دانلود آموزش محاسبه شاخص دیاگرام شولر در GIS - کد پایتون :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود آموزش محاسبه شاخص دیاگرام شولر در GIS - کد پایتون

 

دیاگرام شولر چیست؟

به منظور بررسی کیفیت آب شرب بر پایه استاندارد شولر، اقدام به استخراج نقشه کلاسه بندی می شود. طبق دیاگرام شولر کیفیت آب به شش کلاس تقسیم می گردد. کلاس های کیفیت آب و همچنین حدود هر یک در شش گروه در جدول زیر آمده است. تمامی واحد ها در جدول زیر بر حسب میلی گرم بر لیتر می باشد.

 

معیارهای شاخص شولر در طبقه بندی آب شرب.

 

با استفاده از کد ذیل، شما قادر به تولید نقشه شاخص دیاگرام شولر در محیط سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) خواهید بود. اما نکته مهم این است که حتما به واحد اولیه داده ها توجه فرمایید (میلی گرم بر لیتر).

پیش نیاز تولید شاخص مذکور، وجود شش لایه رستری از پارامترهای موجود در جدول استاندارد بالا می باشد. شما می توانید با استفاده از بهترین میان یابی در نهایت لایه رستری را از داده های نقطه ای اولیه تولید کنید.

 

روش استفاده از کد:

برای استفاده از این کد، تنها کافی است تا آن را در پنجره Python Win در محیط GIS کپی کرده و سپس در سطرهایی که متغیر های InRas1 تا InRas5 وجود دارند در داخل پرانتزها لایه های اولیه خود را درست متناسب با نوع پارامتر معرفی نمایید. هچنین بجای Path1 مسیر ذخیره تمامی فایل ها را به عنوان محیط کاری معرفی کرده و بجای Path2 مسیری که قصد ذخیره لایه خروجی را دارید بدهید.

به عنوان نمونه و مثال؛ درست به مانند تصویر زیر شما باید لایه ها را معرفی کرده و مسیر را به دو بخش Path1 و Path2 بدهید. در هنگام معرفی لایه های ورودی، خود نرم افزار لایه های ذخیره شده را پیش نمایش می دهند و شما تنها آنها را انتخاب کنید.

 

تهیه کد از: بهزاد سرهادی

 

corbeille_propre_vide_box

قیمت 10 هزار تومان

دریافت اینترنتی:

(حجم کل دانلود: کمتر از 1 مگابایت) - لینک دائمی

درگاه واسط بانکی زرین پال:

 

لطفا پیش از پرداخت متن ذیل را با دقت بخوانید:












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools