دانلود برنامه و راهنمای فارسی مدل شبیه سازی و تجزیه و تحلیل کیفیت آب WASP :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود برنامه و راهنمای فارسی مدل شبیه سازی و تجزیه و تحلیل کیفیت آب WASP


مدل WASP 7.3 نسخه ارتقاء یافته WASP می باشد که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (USEPA) ارائه شده است. این مدل به کاربر کمک می کند که به تفسیر و تخمین اثرات وقایع طبیعی و آلودگی های انسان ساز برای حصول به تصمیمات منطقی در زمینه مدیریت آلودگی های مختلف بپردازد. این مدل دارای ساختار دینامیکی برای محیط های آبزی می باشد که فرآیندهای متغیر زمانی همانند جابجایی (Advection) پخشیدگی (Dispersion)، بار جرمهای نقطه ای و غیر نقطه ای (Point And Diffuse Mass Loading) و شرایط مرزی را در برنامه اصلی در نظر می گیرد.
دو جزء مدل عبارتند از EUTRO برای آلاینده های ناپایدار از جمله اکسیژن محلول، مواد مغزی و جلبک و در نهایت TOXI برای آلاینده های پایدار (مواد سم مانند فلزات و رسوبات). این مدل قادر به تجزیه و تحلیل پارامترهای ثابت یا متغیر در زمان یک، دو و سه بعدی می باشد. مدل WASP بطور گسترده جهت بررسی مشکلاتی چون اکسیژن محلول، باکتری ها، انباشتگی خوراکه آب (Eutrofication)، مواد معلق و مواد سمی کاربرد فراوانی دارد.
محدودیت های مدل:
1- نیاز به یک مدل هیدوردینامیک بیرونی جهت تهیه فایل جریان برای حل جابجایی. جهت انجام شبیه سازی طولانی مدت اندازه فایل ممکن است بسیار بزرگ و در حد چندین گیگابایت باشد.
2- تعیین ضریب پخشیدگی و دما توسط کاربر انجام می گیرد.
3- محاسبات بسیار ساده شده جریان رسوب
4- فرآیندهای حمل رسوب و تنش برشی ارتباط داده نمی شود.
چهارچوب مدل سازی:

مدل WASP طوری طراحی شده است که بسته به هدف مطالعه می توان یکی از زیر مدل های انباشته خوراکه آب، سموم پایدار، سمسوم آلی، جیوه و گرما را انتخاب کرده و داده های ورودی لازم را مستقیما با فرمت WIF به مدل داد و یا با ارتباط دادن یک رابط هیدرولیکی از قبیل مدل های DYNHYD5، RIVMOD، SWMM و EFDC شبیه سازی جریان حرکت آب را برای مدل تعریف کرد. در نهایت خروجی های مدل با دو فرمت  CSV و BMD که اولی در Excel قابل ویرایش و دومی در پس پردازنده مدل که MOVEM نامیده می شود قابل ویرایش و نمایش بصورت گرافیکی می باشد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools