ویژگی های ایستگاه محل نظارت سیل - بخش سوم :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ویژگی های ایستگاه محل نظارت سیل - بخش سوم


ویژگی های ایستگاه محل نظارت سیل

همانطور که قبلا اشاره شد، اجرای ایده آل محل قرار گیری برای یک ایستگاه سنجش هشدار سیل تا حد زیادی بر بررسی های سایت آبراهه، یعنی جایی که ایستگاه در آن واقع خواهد شد بستگی دارد. برنامه ریزی دقیق در این مورد مورد نیاز است تا برای انتخاب محل مشکلات آتی رخ ندهد. تعیین مکان ثابت با توجه به تغییرات سطح آب، نیازمند طراحی یک مکان که به طور موثر از سنجه در مقابل مخاطرات طبیعی یا خرابکاری های انسان ساختی حفاظت می کند، خواهد بود. محدودیت های فیزیکی در یک سایت، زمان مورد نیاز برای رسیدن به محل، دسترسی قانونی و فیزیکی به سایت، و مسائل ایمنی باید هنگام انتخاب مکان مد نظر در نظر گرفته شود.


محل نظارت باید به یک پل و یا ساختار جانبی ایمن برای نصب سنسور رادار دسترسی داشته باشد. باید یک مسیر روشن بین سنسور و آب برای جلوگیری از بازتاب های کاذب وجود داشته باشد.

اگر از تله متری استفاده می شود، تعیین اینکه آیا پوشش سلولی کافی برای دریافت سیگنال در سایت وجود دارد مهم است. اگر نه، تله متری ماهواره ای به احتمال زیاد نیاز خواهد بود.

جلوگیری از انسداد اجسام غوطه ور مانند سنگ و یا پل که مزاحم امر خواهند بود و یا رقم سطح آب را تحت تاثیر قرار می دهند وجه دیگر کار است. بررسی برای چنین موانع زمانی که آب در پایین ترین سطح پیش بینی شده نیز حیاتی می باشد.

در انتخاب محل نصب نیز باید از سطوح ساختاری افقی مانند تیرها، براکت، و مفاصل دیوار جانبی اجتناب شود، این سطوح تمایل به منعکس کردن یک سیگنال نادرست قوی دارند.

اجتناب از دستورات کنترلی همانند جریانات انسان ساختی بالادست یا پایین دست سایت که ممکن است پروفایل جریان نامنظم را تغییر دهند.



باید از سیستم برای داده های ورودی اطمینان حاصل کنید که داده ها و تجهیزات اندازه گیری از دور به اندازه کافی بالاآمدگی سطح اب را هشدار می دهد. دقت در هنگام نصب برای جلوگیری از آب گرفتگی و یا در حالاتی غیر به این صورت که با بالا آمدگی آب آسیب دیدگی ایجاد شود.

سنسور رادار باید به طور مستقیم بالای سطح آب نصب شده باشد، به طوری که پرتو رادار عمود بر آب قرار گیرد.

سنسور رادار باید برای جلوگیری از جابجایی عمودی توسط وزش باد و ارتعاشات ایمن نصب شده باشد. هر جنبش می تواند برای اندازه گیری مزاحم بوده و در نتیجه خطاهای تراز عمودی ایجاد کند.

اطمینان حاصل کنید سنسور رادار نصب شده به اندازه کافی در ارتفاع مناسب برای جلوگیری از مشکلات شرایط آب سیل و مستغرق شدن است.

هر گونه کابل سنسور بالقوه در نزدیکی زمین باید از طریق یک مجرا به جعبه دیتالاگر برای محافظت از حیوانات منتقل شود.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools