کتاب "انسان و محیط زیست" در مدارس کشور تدریس می‌شود :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کتاب "انسان و محیط زیست" در مدارس کشور تدریس می‌شود

برای نخستین بار در کشور، کتاب درسی با محوریت آب، انرژی و محیط زیست با عنوان "انسان و محیط زیست" از امسال به صورت رسمی در مدارس کشور تدریس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، کتاب "انسان و محیط زیست" با هدف افزایش سواد محیط زیستی و آبی دانش آموزان ویژه دانش آموزان پایه یازدهم کلیه رشته ها در مقطع متوسطه، تدوین شده و قرار است از مهرماه سال جاری، به عنوان یک درس مستقل مورد آموزش قرار گیرد.

این کتاب که برای اولین بار در سال جاری توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، چاپ شده، در هفت فصل تنظیم شده است که عبارتند از:


فصل اول: آب، سرچشمه زندگی

فصل دوم: خاک، بستر زندگی

فصل سوم: هوا، نفس زندگی

فصل چهارم: انرژی، حرکت زندگی

فصل پنجم: زباله، فاجعه محیط زیست

فصل ششم: تنوع زیستی، تابلوی زیبای آفرینش

فصل هفتم: محیط زیست، بستر گردشگری مسئولانه


در فصل نخست این کتاب که با هدف افزایش سواد آبی دانش آموزان تنظیم شده است؛ سرفصل هایی نظیر: محدودیت آب، وضعیت آب در کشور در مقایسه با جهان، وضعیت مصارف آب در ایران (در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت)، آب مجازی، تجربه کشورهای دیگر در مواجهه با کم آبی، مدیریت منابع آب (در دو بخش آب های سطحی و زیرزمینی)، به هم خوردن تعادل در آبخوان‌ها، آلودگی آب ها، بازچرخانی و استفاده مجدد آب، حریم منابع آب ارائه شده است. 

تعریف فعالیت های مشارکتی برای دانش آموزان در کنار ارائه اطلاعات ملموس و به روز از وضعیت منابع آبی، فصل اول کتاب را به بستری مهم برای افزایش آگاهی ها و سواد آبی دانش آموزان تبدیل کرده است. 

در حالی که اقداماتی نظیر طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در سال های اخیر برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مسائل آب در مدارس کشور تعریف و اجرایی شده بود، کتاب " انسان و محیط" برای اولین بار بصورت رسمی، مسائل آب و محیط زیست را در داخل کتاب های درسی گنجانده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools