دانلود دستورالعمل فارسی تجزیه های آزمایشگاهی برای مطالعات نمونه های خاک و آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود دستورالعمل فارسی تجزیه های آزمایشگاهی برای مطالعات نمونه های خاک و آب

گستردگی مطالعات خاکشناسی، نیاز به مطالعه خاک با اهداف، عمق و دامنه متفاوت مانند مراحل تفصیلی دقیق، تفصیلی، نیمه تفصیلی و اجمالی و نیاز به مطالعه خاک در اکثر طرح های سرمایه گذاری کشور، ایجاد انسجام و هماهنگی در نظام مطالعات دستگاههای اجرایی و مش اوران بخش خصوصی به منظور رعایت استانداردها و ارتقاء کیفیت مطالعات، سهولت در امر وری های جدید و به کارگیری روش های نوین در تشکیل، بهسازی و تکمیل بانک داده های ملی خاک؛ استفاده از تجهیزات و فن انجام مطالعات یاد شده را ضرورتی اجتناب ناپذیر می نماید.

یکی از مراحل اساسی شناخت و ارزیابی خصوصیات خاک، انجام تجزیه های فیزیکی، شیمیایی و کانی شناسی نمونه هاست. بدیهی است که هدف نمونه برداری و نحوه استفاده از نتایج آزمایشگاهی نقش تعیین کننده ای در انتخاب روش های آزمایشگاهی دارد. بعنوان نمونه شناخت خصوصیات مختلف فیزیکی و شیمیایی نمونه های خاک در طرح های کشاورزی، سدسازی، احداث راه و فرودگاه ، شهرسازی و نظایر آنها امری ضروری است، اما نوع خصوصیات مورد نظر و روش های اندازه گیری (تجزیه های آزمایشگاهی) هریک از آنها برای کاربری های یاد شده متفاوت می باشد.

این نشریه با عنوان "دستورالعمل تجزیه های آزمایشگاهی برای مطالعات خاک و آب" با هدف ارائه مناسب ترین روش های ارزیابی خصوصیات مختلف فیزیکی، شیمیایی و کانی شناسی نمونه های خاک و آب برای کاربرد در مطالعات خاکشناسی ایران و ایجاد هماهنگی در انتخاب روش های استاندارد، کنترل کیفیت و تضمین کیفیت، صحت و دقت داده ها و سهولت اندازه گیریها در آزمایشگاه های خاک و آب بخش دولتی و آزمایشگاههای بخش خصوصی در شش فصل به شرح زیر تهیه گردیده است:

  • فصل اول به روش های نمونه برداری صحرایی و آماده سازی نمونه ها در آزمایشگاه اختصاص دارد،
  • فصل دوم تجزیه های فیزیکی خاک را ارائه می نماید،
  • فصل سوم و چهارم به تجزی ههای شیمیایی نمونه های خاک و آب می پردازد، و
  • فصل پنجم نیز به تشریح روش تعیین کانی های رسی و میکرومورفولوژی خاک اختصاص داده شده است.
  • فصل ششم (ضمائم) به معرفی روشهای جایگزین برای برخی اندازه گیریهای خاک و آب با توجه به محدودیتهای آزمایشگاه های فعال در این زمینه در شرایط موجود بر اساس دستورالعمل های مؤسسه تحقیقات خاک و آب پرداخته است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools