آب‌رسانی به بیش از یک میلیون نفر از جمعیت روستاهای کشور در دهه فجر 1395 :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آب‌رسانی به بیش از یک میلیون نفر از جمعیت روستاهای کشور در دهه فجر 1395

آب‌رسانی به بیش از یک میلیون نفر از جمعیت روستاهای کشور در دهه فجر امسال

با افتتاح مجتمع های آبرسانی روستایی بیش از یک میلیون نفر به آب سالم دسترسی پیدا کردند که رقم بالایی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در بازدید از خبرگزاری ایلنا از آب‌رسانی به بیش از یک میلیون نفر از جمعیت روستاهای کشور در دهه فجر امسال خبر داد.

مهندس "علیرضا دائمی" ساعتی پیش در بازدید از خبرگزاری ایلنا که به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر برگزار شد، پروژه‌های در دست افتتاح و یا بهره برداری شده وزارت نیرو در ایام دهه فجر را تشریح کرد و گفت: در این روزها با افتتاح مجتمع‌های آبرسانی روستایی بیش از یک میلیون نفر به آب سالم دسترسی پیدا کردند که رقم قابل توجهی است.

وی هزینه پروژه‌های برق رسانی روستایی را 85 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برق رسانی روستایی در 575 روستا انجام شده است.

دائمی با بیان اینکه شش سد در چهار استان کرمانشاه، فارس، آذربایجان غربی و کردستان افتتاح شد که مجموع آب قابل استحصال از این تعداد سد 1.2 میلیارد متر مکعب بوده است، گفت: شاخص تعداد سدهای ملی در دست بهره برداری ما 162 سد است که این رقم در ابتدای انقلاب 13 سد بود.

وی افزود: 2 میلیون هکتار از اراضی آبیاری زهکشی می‌شود و یک میلیون هکتار در دست ساخت و بهبود است و در این رده نیز جزو کشورهایی هستیم که وسعت شبکه آبیاری زهکشی کشور بسیار زیاد است.

دائمی اضافه کرد: در شبکه آبیاری زهکشی 56 هزار هکتار اراضی در واحدهای مختلف مناطق مختلف کشور نیز آماده افتتاح بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر وزارت نیرو در بخش برق گفت: در سال 57 ظرفیت نیروگاهی نصب شده 7600 مگاوت بوده است که این رقم در حال حاضر به 76 هزار مگاوات یعنی میزان نصب ما 10 برابر شده است.

وی با بیان اینکه طول خطوط انتقال برق کشور 122 هزار کیلومتر است، تصریح کرد: ما درحال حاضر در رتبه اول صنعت برق در منطقه و رتبه چهاردهم دنیا قرار داریم که صد درصد شهرها و روستاهای بالای 10 خانوار به برق دسترسی دارند. ضمن اینکه 8 میلیارد کیلووات ساعت نیز به کشورهای همسایه صادرات برق داریم.

دائمی ظرفیت بهره‌برداری از نیروگاه‌های نصب شده را در این ایام 150 مگاوات ذکر کرد و افزود: 3 سد نیز در استان اردبیل، خراسان رضوی و مرکزی آماده افتتاح بودند که مجموعاً 9 سد بزرگ مخزنی آماده بوده است.

همچنین مهندس دائمی از سرویس‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و سیاسی بازدید کرده و به پرسش‌های خبرنگار ایلنا درخصوص بدهی‌های برق، ساخت سدها، بورس برق، وضعیت بارندگی‌ها، انتقال آب و شیرین سازی آب دریاها و بحث گردو غبار جنوب پاسخ گفت.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools