آموزش نصب سیستم سیرکولاتور و نحوه عملکرد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آموزش نصب سیستم سیرکولاتور و نحوه عملکرد

سیستم سیرکولاتور

برای همه ما پیش آمده که به علت دور بودن یکی از شیرهای برداشت آب (نظیر حمام) از محل آب گرمکن (یا هر سیستم گرمایشی دیگر ، مدت زمانی باید صبرکرده و آب گرم را بازنگه داریم تا پس از هدررفت مقدار بسیار زیادی آب ، به تدریج آب گرم به محل مصرف برسد و بتوانیم از ان استفاده کنیم . این مشکل خصوصاً در منازل ویلائی و بزرگ و قدیمی و مکانهایی که استاندارهای طراحی تاسیسات در آنها رعایت نشده بسیار به چشم می خورد .

یکی از روشهای کم هزینه رفع این مشکل استفاده از پمپهای سیرکولاتور در مسیر جریان آب گرم مصرفی است که باعث می شود تا زمانی که آب به دمای از پیش تعریف شده نرسیده، جریان آب برقرارنشده و از هدررفت مقادیر بسیار زیادی از آب و انرژی جلوگیری بعمل می آید.

سیستم سیرکوله آب گرما یک سیستم پردازشگر کوچک اما مفید است که می تواند در زیر سینک و یا در حمام نصب گردد. پردازشگر این سیستم قابلیت کنترل دما، زمان و تنظیم حساسیت آب ورودی، کنترل سیستم ورودی و چگونگی عملکرد پمپ را دارد .

هنگامی که دکمه استارت را می زنیم سیستم سیرکوله، آب گرم را از سمت آب گرمکن مکش و آب سرد را از طریق لوله های آب سرد به سمت آب گرمکن رانش می نماید تا زمانی که واحد کنترل الکترونیکی افزایش درجه حرارت آب را تشخیص داده و فرمان خاموش شدن را به پمپ صادر نماید.

زمانی که پردازشگر دمای 35 درجه سانتی گراد را تشخیص داد پمپ را قفل می نماید تا زمانی که آب درون پمپ مجدداً سرد شود (دما به کمتر از 2 درجه سانتی گراد برسد). اگر بخواهید زمانی که دمای آب بالاتر از 2 درجه سانتی گراد است پمپ را روشن نمایید پمپ برای 4/1 ثانیه روشن و مجدداً خاموش می شود تا از این طریق شما را متوجه گرم بودن مناسب آب نماید.

پمپ استفاده شده در این سیستم از نوع پمپهای سانتیریفیوژ بوده که در ترکیب با موتور 300 وات و 3/1 اسب بخار می تواند 8 تا 11 لیتر آب را در هر دقیقه به یک سیستم لوله کشی مسکونی پمپ نماید.

زمانی که سیستم کنترل آغاز به کار می نماید پمپ قادر خواهد بود آب را با سرعت 15 متر در هر 20 ثانیه با یک لوله 2/1 پمپ نماید.

ویژگی های سیستم سیرکوله:

-خاموش کردن خودکار پمپ زمانی که آب گرم می شود.

-تا زمانی که دمای آب بیش از 35 درجه سانتی گراد باشد سیستم کنترل فرمان استارت نمی دهد.

-اگر در طول زمان 4 دقیقه آب گرم به خروجی نرسد پمپ به طور خودکار خاموش می گردد. این یکی از ویژگی های ایمنی پمپ برای زمانی هایی است که مشکلی در سیستم آب گرم وجود داشته باشد و یا لوله آب گرم دچار شکستگی شده باشد.

-اگر یک مشکل کوچک در سیستم کنترل و یا دکمه قطع و وصل ویا سیستم کنترل از راه دور رخ دهد پمپ برای 4/1 ثانیه در هر 15 دقیقه آب را سیرکوله می نماید تا زمانی که مشکل برطرف گردد.


مزایای سیستم

-رسیدن سریعتر آب گرم به لوله خروجی

-صرفه جویی در مصرف آب

-صرفه جویی در مصرف انرژی

-بهبود عملکردهای ماشین های ظرفشویی و لباسشویی

-کاهش فاضلاب خروجی

-کاهش انتشار گازهای گلخانه ای


روش نصب

-نصب یک خروجی 110 ولت در محل نصب سیستم کنترل

-بستن والوهای تغذیه کننده آب سیستم

-قراردادن سیستم پردازشگر در یک محفظه مناسب

-با استفاده از دو شیلنگ جدید و دو شیلنگ اصلی ارتباط بین اتصال T شکل و سینک و خطوط آب و والوهای تامین آب را برقرار می نماییم.

-نصب دکمه قطع و وصل و کابل کنترل دکمه

-باز کردن والوهای تغذیه کننده آب و تخلیه هوا

-وصل خروجی برق 110 ولت به سیستم کنترل












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools