نسخه شفابخش آب کشور اقدامات فکری و نرم‌افزاری است :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نسخه شفابخش آب کشور اقدامات فکری و نرم‌افزاری است

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در اولین نشست اعضای هیات مدیره شرکت‌های بخش آب گفت: نسخه شفابخش آب کشور اقدامات فکری و نرم‌افزاری است و باید از ایده های برتر حمایت کرد.

اولین نشست اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه بخش آب با هدف تبیین جایگاه و نقش هیأت مدیره در تحقق اهداف صنعت روز چهارشنبه با حضور مهندس رحیم میدانی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و مهندس حاج رسولی‌ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و اعضای هیات مدیره شرکت‌ها در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

مهندس رحیم میدانی در این نشست با بیان اینکه همه ما مسئولیت سنگینی در بخش آب بر عهده داریم و امانتی که به دست ما سپرده‌اند بسیار پر منزلت است، اظهار کرد: هیات مدیره جزء ارکان اصلی همه شرکت‌هاست و همانگونه که وزیر به عنوان عضو هیات دولت علاوه بر حوزه وزارت خود در همه حوزه‌های دولت فعالیت و مسئولیت ملی دارد، اعضای هیات مدیره نیز علاوه بر حوزه وظایف و مسئولیت‌های خود در بد و خوب عملکرد شرکت نقش بسیار مهمی دارند.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: تجربه اعضای هیات مدیره بسیار ارزشمند است و باید این خرد جمعی به مدیر عامل کمک کند که مأموریت شرکت تدوین و برنامه منسجمی تهیه شود و با پشتیبانی هیات مدیره اهداف شرکت تحقق یابد.

وی سپس به اعضای هیات مدیره توصیه کرد در همه کارها پیگیری مجدانه بعمل آورده و عزمی جدی برای انجام وظایف خود داشته باشند.

میدانی خطاب به اعضای هیات مدیره شرکت‌ها گفت: وقتی تصمیم به انجام کاری گرفتید برای اجرای آن اصرار و پافشاری کنید و به راحتی نا امید نشوید.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: نسخه شفابخش آب کشور اقدامات فکری و نرم افزاری است و از آنجا که تعادل بین منابع و مصارف آب به هم خورده است. این تعادل باید بازیابی شود.

وی به اعضای هیات مدیره توصیه کرد با مدیران کل حوضه‌های آبریز شرکت مادر همکاری لازم داشته باشند و اطلاعات صحیح و موثق را در اختیار آنان قرار دهند، باید همواره اصول مهم "صداقت، پاسخگویی و مسئولیت پذیری" را رعایت کنند.

حاجیلری معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران در این جلسه توضیحاتی در خصوص بخشنامه وزیر نیرو در رابطه با تقویت توان تخصصی و حرفه ای اعضای هیات مدیره ارائه داد و گفت: براساس همین بخشنامه ترکیب اعضای هیات مدیره مورد بازنگری قرار گرفت. وی سپس ویژگی‌های جمعیت شناختی اعضای هیات مدیره شامل (سن، جنس، تحصیلات، سابقه کار) و نیز ترکیب کلی اعضای هیئت بر اساس حوزه فعالیت و زمینه تخصصی را تشریح کرد. برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اعضای هیات مدیره شرکت‌ها از دیگر موضوعات مطروحه توسط وی بود.

در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: هدف از برگزاری این نشست شفاف سازی وظایف اعضای هیات مدیره و بهره گیری از خرد جمعی در حل مسائل است. وی در ادامه اظهار داشت: در بحث مدیریت یکپارچه منابع آب، نقش و جایگاه اعضای هیات مدیره بسیار مهم است.

محمد حاج رسولی‌ها در ادامهبا اشاره به اینکه این نشست به عنوان اولین نشست به صورت عمومی برگزار شده است گفت: بنا داریم در جلسات آتی مباحث را تخصصی تر و به صورت منطقه ای مطرح کنیم.

توجه به مسائل کیفی مدیریت منابع آب کشور،. برنامه ریزی برای پساب‌های تولیدی در سطح استان‌ها و توجه به تربیت نیروی انسانی در شرکت‌ها از دیگرموضوعات مورد تاکید مهندس میدانی بود.

همچنین موضوع تحویل حجمی آب باید جدیت بیشتر، تعامل نزدیک‌تر با جهاد کشاورزی، موضوع توسعه روش‌های نوین آبیاری از زاوبه بیلان آب و توجه به مهندسی ارزش از نکات دیگری بود که میدانی از اعضای هیات مدیریه خواست به آن توجه داشته باشد. دغدغه‌های دیگری که میدانی به آن‌ها اشاراتی داشت خلاء وجود طرح جامع تأمین آب شرب شهرها و روستاها و نحوه چگونگی قرار گیری حقابه زیست محیطی در اختیار محیط زیست شود.

در ادامه این نشست سؤال‌ها و پیشنهادهای اعضای هیئت مدیره شرکت‌های بخش آب کشور مطرح شد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools