چگونه USGS به درک ما از آب های زیرزمینی و خشکسالی کمک می کند؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




چگونه USGS به درک ما از آب های زیرزمینی و خشکسالی کمک می کند؟


آب های زیرزمینی و خشکسالی:

سازمان زمین شناسی آمریکا دانش بی طرفانه ای در مورد آب های زیرزمینی برای حمایت از مدیران منابع و سیاست گذاران با اطلاعات ضروری را توسعه می دهد که آنها می توانند به برنامه ریزی برای پاسخ در شرایط خشکسالی و استفاده در تصمیم گیری ها از آن استفاده کنند.

کلید موفقیت در مقابله با خشکسالی برنامه ریزی برای تامین آب خشکسالی برای اطمینان دادن در آن است که آب را می توان ذخیره سازی نمود، از جمله در سفره های آبی یا مخازن سطحی آب ایجاد شده که برای تامین کنندگان آب یک منبع مناسب است. این برنامه ریزی می تواند به اشکال سنتی توسعه منابع آب زیرزمینی منجر گردد و همچنین سیستم های تغذیه مصنوعی و یا ذخیره سازی آبخوان و بازیابی آن که استفاده از آب اضافی را در طول دوره های مرطوب و یا پساب استفاده می نمایند که عبارت است از که آن را می توان به شرایط زیر سطحی جهت بزرگترین نیازهای استخراج انتقال داد.

داده های آبهای زیرزمینی و اطلاعات نیز می توانند برای کمک به بهبود وضعیت جوامع منجر گردد در حالی که تصمیم گیری های مدیریت خشکسالی در حال وقوع باشد. زیرا می دانیم که تصمیم گیرندگان نیاز به اطلاعات دقیق و به موقعی در مورد وضعیت فعلی و روندهای اخیر درباره سطح آب های زیرزمینی دارند.

بخش آب زیرزمینی USGS با مدل سازی جریان و انتقال املاح در فعالیت های برنامه ریزی و پاسخ دهی برای شبیه سازی اثرات خشکسالی و یا سناریوهای مدیریت آتی آب های زیرزمینی فعالیت می نماید.


دانشمندان USGS اقدام به تشخیص، توضیح، و ارائه اطلاعات اساسی در مورد در دسترسی در آب های زیرزمینی قابل استحصال و با کیفیت در سیستم آبخوان های بزرگ کشور در طول زمان می کنند.

اندازه گیری سطح آب در چاه های مشاهده ای منبع اصلی اطلاعات در مورد تنش هیدرولوژیکی در سفره های آب و چگونگی اثر این تنش بر جریان آب زیرزمینی، ذخیره سازی، و تخلیه است. USGS و همکاران ما اطلاعات لازم برای مدیریت پایدار منابع آب های زیرزمینی برای رفع نیازهای انسان فعلی و آینده را با بررسی مقدار آب های زیرزمینی در بلند مدت و نظارت بر کیفیت آن و الزامات اکوسیستمی فراهم می کنند.


USGS و همکاران USGS در بیش از 21000 حلقه چاه در سال 2012. اقدام به اندازه گیری سطح آب های زیرزمینی حداقل یک بار در این گروه از چاه ها کردند که به عنوان سطح شبکه آب زیرزمینی فعال نامیده می شود.


شبکه واکنش آب و هوایی USGS مجموعه ای از حدود 130 شبکه چاه فعال سطح آب زیرزمینی مورد استفاده می شود که برای نظارت بر اثرات خشکسالی و سایر تغییرات آب و هوایی در سطح آب های زیرزمینی حفر شده است.


نقشه سطح آب زیرزمینی زیر نرمال، سطح آب زیرزمینی شبکه چاه فعال با 10 سال یا بیشتر از رکورد اندازه گیری ماهانه اخیر است، هنگامی که اندازه گیری سطح آب های مورد نظر در 24 امین صدک یا پایین تر قرار گرفته است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools