سرنوشت توسعه کشور در دستان وزارت نیرو است :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سرنوشت توسعه کشور در دستان وزارت نیرو است

باید منابع آب به درستی مدیریت شود

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه وزارت نیرو یکی از بخش‌هایی است که زیرساخت‌های اصلی توسعه کشور را فراهم کند، گفت: سرنوشت توسعه کشور در دستان وزارت نیرو است، چرا که آب و برق از زیربناهای اصلی توسعه هستند.

دکتر "اسحاق جهانگیری" عصر امروز (سه شنبه) در آیین تودیع و معارفه وزیر نیرو، مهندس چیت چیان را از مدیران برجسته کشور برشمرد و گفت: ایشان در دوره ای خاص در وزارت نیرو مسئولیت یافت و همواره در میدان حضور جدی داشت و به عنوان انسانی اندیشمند سیاست گذاری و برنامه ریزی گرد.

معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: وزارت نیرو از مجموعه ای کارآمد، توانا، متخصص و متدین برخوردار است و این وزارتخانه نیروهای فنی متخصص، کاردان و دلسوز دارد که در همه دوره‌ها کارنامه خوبی در حوزه آب و برق داشته است.

وی با اشاره به برخی بحران‌ها و مسائل کشور که وزارت نیرو در رفع آن نقش موثری ایفا کرده است، یکی از تلخ‌ترین اتفاقات را قطع آب و برق مردم استان خوزستان در جریان ریزگردهای سال گذشته دانست و گفت: در این شرایط سخت دست اندرکاران وزارت نیرو کار بزرگی انجام دادند و توانستند بخشی از دغدغه مردم این استان را حل و فصل کنند.

جهانگیری مهندس چیت چیان را مدیری دلسوز و توانمند دانست و با تاکید بر اینکه تاکنون مدیری این گونه دلسوز نسبت به بخش‌های زیر مجموعه خود ندیده‌ام، خاطر نشان کرد: وزارت نیرو وزارتخانه ای حساس و مهم است و مردم از خدمات این وزارتخانه استفاده می‌کنند به گونه ای که اگر لحظه ای این خدمات با کندی مواجه شود، مردم فوراً این کمبود را لمس خواهند کرد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به توانمندی وزارت نیرو در اجرای پروژه‌های خارج از کشور و نیز صادرات برق، تصریح کرد: امروز یکی از اقلام مهم صادرات خدمات فنی و مهندسی تولیدات برق است و ما باید حضور بخش خصوصی در این صنعت را قدر بدانیم و موانع پیش روی آن‌ها را برطرف کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت و حساسیت بخش آب، اظهار داشت: کشور ما کشوری است که در منطقه خشک واقع شده و باید منابع آب به درستی مدیریت شود.

جهانگیری افزود: رسالت وزارت نیرو این است که به گونه ای برنامه ریزی کند که منابع آب به شکل بهینه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب مصرف شود و در کنار آن مطالعات مربوط به وجود ذخایر عظیم آب در اعماق زمین نیز دنبال شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به ویژگی‌های وزیر جدید نیرو، دکتر اردکانی را مدیری با سابقه، با تجربه، صاحب دانش و دارای عملکرد موفق توصیف کرد و اظهار داشت: امیدوارم با حضور ایشان بتوانیم بخشی از دغدغه‌ها در صنعت آب و برق را مرتفع کنیم و با اتکاء به منابع موجود آب توسعه کشور را دنبال نمائی‌ام.

وی با اشاره به اختصاص منابع مالی از صندوق توسعه ملی برای تأمین آب 6400 روستا در دولت یازدهم، گفت: وزارت نیرو در بحث مهار آب‌های مرزی در غرب کشور کار بزرگی انجام داد. هنر این وزارتخانه این بود که اهمیت موضوع را برای همه روشن کرد و با مجوز مقام معظم رهبری 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای پیشبرد این کارها دریافت کرد.

جهانگیری در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه از توانمندی مهندس چیت چیان در اداره کشور استفاده خواهد شد اظهار امیدواری کرد مجموعه وزارت نیرو مسیر توسعه طرح‌ها را با قدرت بیشتر پیش ببرد.

در این مراسم مهندس چیت چیان وزیر سابق نیرو نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در چهار سال اخیر در حوزه آب و برق ارائه کرد و دکتر اردکانیان وزیر جدید نیرو هم به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های خود برای این وزارتخانه پرداخت.

گفتنی است حکم انتصاب وزیر جدید با امضای رییس جمهور از سوی دکتر جهانگیری به وی اعطا شد و معاون اول رییس جمهور لوح تقدیری نیز به مهندس چیت چیان اعطا کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools