آب به مثابه آموزش - آب می‌تواند چرخه فقر را بشکند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آب به مثابه آموزش - آب می‌تواند چرخه فقر را بشکند


یک دکتر، یک شاعر، یک کشاورز، یک پرستار ...، نمی‌دانیم کدام آینده برای این بچه‌ها رقم خواهد خورد. اما چیزی که امروز می‌دانیم این است که آن‌ها به‌جای اینکه کیلومترها برای جمع‌آوری آب راه بروند، می‌توانند مدرسه بروند و آموزش ببینند.

بنیاد water. Org، بنیادی است که بیش از 25 سال فعالیت می‌کند و تاکنون به بیش از 5 میلیون انسان در مناطق محروم جهان کمک کرده تا به آب سالم و فاضلاب دسترسی مناسبی داشته باشند. شعار این بنیاد «آب قدرت است»، چرا که بنیانگذاران آن معتقدند آب می‌تواند چرخه فقر را بشکند، زندگی‌های بسیاری را نجات دهد و آینده روشنی را پیش روی همه قرار دهد.

مجموعه روایات‌های کوتاه زیر از سایت بنیاد water.org انتخاب شده است. در این روایت‌های کوتاه سعی شده برای تک تک حروف water، برابرنهادی قرارداده شود، بلکه اینگونه بهتر بتوان به تأثیر آب بر روی مسائل مختلفی که در اطراف همه ما هستند، پی برد؛ باشد که اینگونه بیشتر قدر این مایه حیات را بدانیم. لازم به ذکر است در مطلب ذیل مواردی به عنوان شرح وضعیت و به تفکیک و تقریباً با محوریت کودکان و آموزش درج شده است. بنابراین عدم ارتباط شکلی میان پاراگراف‌ها به این مسأله برمی‌گردد.



بخش چهارم 

*یک دکتر، یک شاعر، یک کشاورز، یک پرستار ...، نمی‌دانیم کدام آینده برای این بچه‌ها رقم خواهد خورد. اما چیزی که امروز می‌دانیم این است که آن‌ها به‌جای اینکه کیلومترها برای جمع آوری آب راه بروند، می‌توانند مدرسه بروند و آموزش ببینند.

*صبح اول وقت، یک زن با کارمند WATER.ORG و شریکش از موسسه ODP ملاقات می‌کند. او یکی از اقساط وام کوچکی که دریافت کرده بود، را بازپرداخت می‌کند. 96 درصد از وام گیرندگان زنان هستند، و جالب اینکه آمار بازپرداخت وام‌های آن‌ها تاکنون 99 درصد بوده است.

*امروز، با کمک WATER.ORG والدین بچه‌ها و اعضای جامعه به ابزارهای مالی تجهیز شدند و این مسأله تا حد زیادی برای برداشتن بارِ عدم دسترسی مردم به آب سالم و توالت خصوصی در منزل ضروری بوده است.

در حال حاضر، در کشور هندوستان بیشتر از 77 میلیون نفر به آب سالم دسترسی ندارند و 769 میلیون نفر به فاضلاب دسترسی ندارند. WATER. ORG تدابیر هوشمندانه ای را برای تغییر این وضعیت اندیشیده است.

* water. org برنامه دارد تا بچه‌ها نیز مانند پدر و مادرهایشان باهوش و ذکاوت بزرگ شوند؛ درست مثل میلیون‌ها بچه دیگری که در هندوستان، والدینشان وام‌های کوچک را از WATER.ORG دریافت کردند. جالب اینکه بچه‌ها نیز به دنبال راه‌های دیگری هستند تا بلکه آن‌ها نیز بتوانند وام‌های کوچک دیگری دریافت کرده و همانند والدینشان آن را در راه سایر منابع مورد نیاز هزینه کنند؛ از جمله تأمین شیرهای آب، چاه و توالت.

*شاید بتوان گفت تأمین مالی این وام‌ها از علت‌های اصلی حضور این بچه‌ها در مدرسه بوده است. وقتی خانواده‌ها بتوانند مشکل دسترسی به آب خود را حل کنند، مسلماً می‌توانند روی مسائل بیشتر تمرکز کنند. زمان زیادی، از وقتی که بچه‌های این روستا به‌علت عدم دسترسی به آب سالم در شرایط بیماری‌های با ریسک بالا متولد می‌شدند، نگذشته است. همچنین زمان زیادی، از وقتی که آن‌ها برای تأمین آب سالم مجبور بودند ساعت‌ها راه بروند، نگذشته است. اما با تأمین آب سالم و صرفه‌جویی در زمان و تضمین سلامت آن‌ها، حال، می‌توان گفت این بچه‌ها می‌توانند به مدرسه بروند، آموزش کسب کنند و آینده روشن خود را به نظاره بنشینند.


 مترجم: عبدالصمد محمودی

منبع: WATER.ORG












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools