یکپارچه سازی جهانی داده ها و اطلاعات منابع آب در نشست هلند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




یکپارچه سازی جهانی داده ها و اطلاعات منابع آب در نشست هلند


در 22 تا 24 نوامبر سال 2017، UN-Water، همراه با وزارت زیرساخت ها و مدیریت آب هلند، یک کارگاه آموزشی جهانی برای نظارت جامع اهداف توسعه پایدار بر روی آب و بهداشت را سازماندهی کرد. این کارگاه که در لاهه برگزار شد، حدود 120 شرکت کننده از حدود 75 کشور، حدود 30 نماینده از سازمان های سازمان ملل متحد و حدود 30 نماینده از سازمان های منطقه ای و بین المللی که با آب و بهداشت کار می کنند، حضور داشتند.


هدف از این کارگاه، ارائه یک پلت فرم برای کشورها و نهاد های سازمان ملل متحد برای به اشتراک گذاری تجربیات و بررسی نتایج حاصل از تلاش های جمع آوری داده های پایه 2016-2017 و برای یادگیری و آماده سازی برای نظارت بر آینده بود. پیش از این کارگاه، همه کشورها درخواستی برای داده های مربوط به شاخص های مختلف جهانی دریافت کرده بودند، و بسیاری از کشورها قبلا داده های چندین شاخص را ارائه داده اند. 30 کشور به طور فعال در فرایند یکپارچۀ پایه ی 2017 شرکت کرده اند و تمرکز خود را بر ظرفیت سازمانی در میان شاخص های مختلف تمرکز کرده اند.


روز اول با یک پیام ویدئویی از گیلبرت هونگبو، رئیس صندوق بین المللی توسعۀ کشاورزی و کرسی آب سازمان ملل متحد، و همچنین یک پیغام خوش آمد گویی پیتر هیج، مدیر کل توسعه زیرساخت های مکانی و آب، و مدیریت آب هلند آغاز شد. اولین جلسه روز ارائه شده مقدمه ای برای نظارت بر SDG 6، از جمله به روز رسانی در مورد روند شاخص از سازمان بین آژانس و گروه کارشناسان شاخص های توسعه پایدار و همچنین بحث در مورد چگونگی پیاده سازی نظارت SDG در سطح کشورها بود. پس از آن، به ارائه اهداف و تلاش های انجام شده در روند پایه ی یکپارچه ی پایه ی 2016-2017 توسط موسسات نگهبان SDG پرداخته شد.


بعد از ظهر، اوگاندا، هلند و پرو، چگونگی تنظیم نظارت بر SDG 6 در کشورشان را ارائه دادند و اهمیت حمایت سیاسی، مشارکت ذینفعان و ظرفیت نهادی را برجسته کردند. پس از ارائه سخنرانی ها، شرکت کنندگان این مسائل را در گروه های کوچکتر بحث و تبادل تجربه در سراسر کشور را تسهیل کردند.


این روز با یک کوکتل و نمایش پوسترهای کشور تهیه شده توسط کشورهای مبدائی یکپارچه به پایان رسید. پوسترها، با مشخص کردن درس های کشورهای یاد گرفته از فرآیند پایه و همچنین داده های اولیه خود را در مورد شاخص های جهانی، توسط شرکت کنندگان بسیار مورد توجه قرار گرفتند، زیرا آنها نمونه هایی از راه های ممکن برای اجرای نظارت SDG 6 در سطح کشور را ارائه دادند و باعث شد تبادل تجربیات نهادی و فنی شد.


روز دوم با ارائه سخنرانی های چین، جامائیکا و آفریقای جنوبی درباره نحوه استفاده از داده های آب و فاضلاب برای بهبود اجرایی، که توسط شرکت کنندگان در گروه های کوچکتر و همچنین در جلسات عمومی بحث شد، آغاز گردید. موضوع مشترک در بحث این بود که چگونه ارتباط میان متخصصان آب و بهداشت در وزارتخانه های رسمی و ادارات آمار ملی، و همچنین نیاز به انتقال اطلاعات به مخاطبان مختلف برای سیاست گذاری و تصمیم گیری، بلکه افزایش آگاهی الزام دارد.


بعد از ارائه آژانس نگهبان به نتایج اولیه از جمع آوری داده ها از ابتدای SDG 6، از جمله برآورد های اولیه جهانی شاخص ها. برای بحث بیشتر در مورد نتایج و درسهایی که برای شاخص های خاص آموخته شده بود، شرکت کنندگان به دیدگاه مشخصی از "تعمیق شدن در بازار" دعوت شدند. یک موضوع کلیدی که از بحث های فنی پیش می آید، نیاز به کار با ادارات آمار ملی و سایر ارائه دهندگان داده ها برای به روز رسانی و گسترش ابزار های جمع آوری اطلاعات موجود برای اطمینان از این که آنها برای نظارت SDG بین سال های 2030 مناسب هستند بود.


سه روز از این کارگاه با بحثی چشمگیر درباره چگونگی بررسی نظارت بر آب و بهداشت در سال 2030 آغاز شد و به دنبال بحث در گروه های کوچکتر و جلسات عمومی در مورد چگونگی تقویت ظرفیت نظارت یکپارچه، با توجه به نیاز و شرایط برای توسعه ظرفیت، مشارکت و بسیج منابع امتداد پیدا کرد.


بعد از ظهر، طرح های مختلف نظارت منطقه ای ارائه شد، از قبیل MDG + Initiative از منطقه عربی، بخش آب و آب و بهداشت و نظارت و گزارش و همچنین دستورالعمل چارچوب آب اروپا. این سخنرانی ها بحثی در مورد نیاز به هماهنگی و همسویی بین سطوح محلی، ملی، منطقه ای و جهانی به وجود آورد، به همین دلیل برای کاهش بار گزارش دهی به کشورها. لازم به ذکر است که نیاز به هماهنگی می تواند به سه جنبه جداگانه تقسیم شود: هماهنگ کردن نقاط کانونی، هماهنگ سازی متدولوژی ها / فراداده ها و هماهنگ سازی فرایندهای جمع آوری داده ها.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools