دانلود جامع ترین کتاب های آموزش اکسل - Excel :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود جامع ترین کتاب های آموزش اکسل - Excel

معرفی:

مایکروسافت اکسل (به انگلیسی: Microsoft Excel)، جزء برنامه‌های صفحه گسترده است. این نرم‌افزار، توسط شرکت مایکروسافت نوشته، توسعه و پخش می‌شود. این نرم‌افزار برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز و اواس ده اپل ارائه شده است. البته نسخه‌ای از این نرم‌افزار در مجموعهٔ ویندوز فون آفیس ارائه شده است که مخصوص سیستم عامل تلفن همراه ویندوز فون می‌باشد. نسخه‌ای از این نرم‌افزار نیز در مجموعهٔ مایکروسافت آفیس لایو ارائه شده است که به صورت رایانش ابری، اجرا می‌شود. این برنامه برای محاسبات ریاضی (با قابلیت انجام محاسبات دشوار ریاضی) و ترسیم نمودار به وسیلهٔ ابزارهای گرافیکی به کار می‌رود. اکسل بعد از نسخهٔ ۵ در ۱۹۹۳، جزئی از مایکروسافت آفیس شد.

مایکروسافت اکسل دارای خصوصیات اصلی تمام نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده است. با استفاده از جدولی متشکل از ردیف‌ها و ستون‌ها می‌توان، داده‌ها و اطلاعات را سازماندهی و همچنین با استفاده از همین داده‌ها، به انجام محاسبات پرداخت. می‌توان با استفاده از رسم توابع و نمودارها، به تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات پرداخت.

نسخه‌های ویندوزی نرم‌افزار اکسل از برنامه نویسی با استفاده از VBA (نام کامل:Visual Basic for Application) که نوعی از زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک است، پشتیبانی می‌کند. برنامه‌نویسی با استفاده از VBA اجازه می‌دهد تا عملیاتی را که با استفاده از خصوصیات اصلی اکسل نمی‌شود آن را انجام داد، انجام پذیر گردد. در نسخهٔ ۲۰۱۱ از آفیس که برای سیستم عامل مک ارائه شد، پشتیبانی از VBA به این مجموعه اضافه گردید.

خروجی نرم‌افزار اکسل می‌تواند شامل پسوندهای مختلفی باشد اما دو فرمت XLS (نام کامل: Excel 97-2003 Workbook) و XLSX (نام کامل: Excel Workbook) دو پسوند رایج خروجی این نرم‌افزار می‌باشند. با توجه به تغییرات عمده‌ای که از نسخه ۲۰۰۷ در این نرم‌افزار رخ داد پسوند فایل اصلی برنامه اکسل از xls به xlsx تغییر کرد که این امر با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های جدید فشرده سازی و فرمت xml در پسوند فایل با حرف x نمایان شده است. برای اینکه بتوان پسوند xlsx را در نسخه‌های قبلی برنامه اکسل باز کرده و استفاده نمود می‌توان نرم‌افزار هماهنگ کننده مایکروسافت را نصب کرد.

رشته های علوم محیطی و از جمله مهندسی آب با توجه به ماهیت داده های آنها، نظیر داده های اقلیمی و زمین شناسی  و یا هیدرومتری و... نیازمند استفاده از این ابزار کاربردی می باشند. از این رو در این پست آموزش اکسل آورده شده است:


دانلود ماکروسافت آفیس (لینک به سایت شرکت سازنده)

تألیف: مهندس سعید فعال
تألیف: جوزف روبین
ترجمه: بهرام صمدیان
نألیف: مهندس علی فاتحی
تألیف: مهندس کتایون کمانفر












نظرات (۱)

  • آواتار کامنت Kian Pars Co وبسايت

    سلام ممنونم از سایت بسار خوب ومفید شما.شرکت کیان پارس اصفهان .https://kianparsco.com/#

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools