آلاینده طبیعی، آرسنیک و اورانیوم، در یک پنجم از آب های زیرزمینی در ایالت کالیفرنیا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آلاینده طبیعی، آرسنیک و اورانیوم، در یک پنجم از آب های زیرزمینی در ایالت کالیفرنیا


در آب های زیرزمینی کالیفرنیا که برای عرضه عمومی و تأمین آب مورد استفاده است؛ آلاینده های طبیعی رایج تر از آلاینده های بشری هستند. در نتیجه گیری از یافته های یک مطالعه ده ساله توسط دانشمندان زمین شناسی ایالات متحده این امر ثابت گردیده است. در این مطالعه، کیفیت تقریبا تمام آب های زیرزمینی که برای تامین عمومی در کالیفرنیا استفاده می گردد، مورد بررسی واقع شده و این ارزیابی جامعی از آب های زیرزمینی نسبت به هر کشور دیگری تا به امروز است. آب های زیرزمینی در حدود یک سوم از آب آشامیدنی کالیفرنیا در یک سال نرمال را شامل می شود، اما بیشتر در شرایط خشکسالی از آن بهره برداری می شود.

بر خلاف دیگر ارزیابی های منطقه ای، USGS مساحت و سکنه را به نوعی در شاخص کیفیت آب زیرزمینی گنجانیده است، به این ترتیب در این رویکرد تصویر دقیق تری از منطقه بدست داده که در مقیاس های متعدد قابل اجرا است. اندازه گیری آلاینده ها با توجه به جمعیت بسته به آب های زیرزمینی، و به اندازه منطقه آسیب دیده وزن شده اند. در این مطالعه از داده های بیش از 11000 چاه تامین عمومی در کالیفرنیا استفاده شد، از جمله 2400 نمونه توسط USGS، به منظور ارزیابی نزدیک به 200 آلاینده طبیعی و ساخته دست بشر در آب های زیرزمینی که درمان نشده است.

در این مطالعه، که به عنوان بخشی از مانیتورینگ محیط های آب زیرزمینی دولتی کالیفرنیا در برنامه ارزیابی های انجام شده می باشد، نشان داده شده است که آلاینده های طبیعی، مانند آرسنیک و اورانیوم در غلظت های بالا در حدود 20 درصد از منابع آب های زیرزمینی استفاده شده برای تامین وجود دارند. آلاینده ساخته دست بشر، مانند نیترات و...، در غلظت های بالا در حدود 5 درصد از منابع رخ می دهد. غلظت "بالا" به معنی ارزش تعریف شده سازمان حفاظت محیط زیست و یا حداکثر مقادیر آلودگی آب ایالتی کالیفرنیا و یا دیگر حدود غیر قانونی مبتنی بر سطوح بهداشتی برای ترکیبات شیمیایی یا عناصر است.

توسط سازمان زمین شناسی آمریکا کیفیت آب های زیرزمینی بررسی می شود؛ این منابع تامین آب معمولا ترکیب شده و یا قبل از تحویل به مصرف کنندگان به منظور حصول اطمینان از این جهت که آب برای نوشیدن سالم است فراوری می شوند.

"مطالعات دیگر به طور معمول برای ارزیابی بخشی از منابع و تلاش برای برون یابی و بسط نتایج به مناطق دیگر صورت پذیرفته است." به نقل از دکتر کنت بلیتز، دانشمند USGS که هدایت این مطالعه را بر عهده داشته است. "مطالعه GAMA فقط در مورد کل منابع مورد استفاده برای عرضه عمومی نبوده، و ارزیابی آلاینده های نامنظم مانند منگنز، و همچنین آلاینده تنظیمی را پوشش می دهد." منگنز، یک آلاینده غیر قابل تنظیم است، که وجود آن در غلظت بالا از منظر معیارها برای سلامت انسان غیر قانونی می باشد. در حدود 5 درصد از منابع مورد استفاده برای تامین آب آشامیدنی در این شرایط واقع شده اند.

آلاینده های ساخته دست بشر عبارتند از غلظت های بالایی که به عنوان آلاینده طبیعی رواج ندارند، اما آنها در مکان هایی که تعداد زیادی از مردم بر آبهای زیرزمینی وابسته بوده و در استفاده به آنها تکیه دارند رخ می دهد. به عنوان مثال، حلال های آلی در حال حاضر در بخش هایی از سان فرناندو سان گابریل، و سانتا آنا دستشوئی ها، که در آن میلیون ها نفر از آب های زیرزمینی برای بخشی از آب آشامیدنی خود استفاده می کنند دیده می شود. حضور حلال در غلظت های بالا در این حوضه به مدت طولانی شناخته شده است، و مشکل این است که به طور فعال توسط سازمان های محلی و منطقه ای اداره می شود.

غلظت بالای نیترات در آب های زیرزمینی به طور کلی به سبب استفاده از کود،، و سیستم های سپتیک می باشد. در کالیفرنیا، وقوع غلظت بالای نیترات در آبهای زیرزمینی مورد استفاده برای عرضه عمومی در درجه اول به فعالیت هایی که در گذشته رخ داده بر می گردد. در نتیجه، غلظت بالایی از نیترات را می توان در مناطقی که استفاده از زمین در گذشته کاربری کشاورزی بود پیدا  می شود اما در حال حاضر کاربری شهری، و نه فقط در مناطقی که در حال حاضر کشاورزی می باشد این مشکل دیده شده است. مثال ها عبارتند از: دره لیورمور و بخش هایی از حوضه سانتا آنا.

علاوه بر این، هستند مناطقی که کاربری زمین در حال حاضر کشاورزی است، اما غلظت بالای نیترات در حال حاضر در عمق منطقه که برای تامین عمومی آب استفاده می شود شایع نمی باشد. غلظت نیترات ممکن است در آینده بالا رود و آن هم به علت حرکت آب های زیرزمینی از سطح زمین به سمت پایین و در اصل به سمت منطقه عمیق که برای تامین عمومی آب استفاده می شوند. مثالهای این مناطق عبارتند از بخش هایی از San Joaquin و دره Sacramento.


ترجمه: سایت بیسین

منبع: www.sciencedaily.com













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools