دانلود نرم افزار تحلیل اثرات و خطرات سیل - HEC-LifeSim :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود نرم افزار تحلیل اثرات و خطرات سیل - HEC-LifeSim


مرکز مهندسی هیدرولوژیک ایالات متحده، برای محاسبه و برآورد مرگ و میر و خسارت مستقیم خطرات محیطی، نرم افزار HEC-LifeSim را ارائه داده است. HEC-LifeSim یک سیستم شبیه سازی مبتنی بر سیستم عامل برای تخمین مرگ و میر با هدف اصلی برای شبیه سازی توزیع مجدد جمعیت در طی تخلیه است. سپس آسیب های زندگی و آسیب های اقتصادی به وسیله آن خطر محتمل (مانند سیل) تعیین می شود.

مستندات HEC-LifeSim شامل یک کتابچه راهنمای کاربری است که نحوه استفاده از رابط را توضیح می دهد. سند در قالب PDF است و می توان آن را آنلاین مشاهده، یا دانلود کرد. برای مشاهده آنلاین و یا دانلود فصل های جداگانه، به صفحه شخصی کتابچه راهنمای با لینک های زیر بروید.

مستندات HEC-LifeSim به طور خودکار در طول راه اندازی برنامه نصب می شود و از طریق منوی راهنما قابل دسترسی است. برای مشاهده اسناد بدون نصب برنامه، ممکن است از لینکهای زیر استفاده کنید.


HEC-LifeSim برای نیروهای ارتش آمریکا (USACE) توسعه یافته است. با این وجود، نرم افزار توسعه یافته در مرکز مهندسی هیدرولوژی برای هر گروه های مطالعاتی مناسب می باشد. استفاده محدود نیست و افرادی که خارج از بخش مهندسین هستند ممکن است از این برنامه بدون هزینه استفاده کنند. HEC پشتیبانی و یا پشتیبانی کاربر را برای این نرم افزار به کاربران غیر USACE ارائه نمی دهد. با این حال، آنها به هر گونه اشکالات نرم افزاری گزارش شده پاسخ خواهند داد. دانلود این نرم افزار نشان دهنده پذیرش کامل مسئولیت شما در استفاده از این برنامه می باشد. برای جزئیات بیشتر لطفا سیاست توزیع را ببینید.

HEC-LifeSim در نسخه 1.0 به عنوان یک بسته نصبی (exe.) یا به عنوان بسته قابل حمل (zip.) در دسترس است. هر دوی آنها برای استفاده ساده هستند و محتوای مشابهی دارند. بسته نصب کاربر را از طریق فرآیند نصب هدایت می کند و برای استفاده موفقیت آمیز به حقوق اداری نیاز دارد. نصب با بسته قابل حمل نیاز به حقوق اداری ندارد. به سادگی همه محتویات بسته قابل حمل را به محل کامپیوتر مورد نظر برای HEC-LifeSim استخراج کنید. الزامات نرم افزاری اضافی ممکن است مورد نیاز باشد، فایل اجرایی برای HEC-LifeSim تحت عنوان "HEC-LifeSim.exe" است.


HEC-LifeSim طراحی شده است تا شبیه سازی کل هشدار و فرایند تخلیه را برای تخمین پتانسیل تلفات زندگی و آسیب های مستقیم اقتصادی ناشی از سیل های فاجعه بار ایجاد کند. شرح زیر از قابلیت های اصلی HEC-LifeSim است.

  • رابط کاربر گرافیکی
  • مدل سازی مبتنی بر سیستم عامل
  • شبیه سازی تخلیه
  • نااطمینانی مونت کارلو
  • گرافیک و گزارش

کاربر با HEC-LifeSim از طریق رابط کاربر گرافیکی (GUI) ارتباط برقرار می کند. تمرکز اصلی در طراحی رابط کاربری این بوده است که استفاده از نرم افزار آسان باشد و در عین حال حفظ سطح بالایی از کارایی برای کاربر داشته باشد. این رابط برای توابع زیر امکاناتی رت فراهم می کند:

  • مدیریت فایل
  • ورود داده ها و ویرایش
  • تحلیل تلفات زندگی و تحلیل آسیب مستقیم
  • جدول بندی و نمایش های گرافیکی داده های ورودی و خروجی
  • نقشه برداری GIS و انیمیشن نتایج
  • امکانات گزارشگری
  • راهنما حساس به محتوا


مدل سازی مبتنی بر سیستم عامل

HEC-LifeSim از یک رویکرد مبتنی بر عامل برای ردیابی در طول فرایند هشدار و تخلیه استفاده می کند. در طی تخلیه، عوامل با جاده ها، وسایل نقلیه دیگر و خطر ورودی تعامل می کنند. پس از هشدار و فرآیند تخلیه شبیه سازی شده، HEC-LifeSim اقدام به محاسبه میزان مرگ و میر برای افرادی که در معرض خطر قرار دارند و آسیب مستقیم می کند. HEC-LifeSim با ردیابی افراد و حرکات آنها می تواند به شناسایی افرادی که در معرض خطر از دست دادن زندگی خود هستند، چه در جاده ها و چه در بناها کمک کند. اکنون می توانیم مکان هایی را که بزرگترین تلفات احتمالی زندگی را دارند، مشخص کنیم، که در هنگام ایجاد فرمول های پروژه جایگزین مفید است.


شبیه سازی تخلیه

سه حالت تخلیه در HEC-LifeSim شامل: اتومبیل، وسایل نقلیه (SUVs) و عابران پیاده است. برای تخلیه وسیله نقلیه، مدل گرینشیلد اصلاح شده با دو رژیم (USDOT) برای انتشار ترافیکی برای نشان دادن اثرات تراکم ترافیک و ظرفیت جاده در سرعت وسیله نقلیه استفاده می شود. در هر جاده، مقادیر پیش فرض برای تعداد خطوط، سرعت جریان آزاد، تراکم ترافیک و حداقل سرعت توقف و حرکت بر اساس کتابچه راهنمای ظرفیت بزرگراه (HCM) (TRB 2000) تعیین می شود.

برای تعریف مسیرهایی که مردم برای تخلیه استفاده می کنند، یک شبکه جاده ای ارائه می شود که در آن هر بخش از شبکه حاوی اطلاعاتی از قبیل دسته جاده، جهت، جابجایی زمین (برای پل ها) و اتصال به یکدیگر است. شبکه جاده می تواند از یک شکل فیلترینگ GIS موجود یا از OpenStreetMap وارد شود. OpenStreetMap یک پروژه مشترک برای ایجاد یک نقشه قابل ویرایش جهانی است.

در طی هر گام زمانی در فاصله تعریف شده توسط کاربر Δt، گروه های تخلیه تا جایی که مدل اجازه می دهد تا زمانی که به مقصد رسیده باشد حرکت می کند، گروه گیر می شود یا رشته می شود. اگر یک جاده با سیلاب مواجه شده باشد، یک مسیر جدید تعیین می شود مگر آنکه در یک خیابان یک طرفه بدون چرخش باشد (مانند بزرگراه بدون رمپ). گروه جمعیت سپس جاده آب گرفتگی را در حافظه نگه می دارد، به طوری که سعی نشود از طریق جاده دوباره مجددا تخلیه شود. اگر هیچ مسیر جدیدی یافت نشد، گروه جمعیتی رشته ای در نظر گرفته می شود.


نااطمینانی مونت کارلو

HEC-LifeSim هر دو متغیر طبیعی و عدم اطمینان دانش را از طریق تجزیه و تحلیل مونت کارلو اعمال می کند. هر تکرار در یک شبیه سازی یک سناریو را نشان می دهد که می تواند با توجه به عدم اطمینان داده ها در مدل باشد. نتایج تجزیه و تحلیل ارائه توزیع عواقب برآورد شده از یک خطر به این صورت مشخص است.



گرافیک و گزارش

برای رفع هر دو عدم قطعیت و محاسبات مبتنی بر عامل، گزارش نتایج قوی از طریق پلات ها، جداول، انیمیشن ها و لایه های داده GIS در دسترس است. خروجی را می توان به عنوان پلات جعبه ای مشاهده کرد که نتایج را بر تمام تکرار شبیه سازی مونت کارلو خلاصه می کند. نتایج حاصل از تکرار می تواند با تعداد تکرار یا پارامترهای مختلف نمونه مورد بررسی قرار گیرد تا به تعیین اینکه نتایج پارامترهای نامشخص بیشتر حساس هستند منجر گردد. اطلاعات دقیق را می توان برای تکرارهای فردی ایجاد کرد که می تواند برای تحریک فرآیند تخلیه و نمایش قطعه های مختلف، جداول و لایه های GIS برای تکرارهای فردی استفاده شود.

HEC-LifeSim 1.0 - کتابچه راهنمای کاربر


 Download HEC-LifeSim 1.0 (install package) for Windows (73.2 MB)
 Download HEC-LifeSim 1.0 (portable package) for Windows (59.6 MB)












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools