شبکه های اجتمایی و اثرگذاری آنها در صنعت آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




شبکه های اجتمایی و اثرگذاری آنها در صنعت آب


عصر رسانه های اجتماعی تقریبا همه افراد را پوشش می دهد، با علامت های تجاری در توییتر، شرکت های رسانه ای که در Snapchat سرمایه گذاری می کنند، و پدربزرگ و مادربزرگ ها در فیسبوک ارتباط برقرار می کنند.

اما صنعت آب آشامیدنی به شکل مورد معمول روزانە، در ارتباطات نسبت به توسعه خود مقاوم بوده است. این امر ممکن است یک مسئله ذاتی برای نیروی کار باشد که بیشتر از قبل نسبت به دوران دیجیتال رشد کرده است. یا این ممکن است به این دلیل باشد که کسانی که در این صنعت هستند صرفا زمان کافی برای ارسال پیام های کاری خود را ندارند. شاید این به این دلیل است که ابزار ارتباط با نرخ های پرداخت شده، منجر به ایجاد بازخورد غیرمنصفانه در این مورد می شود. به هر دلیلی، زمان برای مبحث آب و برای انجام کار بهتر جهت دسترسی به مشتریان در سیستم عامل های مورد استفاده آنها است.


با در نظر گرفتن این وظیفه دشوار، بنیاد تحقیقات آب (WRF) پروژه "رسانه های اجتماعی برای آب آشامیدنی" را راه اندازی کرد، که زمینه های کسب و کار برای سرمایه گذاری رسانه های اجتماعی را فراهم می کند و توصیه های عملی برای انجام عملیات بهبود آب آشامیدنی در استفاده بهتر از این سیستم عامل و در تعامل با مشتریان خواهد بود.


آلیس فولر، مدیر ارشد تحقیقاتی WRF، گفت: "رسانه های اجتماعی امروز یک شکل غالب ارتباطات هستند و به همین دلیل فرصتی را فراهم می سازد تا آبی بهتر برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده شود". "در حالی که مزایای مشارکت رسانه های اجتماعی به نظر می رسد بسیار قابل توجه است، اندازه گیری ها در آنها دشوار بوده و رسانه های اجتماعی می توانند چالش های جدید، پیامدهای ناخواسته و هزینه هایی را نیز تحمیل کنند. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تحول هستند، و این باعث می شود که نگهداری از آب به چالش کشیده شود. بنابراین، خدمات مشترکین لازم است تا یک پروژه مطلوب که هزینه ها، فرصت ها، موانع، راهبردها و ابزارهای تعامل مؤثر در رسانه های اجتماعی را شناسایی کند".


برای پاسخ دادن به این خواسته، WRF ابتدا میزان فعالیت های موثر در رسانه های اجتماعی را اندازه گیری کرد. این Water Words That Work، یک مشاور ارتباطات آب آشامیدنی را به منظور بررسی 60 طرح فاضلاب کوچک، متوسط ​​و بزرگ آب آشامیدنی، به عنوان فاضلاب و آب آشامیدنی در سراسر کشور سفارش داد تا از نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی بهره مند شوند. به این ترتیب مشخص شد در حالی که 65 درصد از خدمات بزرگ شهری-منطقه فعال هستند، تنها 45 درصد از مقدار متوسط ​​و کمتر از 33 درصد دچار کم آبی نیز هستند. همچنین روشن شد که تنها درصد کمی از مشتریان با این سرویس ها ارتباط برقرار می کنند.


این ارقام ممکن است شگفتی بزرگی نداشته باشند، اما این نشان می دهد که در شرایط فقدان دیدگاه خاصی در مورد خدمات عمومی، به خصوص کوچکترین خدمت ها، با تغییر این صورت می توان منافع ارزشمندی را از سرمایه گذاری رسانه های اجتماعی به دست آورد.


فولر می گوید: "رسانه های اجتماعی امکانات اجتماعی را فرصتی برای برقراری ارتباط فعالانه با مشتریان به موقع و بدون تکیه بر رسانه های سنتی فراهم می کند". در مقایسه با سایر روش های ارتباطی، رسانه های اجتماعی توانایی دستیابی به تعداد زیادی از مردم را در هزینه های نسبتا پایین دارند".


برخی از کمپنی ها تا 80 ساعت کاری در هفته به رسانه های اجتماعی اختصاص می دهند، اما WRF دریافت که حتی 10 ساعت در هفته می تواند منافع ملموس را به همراه داشته باشد. یک سرمایه گذاری بازاریابی جزئی در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی نیز می تواند تفاوت محسوسی ایجاد کند.


فولر گفت: "ابزارهایی که در رسانه های اجتماعی از طریق پست های حمایت شده یا توییت تبلیغاتی تبلیغ می کنند، می توانند محصولات مهم را با تنها چند صد دلار به فروش برسانند".


و در حالی که برخی از خدمات ممکن است برای باز کردن کانال جدید جهت نقد سازنده مشتری ناامید کننده باشد، به خصوص در یک انجمن به عنوان vitriolic در اینترنت، آنها ممکن است قدرت انتظارات پرداخت کننده با نادیده گرفتن رسانه های اجتماعی را نداشته باشند.


در حالی که یک نظرسنجی که به عنوان بخشی از این پروژه انجام شد، تعداد کمی از مشتریان در استفاده از خدمات آبرسانی خود از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار می کردند، سازندگان متوجه شدند که مشتریان می خواهند اطلاعات مربوط به به روز رسانی سرویس ها، وقفه ها و سایر مسائل احتمالی را  فلامر در حساب های رسانه های اجتماعی خدمات آب و برق مشاهده کنند.


و فراتر از به روز رسانی های مشتری، بسیاری از دیگر ابتکارات ارتباطی وجود دارد که می تواند و باید در سیستم های مانند فیس بوک و توییتر انجام شود.


فولمر گفت: "برخی از خدمات مورد استفاده که در پروژه های موردی مورد استفاده قرار می گیرند از رسانه های اجتماعی برای ارتباطات بحرانی استفاده می کنند تا برنامه های تخفیفی را تبلیغ کنند، گزارشات مربوط به زمینه های منبع جمعیت و مواردی برای افزایش نرخ سرقت و سرمایه گذاری های زیربنایی این دست هستند". "یک شرکت کننده بیان کرد که رسانه های اجتماعی به آنها کمک کرده اند تا سرویس نام تجاری را در داخل جامعه ایجاد کنند که از آنها حمایت می کند، و این در مقابل آن است که کاربری چیزی منفی نوشته است".


با توجه به نگرانی احتمالی که رسانه های اجتماعی یک تعهد غیر ضروری برای کارکنان خدماتی است که کم مقدار شده اند، WRF می گوید که با استفاده مناسب، تعامل با مشتریان آنلاین، در واقع می تواند به افزایش بهره وری منجر شود.


"همانطور که در طول زمان مخاطبان رسانه های اجتماعی را تشکیل می دهند، مشتریان در رسانه های اجتماعی برای گزارش هر گونه مسائل مورد نیاز خود مشغول هستند: مشکلات با لایحه، گزارش شکستن ساختار و ابزارها، و غیره..." فولر گفت. "رسانه های اجتماعی خدماتی را در ایجاد فرصت برای شنیدن و رفع نیازها و نگرانی های مشتریان خود در زمان واقعی ارائه می دهند."


اما شاید بهترین استدلال برای اینکه چرا آب و برق نیاز به سرمایه گذاری در استفاده از رسانه های اجتماعی دارد این واقعیت است که به طور فزاینده ای نیاز است که ما به عنوان اعضای جامعه برای افزایش بهره وری با یکدیگر صحبت کنیم.


فلامر گفت: "رسانه های اجتماعی فقط یک روند موقت یا محتوم نیستند - که در حالت آنی و به زودی به هیچ وجه به سرانجامی نخواهند رسید". "ما می توانیم پیش بینی کنیم که گفتگوهای بیشتر و بیشتر بین مشتریان و خدمات در رسانه های اجتماعی در گذر زمان له صورت اثرگذار صورت می گیرد."












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools