مدیریت آب باید بر اساس مبانی علمی باشد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مدیریت آب باید بر اساس مبانی علمی باشد

اولویت اصلی اردکانیان حل معضلات آبی باش

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه برون رفت از مشکلات آبی نیازمند مشارکت جمعی است، گفت: مدیریت آب اگر بر اساس مبانی علمی و مناسب شکل نگیرد مسلما تمام توسعه و تمدن کشور زیر سوال می‌رود چرا که بدون آب زندگی بی‌معناست.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه گزینه پیشنهادی وزارت نیرو دارای تجربه کاری و سوابق فنی بسیار خوبی بوده که در طی سالیان اخیر نیز این روند مناسب را حفظ کرده است، عنوان کرد: بزرگترین چالش فعلی کشور مرتبط با معضلات بخش آب و نیرو است به طوری که امروزه موضوع آب به عنوان اولویت اصلی کشور مطرح است.

وی با اشاره به اینکه تمامی بخش‌های کشور به سمت خشکسالی حرکت ‌می‌کند، تصریح کرد: مدیریت آب اگر بر اساس مبانی علمی و مناسب شکل نگیرد و برای آن راه‌حل درستی پیدا نکنیم مسلما تمام توسعه و تمدن کشور زیر سوال می‌رود چرا که بدون آب زندگی بی معناست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اتخاذ راه‌کارهای مناسب برای ایجاد ثبات و پایداری کشور در بخش آب شد و افزود: از یکسو حفره چاه‌های متعدد، برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی، کاهش نزولات جوی و از سوی دیگر افزایش توقعات در این بخش مشکلاتی فراوانی را ایجاد کرده که برون رفت از این معضلات نیازمند راه‌ حل‌های علمی و کارشناسی است.

پزشکیان نظر و نگاه مجلس به اردکانیان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در جلسات با وزیر پیشنهادی نیرو نیز دغدغه‎های موجود در این حوزه را به اردکانیان منتقل کرده‌ایم تا حل مسائلی که نیاز به قانون دارد برای آن قانون تدوین کنیم و آنچه مربوط به بخش مدیریت است نگاهی مدیریتی به آن‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برون رفت از این مشکلات نیازمند مشارکت جمعی است، تصریح کرد: مجلس، صداوسیما، ائمه جمعه، قوه قضاییه، روحانیت و تمام بخش‌های مرتبط با این حوزه بایستی بدانند که آب زندگی است و اگر ما نتوانیم آن را درست مدیریت کنیم مسلما با پول نمی‌توان آب آورد چرا که منابع مالی تنها یک بخش موضوع است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بایستی در حوزه آب مدیریت مناسب و استفاده درست و کارشناسانه داشته باشیم تا ثبات و پایداری نیز در کشور رقم بخورد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools