آشنایی با پلاتفرم آنلاین مدل سازی هیدرولوژیکی WFLOW :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آشنایی با پلاتفرم آنلاین مدل سازی هیدرولوژیکی WFLOW


معرفی

این سند جریان پلاتفرم مدل سازی هیدرولوژیکی توزیع شده را توصیف می کند. wflow بخشی از پروژه OpenStreams Deltares است. Wflow شامل مجموعه ای از برنامه های پایتون می شود که می توانند در خط فرمان اجرا شوند و شبیه سازی های هیدرولوژیکی انجام دهند. این مدل ها بر اساس چارچوب PCRaster پایتون (www.pcraster.eu) است. در wflow این چارچوب گسترش یافته است (کلاس wf_DynamicFramework) به طوری که مدل های ساخته شده با استفاده از این چارچوب را می توان با استفاده از API کنترل کرد. لینک به BMI و OpenDA ایجاد شده است. تمام کد در github در دسترس است و تحت نسخه 3.0 GPL توزیع شده است.


پلاگین مدل wflow توزیع شده مدل هیدرولوژیکی در حال حاضر شامل مدل های زیر است:

  • مدل wflow_sbm (حاصل از topog_sbm)
  • مدل wflow_hbv (یک نسخه توزیع شده از مدل HBV96).
  • مدل wflow_gr4 (یک نسخه توزیع شده از مدل gr4h / d).
  • مدل wflow_W3RA (یک مدل هیدرولوژیکی جهانی)
  • مدل wflow_routing (یک مدل موج سینماتیک که می تواند در خروجی یکی از مدل های هیدرولوژیکی به صورت اختیاری شامل سیلاب برای شبیه سازی های واقع گرایانه در مناطقی که سیل خیز هستند اجرا شود).
  • مدل wflow_wave (یک مدل موج موج پویا که می تواند بر روی خروجی مدل wflow_routing اجرا شود).
  • مدل wflow_floodmap (یک مدل نقشه برداری سیل که می تواند خروجی مدل wflow_wave یا مدل wflow_routing را استفاده کند).

API پایین و لینک به چارچوب های دیگر اجازه می دهد که مدل ها به عنوان بخشی از سیستم های مدل سازی بزرگتر مرتبط شوند.


توجه داشته باشید

wflow بخشی از پروژه Deltares OpenStreams است. پروژه OpenStreams کار توسعه ای است. Wflow به عنوان یک ابزار برای مدل های هیدرولوژیکی توزیع شده در OpenStreams عمل می کند.


مدل های مختلف جریان با یکدیگر ساختار مشابه ای دارند، اما با توجه به مفهومی سازی متفاوت هستند. چارچوب نرم افزاری مشترک شامل نقشه های پایه (DEM، کاربری اراضی، خاک و غیره) و مسیریابی هیدرولوژیکی از طریق موج سینماتیک است. چارچوب کلاس Python همچنین مدل ها را به عنوان یک API تعبیه می کند و بر اساس نسخه PCRaster / Python نسخه 4.0 بتا (www.pcraster.eu) است.


مدل wflow_sbm استفاده از داده های فضایی موجود را به حداکثر می رساند. برای مثال، عمق خاک از DEM با استفاده از شاخص رطوبت توپوگرافی تخمین زده می شود. این مدل از مدل [CQFLOW] گرفته شده است که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله مهمترین آنها در آمریکای مرکزی است. مدل wflow_hbv از مدل HBV-96 مشتق شده است، اما شامل توابع مسیریابی نمی شود، در عوض از همان رویه موج سینماتیک به عنوان مدل wflow_sbm برای مسیر آب پایین دست استفاده می کند.


مدل های پایتون برنامه ریزی شده با استفاده از پچ پچ پراستر pcraster هستند. به همین ترتیب، ساختار مدل شفاف است، می تواند توسط مدل های دیگر به راحتی تغییر کند، و سیستم اجازه می دهد تا برای توسعه سریع. برای اجرای این مدل هر دو PCRaster 4. * و Python 2.7 مورد نیاز هستند. در حال حاضر تنها نسخه های 64 بیتی پشتیبانی می شوند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools