌شود.


مجابی با بیان اینکه 75 درصد از تالاب‌های کشور در معرض خطر هستند بیان داشت: مقدار آب دریاچه ارومیه در سال 93 به 500 میلیون متر کعب رسید و بسیاری از افراد گفتند مرگ دریاچه ارومیه فرا رسیده و در سال 95 این مقدار به 2 هزار و 500 میلیون متر مکعب افزایش یافت.


وی از تصویب قانون حافظت و احیای مدیریت تالاب‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی پیرو اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: استان گیلان به‌دلیل دارا بودن قابلیت‌های تالابی نظیر تالاب انزلی می‌تواند در زمینه حفاظت تالاب‌ها به‌عنوان یک استان پایلوت عمل کند.

سد و تاثیر آن در تنظیم منابع آب سطحی نابهنگام

  

کشور ایران در منطقه کمربند خشک و بیابانی جهان قرار گرفته و کویرهای مرکزی آن جزو خشک‌ترین مناطق دنیا به شمار می‌روند. در عین حال موقعیت جغرافیایی، امتداد کوهستان‌های اصلی و تغییرات فاحش تراز توپوگرافی و بالاخره موقعیت سرزمینی نسبت به دریاها و پهنه‌های آبی مجاور یا دور موجبات بروز تنوع در اقلیم کشور را فراهم کرده است.

گسترده‌ترین ناحیه اقلیمی،‌ فراخشک بیابانی با پوشش 65 درصد مساحت کشور است. اقلیم نیمه خشک مدیترانه ای 25 درصد مساحت را پوشش می‌دهد و اقلیم‌های نیمه مرطوب تا خیلی مرطوب تنها 10 درصد وسعت را در برگرفته است که بخش عمده آن در حوضه ساحلی دریای خزر قرار دارد.

از لحاظ رژیم دمایی، اقلیم سرد حدود 47 درصد مساحت کشور را پوشش می‌دهد و پس از آن به ترتیب، معتدل با 22 درصد پوشش، فراسرد با 16.5 درصد و گرم با 14.5 درصد پوشش قرار دارد.

نوشیدن آب قطب در امارات - سفر کوه یخ


امارات متحده عربی قصد دارد با یدک‌کشیدن یک قطعه یخ از قطب به ساحل خلیج‌فارس، آب شرب مردم این کشور را تأمین کند. دفتر مشاور ملی در ابوظبی تصمیم دارد قطعه یخ بزرگی را از جزیره‌ای در فاصله حدود‌ هزارکیلومتری ساحل اصلی قطب جنوب به جزیره فجیره بیاورد. فاصله بین این دو جزیره حدود هشت هزارو ٨٠٠ کیلومتر است. این قطعه یخ می‌تواند آب آشامیدنی یک ‌میلیون نفر را به مدت پنج سال تأمین کند. طرح «یدک‌کشیدن یخ از قطب جنوب» از سال ٢٠١٨ میلادی آغاز می‌شود. مدیر شرکت مجری این طرح می‌گوید قبلا در این مسیر سفر و با استفاده از دستگاه‌های شبیه‌سازی امکان اجرای این طرح را بررسی کرده است. 

چگونه آب می‌تواند روزگار انسان را به خاک سیاه بکشاند


سرنوشت امپراتوری‌های بزرگ و دولت‌های بین‌النهرین غالباً بر مبنای بود و نبود آب تعیین می‌شد. داستان تمدن بین‌النهرین در رابطه با منابع آبش به طور بحث‌برانگیزی حاوی یک تناقض است: هم دلیل شکل‌گیری و هم دلیل فروپاشی این تمدن، به رابطه‌اش با منابع آب بر می‌گردد.

آب مسئله‌ای بنیادی بود. نام این منطقه نیز به معنی «میان دو رود» است. این دو رود، دجله و فرات‌اند. ساکنان بین‌النهرین از اهمیت آب باخبر بودند و در مقایسه با تمدن‌های بشری رقیب می‌دانستند چطور به خوبی از آب استفاده کنند. آنها نبوغ خاصی در زمینه آبیاری و ذخیره و جابجایی آب داشتند و از فناوری‌هایی استفاده می‌کردند که اروپای غربی بعد از چندین هزار سال توانست به آنها دست یابد.

تثبیت دریاچه ارومیه با رهاسازی آب سد / نقش موثر لایروبی رودخانه‌ها در طرح احیا آبخوان ها


رهاسازی 1571 میلیون مترمکعب از آب سدها برای تثبیت دریاچه ارومیه/ نقش موثر لایروبی رودخانه‌ها در طرح احیا

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: رهاسازی و انتقال 1571 میلیون مترمکعب آب از سدهای مخزنی به دریاچه ارومیه، لایروبی و اجرای طرح اتصال زرینه رود به سیمینه‌رود یکی از عوامل مهم تثبیت و افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه است.

مهندس "کیومرث دانشجو" به تشریح اقدامات انجام شده این شرکت در راستای اجرای طرح‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه پرداخت و گفت: از زمان اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه با توجه به طرح‌های مصوب محوله از سوی کارگروه نجات دریاچه ارومیه، شرکت آب منطقه ای استان با انجام به موقع و برنامه ریزی شده طرح‌های مصوب، در تثبیت و احیای دریاچه ارومیه نقش محوری را ایفا کرده است.

نگاهی بر روند استقرار، نهادینه سازی و بومی سازی فناوری‌های جدید در صنعت آب و فاضلاب کشور


مهندس "علی اصغر قانع "معاون برنامه ریزی و توسعه ­ شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

در عرصه‌ی بین‌المللی، توسعه‌، پیشرفت و روزآمد بودن هر کشور- که با بهبود و توسعه‌ی اشتغال و کسب و کار و مالاً درآمدزایی و افزایش شاخص‌های اقتصادی و رفاه اجتماعی تعریف می‌شود- گام نهادن مدبرانه در عرصه‌ی تولید و توسعه‌ی دانش، فناوری و تولید کالاها و خدمات بر پایه‌ی آن‌ها است. همه می‌دانیم که پهنه‌های وسیعی از کشور ما، متأثر از شرایط اقلیمی، با کمبود ذاتی آب مواجه است و پایه و اساس ایجاد، پایداری و توسعه‌ی هر فعالیت صنعتی، کشاورزی اقتصادی، اجتماعی و رفاهی، بدون برخورداری از منابع آبی مطمئن و تأسیسات روزآمد و پایدار استحصال، انتقال، تصفیه‌ و توزیع آب با کمیت و کیفیت مناسب ممکن نیست.

صنعت آب و فاضلاب و اشتغال


"مسعود خشایی " معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

 تأمین اشتغال و ارتقای بهره‌وری عامل‌های تولید به ویژه عامل سرمایه انسانی به عنوان یکی از اهداف راهبردی توسعهٔ پایدار کشورها در نظر گرفته می‌شود. بر این اساس توجه بخش‌ها و سازمان‌های مختلف کشور به مساله اشتغال‌زایی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و نیز هدفی استراتژیک در کنار سایر اهداف، موضوعی مهم و اساسی است.

اشتغال و بیکاری از جمله موضوعات مهم اقتصادی هر کشوری است، به گونه ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع تلقی می‌شود. بسیاری از محققان بر این باورند که علاوه بر جنبه‌های اقتصادی بیکاری باید مجموعه ای از عوامل و مفاهیم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی نیز مورد نظر قرار گیرد.

سدهای فارس نصف ظرفیت خود آب دارند

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس از پر شدن حدود 50 درصد از مخازن سدهای استان خبر داد و گفت: حجم آب در پشت سدهای استان به یک میلیارد و 448 میلیون متر مکعب رسیده است.

"حمید رضا دهقانی" در این باره اظهار داشت: امروز (9 خرداد 96) در هر ثانیه 18 مترمکعب به حجم آب در سدهای استان اضافه می‌شود.

 وی درخصوص وضعیت سدهای استان، گفت: سدهای فارس 2 میلیارد و 921 میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب دارندکه اکنون یک میلیارد و 492 میلیون مترمکعب آب در این سدها جمع شده که این مقدارآب کمی بیش از 50 درصد از ظرفیت سدهای استان است.

دهقانی افزود: از یک میلیارد و 492 میلیون متر مکعب آب موجود در سدهای استان، 486 میلیون متر مکعب آن حجم مرده آب است و فقط 1006 میلیون متر مکعب قابل استفاده است.

کارگاه آموزشی کاربرد سامانه‌های دیجیتال در مهندسی آب برگزار شد

کارگاه آموزشی «کاربرد Digital Earth در مهندسی آب» روز پنجشنبه 4 خردادماه 96 به همت کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران و گروه کار بخش کارشناسان جوان در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

در ابتدای کارگاه،‌ مهندس "مهرزاد احسانی" دبیر کل کمیته ملی آبیاری و زهکشی طی سخنانی به قدمت و اهمیت این کمیته اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف کمیته برگزاری سمینارهای آموزشی متناسب با نیازهای روز جامعه است و برگزاری چنین کارگاهی نیز در راستای تحقق این هدف بوده است. 

حال خوش این روزهای سدهای تهران


کمبود منابع آبی در ایران هر روز بیش از پیش نمایان می‌شود اما بارندگی‌های فصلی می‌تواند در مقطعی وضعیت را به بهبود بکشاند. شرایطی که در تهران شاهد آن هستنیم مصداق همین موضوع است؛ به‌طوری‌که طبق اعلام مسوولان آبی تا خرداد ماه امسال تمام سدهای تهران به جز یک سد پر می‌شود.


بر اساس آمار بارندگی از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ۲ خرداد ۱۳۹۶ میزان بارنش‌ها ۲۸۹ میلیمتر ثبت شده  که این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۵۱ میلیمتر، به طور متوسط در سطح استان تهران به میزان ۱۵ درصد افزایش داشته است.

فرونشست سالانه زمین در دشت ورامین

16 سانتیمتر فرونشست سالانه زمین در دشت ورامین / رها سازی 15 متر مکعب بر ثانیه از سد ماملو برای کشاورزی تهران

شرکت آب منطقه ای تهران هم اکنون سه کار عمده بستن چاه های غیر مجاز، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز و طرح تغذیه مصنوعی را در دستور کار خود اجرایی کرده است.

مهندس " محمد رضا بختیاری " مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه سالانه یک متر و 30 سانتیمتر افت سطح آب زیرزمینی را شاهد هستیم افزود: سالانه با 16 سانتیمتر فرونشست زمین در سطح دشت های ورامین مواجه ایم و در برخی مناطق این دشت، فرونشست ها نا همگون است که این موضوع باعث نگرانی های جدی شده است.

تأمین یک سوم کمبود آب کشور با زهکشی در بزرگراه‌ها


استاد گروه آب دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر اینکه تأثیر انتقال آب بین حوضه‌ای بیش از چهار، پنج سال نیست و دوباره به همان وضعیت دچار می‌شویم، به لزوم استفاده از آب‌های غیرمتعارف اشاره کرد و گفت: اگر بزرگراه‌های کشور مجهز به زهکش بود و این آب‌ها جمع‌آوری می‌شد، یک سوم کمبود آب کشور از آن تأمین می‌شد.

دکتر سیدسعید اسلامیان در نشست هم‌اندیشی انتقال بین حوضه‌ای آب که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان اینکه شاید چیزی مانند آب مجازی باید در بحث انتقال آب مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اکنون در اصفهان 70 درصد برق تولیدی به استان‌های دیگر صادر می‌شود و اگر در خصوص آب نیز این رویه در پیش گرفته شود، مشکل حل می‌شود.

آلاینده طبیعی، آرسنیک و اورانیوم، در یک پنجم از آب های زیرزمینی در ایالت کالیفرنیا


در آب های زیرزمینی کالیفرنیا که برای عرضه عمومی و تأمین آب مورد استفاده است؛ آلاینده های طبیعی رایج تر از آلاینده های بشری هستند. در نتیجه گیری از یافته های یک مطالعه ده ساله توسط دانشمندان زمین شناسی ایالات متحده این امر ثابت گردیده است. در این مطالعه، کیفیت تقریبا تمام آب های زیرزمینی که برای تامین عمومی در کالیفرنیا استفاده می گردد، مورد بررسی واقع شده و این ارزیابی جامعی از آب های زیرزمینی نسبت به هر کشور دیگری تا به امروز است. آب های زیرزمینی در حدود یک سوم از آب آشامیدنی کالیفرنیا در یک سال نرمال را شامل می شود، اما بیشتر در شرایط خشکسالی از آن بهره برداری می شود.

بر خلاف دیگر ارزیابی های منطقه ای، USGS مساحت و سکنه را به نوعی در شاخص کیفیت آب زیرزمینی گنجانیده است، به این ترتیب در این رویکرد تصویر دقیق تری از منطقه بدست داده که در مقیاس های متعدد قابل اجرا است. اندازه گیری آلاینده ها با توجه به جمعیت بسته به آب های زیرزمینی، و به اندازه منطقه آسیب دیده وزن شده اند. در این مطالعه از داده های بیش از 11000 چاه تامین عمومی در کالیفرنیا استفاده شد، از جمله 2400 نمونه توسط USGS، به منظور ارزیابی نزدیک به 200 آلاینده طبیعی و ساخته دست بشر در آب های زیرزمینی که درمان نشده است.

فقرا به ثروتمندان یارانه آب می‌پردازند


در اقتصادهای پیشرفته دنیا، تعداد اندکی از خانواده‌ها با فقر آب مواجه‌اند. البته این بدان معنا نیست که در کشورهای ثروتمند مشکل فقر آب وجود ندارد. فقرا در هر جای دنیا با تهدید ناشی از فقر آب روبرویند. بنا به تعریف انجمن امور مصرف‌کنندگان آب در بریتانیا، هر خانوار که بیش از ۳ درصد درآمد خود را صرف هزینه‌های آب کند، در فقر آب به سر می‌برد. در همین حال، برخی از خانواده‌ها در کشورهای در حال توسعه، ۲۵ درصد درآمد خود را صرف مقادیر اندکی آب، آن هم با کیفیتی نامطلوب می‌کنند. فراموش نکنیم که علت این مسئله فقدان فناوری یا منابع آب نیست، بلکه عدم سرمایه‌گذاری بخش دولتی و نبود قدرت خرید است که مانع دسترسی به آب می‌شود. اقشار ثروتمند هر کشوری به خدمات آبی، تقریباً مشابه خدمات آبی کشورهای در حال توسعه در قرن نوزدهم، دسترسی دارند. جالب است بدانید که ثروتمندان در کشورهای در حال توسعه، در مقایسه با ثروتمندان سایر کشورها، به مقادیر بیشتر و بهتری از آب، و اغلب با هزینه‌های کمتر دسترسی دارند.

تولید و توزیع آب به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان تهران درباره امضای قرارداد تولید و توزیع آب برای ۲۰ روستای استان تهران توسط بخش خصوصی گفت: مرحله اول مطالعه آبرسانی ۴۰۰ روستا به اتمام رسید و سال آینده ۱۴ مجتمع آبرسانی روستایی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به بهره‌برداری می‌رسد.


رضا پوررجب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه در سال‌های 94 و 95 بالغ بر 12 مجتمع آبرسانی روستایی که 52 روستا را تحت پوشش خود قرار داد گفت: این 12 مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید. 


وی افزود: در سال 96 نیز و تا پایان سال آینده 14 مجتمع آبرسانی روستایی استان تهران که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. 



آب های زیرزمینی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی علی رقم آنکه بخش مهم ذخایر طبیعی آب شیرین جهان را تشکیل می دهند، به دلیل ماهیت پنهان از چشم خود، همواره بیشترین فشار ها را در استفاده های بی رویه بر خود تحمل کرده و تنش اساسی بیلان داشته های آبی یک محدوده در این بخش رخ داده است. مدل ها و شبیه سازهای کامپیوتری شناخته شده ای در این زمینه وجود دارد که از گستردگی کاملی به منظور مطالعات و مدیریت برخوردار است.



آب های سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های سطحی، اگرچه در دسترس ترین منابع برای بشر محسوب می شوند، اما از نظر پایدار بسیار آسیب پذیر و در عین حال بیشترین آلودگی را دریافت و حمل می کنند. همچنین حوادث شدید آب و هوایی مشخصا و حدقل به صورت بصری، بیشتر بر روی این دسته از منابع قابل شناسایی است. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



آب های زیر سطحی - مبانی و مفاهیم و پروژه های تخصصی

آب های زیر سطحی،اهمیت بسیار زیادی در ارتباط یابی بین منابع آب و گیاهان دارند. خشسالی ها و ترسالی ها در این مفهوم خود را بیشتر برای انسان نشان می دهند. در عین حال مهم است که بدانیم اندرکنش آب های زیرزمینی و آب های سطحی بر اساس وضعیت لایه ای که آب های زیرسطحی در آن واقع شده است روی می دهد. شناخت درست آب های سطحی با روش های هیدرولوژیکی یکی از اهداف ماست.



برنامه نویسی منعطف به زبان پایتون

عنوان مهندسی برازنده فردی است که با معادلات یک علم آشنایی مشخصی داشته باشد. آشنایی با معادلات و مفهومات علم هیدرولوژی امکان کار با زبان های اسکریپت منعطفی چون پایتون را فراهم می کند که در نتیجه بسیاری از مسائل و مشکلات تخصصی و استثنا در مهندسی آب، امکان حل دقیق و کامپیوتری را پیدا کنند.



دریافت داده های مکانی پرکاربرد در مهندسی آب

بخش مهمی از خطا در محاسبات مهندسی، منتشر شده از داده های پایه ضعیف است. در این بخش می توانید به مجموعه گسترده ای از داده های مکانی چه در فرمت رستری و چه وکتوری، به منظور استفاده در نرم افزارهای مهندسی دسترسی داشته باشید. به مجموعه به مرور زمان افزوده می شود. همچنین محتوای پیشین در صورت امکان بروزرسانی می شود.



دریافت داده ها و اطلاعات پرکاربرد در مهندسی آب

دامنه وسیع داده ها و اطلاعات محیطی، الزام به دسترسی مطمئن و بروز از این آمار و اطلاعات را نشان می دهد. با توجه به گستردگی منابع دستیابی به داده در سطح اینترنت، ما در اینجا مجموعه بزرگی از داده ها را جمع آوری کرده ایم. شما می تواند به همراه توصیحات به این محتوا دسترسی داشته باشید.



درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools