آب برای دسترسی - آب می‌تواند چرخه فقر را بشکند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آب برای دسترسی - آب می‌تواند چرخه فقر را بشکند


آب می‌تواند چرخه فقر را بشکند، زندگی‌های بسیاری را نجات دهد و آینده روشنی را پیش روی همه قرار دهد.

بنیاد  “water. Org” بنیادی است که بیش از 25 سال فعالیت می‌کند و تاکنون به بیش از 5 میلیون انسان در مناطق محروم جهان کمک کرده تا به آب سالم و فاضلاب دسترسی مناسبی داشته باشند. این بنیاد شعار خود را چنین انتخاب کرده است: “آب قدرت است”، چرا که بنیانگذاران آن معتقدند آب می‌تواند چرخه فقر را بشکند، زندگی‌های بسیاری را نجات دهد و آینده روشنی را پیش روی همه قرار دهد.

در اینجا مجموعه روایات‌های کوتاهی از سایت بنیاد water.org انتخاب شده است. در این روایت‌های کوتاه سعی شده برای تک تک حروف  water، "برابرنهاد"ی قرار داده شود، بلکه اینگونه بهتر بتوان به تأثیر آب بر روی مسائل مختلفی که در اطراف همه ما هستند، پی برد؛ باشد که اینگونه بیشتر قدر این مایه حیات را بدانیم.

 

بخش دوم:

برای مادر 4 بچه، دسترسی به آب لوله کشی معنایی فراتر از نوشیدن آب سالم دارد: این مسأله می‌تواند به معنای عواید مالی بیشتر و توسعه سطح زندگی خانواده برای او نیز باشد.

«جانکی» برای یک گروه کشاورز نزدیک خانه‌اش در بیرون از «ناگپور» هند کار می کند. شغل همسرش نیز قالیبافی است. هر دو با هم می توانند پول کافی برای مدرسه چهار فرزندشان و برای تامین مایحتاج خانواده تأمین کنند. گرچه آن‌ها  در حال حاضر، پول کافی برای اضافه کردن یک اتاق و مصالح موردنیاز برای سیمان کردن کف کثیف سرویس بهداشتی خود را دارند، اما یک محدودیت ضروری نیز دارند: آب.

جانکی برای مخلوط کردن سیمان نیاز به آب دارد. همسرش برای فرونشاندن عطش ناشی از انجام دادن یک کار سنگین نیاز به آب دارد. بچه‌های جانکی نیز برای آماده شدن جهت مدرسه نیاز به آب دارند. دسترسی به یک شیرآب در منزل می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.

دقیقاً این مسأله چیزی است که شما می توانید در آن وارد شوید. با حمایت از برنامه‌های تامین آب، می‌توان برای زنانی مثل جانکی، وام کوچکی تحت عنوان وام آب(WATER CREDIT) فراهم کرد. در هندوستان، این وام‌های کوچک به زنان کمک می کند تا در خانه‌هایشان شیر آب نصب کرده – و به آنها دسترسی به زندگی را می دهد- و مسیر آبی را که زیر پایشان جاری است، تغییر دهند.

دسترسی به آب می تواند به زنانی مثل جانکی در سراسر دنیا، توانایی ارتقا و توسعه زندگی خود و خانواده‌هایشان را بدهد.

 

نکته‌هایی درباره هندوستان:

پایتخت: دهلی نو

جمعیت: 1.2 میلیارد نفر

77  میلیون نفر کمبود دسترسی به آب سالم دارند.

769  میلیون نفر کمبود دسترسی به فاضلاب دارند.

59 درصد از جمعیت این کشور روزانه با درآمدی کمتر از 2 دلار زندگی می کنند.


 مترجم: عبدالصمد محمودی

منبع: WATER.ORG 












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools