هفت اشتباه رایج مصرف کنندگان ایرانی هنگام خرید دستگاه های تصفیه آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




هفت اشتباه رایج مصرف کنندگان ایرانی هنگام خرید دستگاه های تصفیه آب

امروزه افزایش املاح و  آلودگی های آب تحت تاثیر عواملی چون افزایش جمعیت ، افزایش آلاینده های صنعتی ، فرسوده بودن سیستم های انتقال آب شهری و بعضاً بیماری های عفونی مردم را آگاهانه و منطقاً به سمت دستگاه های تصفیه آب خانگی کشانده است و در این میان هم گروهی سود جو با واردات بی رویه قطعات و دستگاه های تصفیه آب بی کیفیت و بدون استاندارد سعی در ماهی گرفتن از این آب گل آلود دارند.

حال در این میان وظیفه فروشندگان آگاه است که برای حفظ سلامتی مردم به آنها در خصوص دستگاه های استاندارد و با کیفیت اطلاع رسانی نموده و آنها را از لزوم تعویض به موقع فیلترها و استفاده از فیلترهای استاندارد که ضامن سلامتی شان است آگاه کنند.

در این متن مختصراً به هفت اشتباه رایج خریداران دستگاه های تصفیه آب در ایران اشاره میکنم.


1ـ پیگیری خرید دستگاه آمریکایی

‌ از پیگیری دستگاه های ساخته شده در کشورهایی مانند آمریکا، آلمان ،ژاپن و ... خودداری فرمائید . با این کار تنها راه را برای فریب خوردن خود باز میکنید . تکنولوژی اسمز معکوس در این سیستم ها منحصراً در اختیار آمریکا بوده و با توجه به روابط سازنده سیاسی و اقتصادی آمریکا با کشور تایوان این کشور کوچک اما با سرعت در حال توسعه بعنوان مهد ساخت قطعات و دستگاه های تصفیه آب در جهان شناخته شده است . بطوریکه معتبر ترین شرکت های آمریکایی سازنده این سیستم ها امروزه سایت های تولید خود را در گسترده ترین شکل ممکن در تایوان راه اندازی کرده اند و تولیدات با کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین کارخانجاتشان در این کشور را به تمامی کشورهای جهان از جمله کانادا ، اسپانیا ، نروژ و سایر کشورهای پیشرفته صادر میکنند . آگاه شدن از این موضوع کار ساده ایست ، به وبسایت گوگل سری بزنید و بدنبال شرکت های بزرگ تصفیه آب در جهان باشید . بی شک به صدق گفته ما پی خواهید برد.

بنابر این وجود بعضی از برندهای تصفیه آب با نام و یا پرچم کشورهایی چون آمریکا در ایران صرفاً ترفندی کارامد و کم هزینه (تنها چاپ یک برچسب کوچک و دلربا و یک بسته بندی)  برای فروش بیشتر دستگاه های با کیفیت پایین در بازار آشفته این محصولات در ایران است .


2ـ توجه صرف به توضیحات فروشندگان بدون ارائه مدارک مستدل

چیزی که برای شخص بنده در خرید یک کالا اهمیت دارد صداقت شرکت سازنده آن است  . چه آمریکایی بودن چه  تایوانی بودن چه چینی بودن و یا هر ادعای دیگری در مورد سیستم های تصفیه آب باید با ارائه دلیل و مستندات آن اثبات شود . اثبات آن کار سختی نیست . فروشنده میتواند شما را با شماره ثبت جهانی کالا ، قسمت هک شده نام کالا بر روی محصول و قسمت هک شده نام کشور سازنده محصول آشنا سازد . همچنین وبسایت شرکت تولید کننده میتواند گواه خوبی بر توضیحات فروشندگان باشد .


3ـ‌ عدم توجه به جنس قسمت هایی از دستگاه که آب با آنها سرو کار دارد

از جمله این قسمت ها میتوان به مواد بکار رفته در فیلتر های کربنی این دستگاه ها  که در نمونه های اصلی و بهداشتی آنها از پوسته نارگیل فراوری شده و در موارد غیر اصلی از سنگ زغال استفاده میشود و یا جنس پلاستیک حوضچه های فیلتر در این سیستم ها نام برد. این مواد مهمترین بخش این دستگاه ها بوده و متاسفانه اهمیت آن در هنگام خرید از چشم خریداران این سیستم ها  پنهان است.


4ـ بی تفاوتی نسبت به استانداردها

باید یادآور شوم که در حال خرید یک وسیله بهداشتی هستید . شاید بهداشتی ترین وسیله زندگیتان . در این دستگاه آب پس از عبور و برخورد با مواد 6 فیلتر و یک مخزن بطور مستقیم وارد بدنتان شده و از طریق سلولها جذب میشود. سعی کنید همانطور که بهترین مواد غذایی و یا بهترین داروها را میخرید و در هنگام خریدشان به استانداردهای آنها توجه میکنید در هنگام خرید دستگاه های تصفیه آب دقتی دوچندان به خرج دهید. استانداردهای معتبر در این محصولات معمولاً از موسسه ملی استاندارد آمریکا ، بنیاد ملی بهداشت آمریکا و استاندارد اتحادیه اروپا و استانداردای کیفی ایزو است. شماره ثبت و تائیدیه این استانداردهای معتبر جهانی را میتوان از وبسایت این موسسات استاندارد دریافت کرد. شرکتهای واردکننده این سیستم ها در ایران میتوانند به راحتی تصویر استانداردهای اخذ شده توسط شرکت تولید کننده را در اختیار نمایندگانشان قرار دهند . پیگیر آن از نمایندگان فروش باشید .

 

5ـ‌ دستگاه با قیمت ارزان

بدنبال دستگاه با قیمت مناسب باشید نه ارزان . فراموش نکنید میان قیمت ارزان و قیمت مناسب تفاوت از زمین تا آسمان است. آنچه واضح است اینست که نمیتوان کیفیت عالی، استانداردهای معتبر جهانی، بکارگیری متخصصان در ساخت و خدمات گسترده را در کنار قیمت ارزان جای داد. که اگر شدنی بود امروز بجای خودروی 405 سوار بر بنزهای با قیمت زیر 20 میلیون تومان بودید!


6ـ مخزن بزرگ نشانگر توان بالای دستگاه

یکی از اشتباهات رایج در میان خریداران دستگاه های تصفیه آب تمرکزشان بر روی دستگاه های با مخازن ذخیره بزرگ در این سیستم هاست . این در حالیست که مخزن باید متناسب با میزان مصرفتان باشد و هیچ تاثیری بر توانایی دستگاه ندارد  . بطور مثال خانواده کم جمعیتی که مصرفش 3 تا 5 لیتر در روز است باید نهایتاً از مخزن شش لیتری استفاده کند تا حد اقل یک بار در روز مخزن دستگاه خالی و آب تازه جایگزین آن شود . برای مصارف بیشتر بالطبع استفاده از مخازن دوازده لیتری توصیه میشود .


7ـ‌ بی توجهی به گواهینامه رسمی نمایندگی

متاسفانه ورود افراد غیر متخصص و با تحصیلات پایین در این رسته دغدغه اصلی وزارت بهداشت و تمامی شرکت های معتبر توزیع کننده این سیستم هاست به نحوی که اکثر فروشندگان بدون داشتن گواهی نمایندگی، بصورت جانبی و بعنوان شغل دوم اقدام به فروش این سیستمها در ایران میکنند.

عدم اطلاع از تفاوت کیفی میان برندها، نا آگاهی از شیوه صحیح تعویض فیلترها، عدم توانایی در دریافت خدمات پس از فروشی همچون سرویس های تعویض فیلتر و تعمیرات و تامین لوازم جانبی این دستگاه ها از جمله معدود مشکلات خرید از چنین فروشگاه هاییست.


نتیجه گیری

در خرید دستگاه های تصفیه آب بیش از هر کالایی دقت کنید، خرید یک تلویزیون بی کیفیت در بدترین حالت ممکن منجر به ضرر مالی میشود اما خرید یک دستگاه تصفیه آب بی کیفیت منجر به ورود موادمضر به بدنتان در هر لیوان آب مصرفی شما در شبانه روز خواهد شد. در انتخاب میان خرید یک دستگاه بدون استاندارد معتبر و شناسنامه از یک نمایندگی غیررسمی و نخریدن این دستگا های ضروری، گزینه پیشنهادی ما گزینه دوم است  دستگاه تصفیه آب خود را از میان برندهای معتبر، نمایندگی های معتبر و با گارانتی معتبر تهیه نمایید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools