دانلود کتاب ضوابط و معیارهای فنی آبیاری تحت فشار (مشخصات فنی عمومی) :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود کتاب ضوابط و معیارهای فنی آبیاری تحت فشار (مشخصات فنی عمومی)

    با توجه به اهداف کلان کشور در برنام ههای توسعه اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی در بهره برداری بهینه از منابع آب، سیستم های آبیاری تحت فشار در اولویت های برنامه ریزی و اجرایی کشور قرار گرفت.

    مجموعه حاضر با عنوان مشخصات فنی عمومی آبیاری تحت فشار توسط اداره کل توسعه روشهای آبیاری تحت فشار معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تهیه و برای استفاده در طرح های عمرانی کشور به معاونت امور فنی سازمان از آن جا که مشخصات فنی سندی است که ویژگی های مهندسی یک محصول، فرآیند یا خدمت را مشخص می سازد، بدون شک یکی از اساسی ترین ضوابط موثر در ارتقای سطح دانش و آگاهی عوامل اجرایی محسوب و نظر به لزوم تبیین و تفکیک مسوولیت دستگاه اجرایی، دستگاه نظارت و عوامل اجرایی در کارگاه به عنوان مدرکی فنی، حقوقی و قراردادی از اهمیتی ویژه برخوردار است.

    از این رو معاونت امور فنی که طبق ماده 23 قانون برنامه و بودجه مسوولیت تهیه و ابلاغ ضوابط مورد نیاز طرح های عمرانی کشور را عهده دار می باشد، پس از بررسی مشخصات یاد شده نسبت به انتشار آن اقدام نمود. نشریه حاضر شامل فصل های زیر است:

1. کلیات

2. عملیات خاکی

3. کارهای فلزی، تجهیزات مکانیکی و هیدرومکانیکی

4. عملیات لوله گذاری

5. روشهای آبیاری بارانی

6. روشهای آبیاری موضعی

7. تجهیزات الکتریکی سیستمهای آبیاری تحت فشار

    نظر به وجود برخی فصول مشترک در این نشریه با نشریه شماره 108 دفتر امور فنی و تدوین معیارها با عنوان «مشخصات فنی عمومی شبکه های آبیاری و زهکشی»T این فصل ها به شرح زیر از متن نشریه حاضر حذف شده اند. بنابراین، لازم است تمامی عوامل اجرایی در موارد مشروح زیر از نشریه شماره 108 این دفتر استفاده نمایند:

  • بتن و بتن مسلح
  • کارهای بنایی حفاظتی و استحکامی
  • قالببندی
  • زهکشی
  • قنات ها
  • آرماتورگذاری و مسلح کردن بتن
  • رنگ آمیزی
  • زیر اساس

دانلود ضوابط و معیارهای فنی آبیاری تحت فشار (مشخصات فنی عمومی)

حجم فایل: 4 مگابایت












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools