اعتماد به شرکت‌های آب درباره شیوه‌های مصرف بیشتر از رسانه‌ها :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




اعتماد به شرکت‌های آب درباره شیوه‌های مصرف بیشتر از رسانه‌ها

نتایج یک پژوهشی در انگلستان و ولز نشان می‌دهد سه پنجم مردم برای دسترسی به شیوه درست مصرف آب، عمدتاً به کمپین‌ها و تبلیغاتی که بانی آن‌ها «شرکت‌های آب» بوده، مراجعه کرده‌اند، این در حالی است که این عدد برای کمپین‌ها و تبلیغاتی رسانه‌ها حدود یک درصد است.

 

نتایج تحقیقی در انگلستان و ولز با موضوع بررسی «نگرش‌ها نسبت به آب شیر و شیوه استفاده درست از آب» در بازه زمانی 11 ژانویه تا 8 فوریه 2016 با نمونه ای بالغ بر 4000 نفر نشان می‌دهد که 38 درصد پاسخگویان در پاسخ به این سؤال که معمولاً «از چه طریقی به روش استفاده درست از آب پی می‌برند؟»، اشاره کرده‌اند که آن‌ها از طریق «کمپین» های مختلفی که در این زمینه به راه می افتند، از این امر اطلاع پیدا می‌کنند.

این عدد نشان می‌دهد تعداد پاسخگویانی که در سال 2016 از طریق کمپین‌های «مصرف درست آب» اقدام به کاهش مصرف آب کرده‌اند نسبت به سال 2015، حدود 19 درصد کاهش یافته است.

با این حال، نتیجه کلی تحقیق نشان می‌دهد آگاهی مردم نسبت به مصرف درست آب در سال 2016 در مقایسه با سال 2015، از طریق کاربست شیوه‌های ارتباطی افزایش یافته است.

براساس این گزارش، بیشترین میزان افزایش مشاهده شیوه مصرف درست آب توسط پاسخگویان از طریق تبلیغات تلویزیونی گزارش شده که در مقایسه با سال 2015، افزایش 3 برابری داشته و از 4 درصد به 12 درصد رسیده است.

این گزارش می‌افزاید؛ قبض‌های برق و توصیه‌های انجام شده در این قبض‌ها همچنان معمول‌ترین و شایع‌ترین شیوه برای پاسخگویان جهت دریافت شیوه‌های درست مصرف آب است و حدود 18 درصد از پاسخگویان در سال 2016، اطلاعات خود مبنی بر شیوه‌های درست مصرف آب را از این طریق دریافت کرده‌اند

نکته قابل تأمل در این تحقیق این است که حدود سه پنجم پاسخگویان (حدود 61 درصد) در این تحقیق جهت دسترسی به شیوه درست مصرف آب، عمدتاً به کمپین‌ها و تبلیغاتی که بانی آن‌ها (یا بهتر است بگوییم؛ منبع آن‌ها) «شرکت‌های آب» بوده، مراجعه کرده‌اند، این در حالی است که این عدد برای کمپین‌ها و تبلیغاتی که بانی آن‌ها به طور مستقل رسانه‌های مختلف (تلویزیون، مطبوعات، شبکه‌های اجتماعی و...) بوده‌اند، حدود یک درصد است.


مترجم: عبدالصمد محمودی

منبع: BMGresearch.co.uk












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools