امتداد طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




امتداد طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی

ادامه طرح تعادل بخشی ارتباطی به تغییر دولت‌ها ندارد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه طرح تعادل بخشی برای وزارت نیرو یک موضوع حیثیتی است و ارتباطی به تغییر دولت‌ها ندارد، گفت: تغییرات مدیریتی در سطح وزارت نیرو خللی در پیگیری و رصد این موضوع پدید نخواهد آورد.

گردهمایی مدیران دفاتر حفاظت و بهره برداری و مجریان طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی روز چهارشنبه، 29 آذرماه سال جاری با حضور محمد حاج‌رسولی‌ها، مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در سالن خلیج فارس برگزار شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب در این جلسه طی سخنانی عنوان کرد: این نشست نخستین جلسه‌ای است که در دولت دوازدهم با مسئولیت وزیر جدید نیرو تشکیل می‌شود و بحث تعادل بخشی یکی از محورهای اصلی برنامه‌های وزیر نیروی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تعادل بخشی برای وزارت نیرو یک موضوع حیثیتی شده است ارتباطی به تغییر دولت‌ها ندارد، تصریح کرد: تغییرات مدیریتی در سطح وزارت نیرو، شرکت مادر و شرکت‌های آب منطقه‌ای، خللی در پیگیری و رصد این موضوع پدید نخواهد آورد و انتظار می‌رود مباحث طرح احیاء و تعادل بخشی با جدیت توسط شرکت‌ها دنبال شود.

حاج رسولی‌ها با اشاره به این که در سال 90 در بند دوم گزارشی که مقام معظم رهبری به دولت ارجاع دادند؛ صیانت از آب‌های زیرزمینی مورد تاکید قرار گرفته بود گفت ظرفیت ساختاری و ارتباطی که درمجموع شرکتها ایجاد شده است، نشانگر توجه و اهتمام جدی وزارت نیرو به این کار است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص نیروی انسانی گفت : آمار نیروهای شاغل در حفاظت و بهره برداری از متوسط زیر30 درصد به 39 درصد رسیده و هدف گذاری شرکت مدیریت منابع آب این است که این عدد به 50درصد برسد.همچنین از حدود هزار و 260 مجوز که به بخش آب داده شد، 635 نیرو درحوزه حفاظت و بهره برداری جذب شده اند.

وی افزود: اعتبارات بخش حفاظت از 30 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان در سال 96رسید، هرچند در سالیان اخیر در مقوله تخصیص مشکلاتی گریبانگیر بخش آب شده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: اگر قرار است کاری به نحو احسن انجام شود باید اطلاعات پایه ای خوبی وجود داشته باشد و گزارشی گیری خوبی انجام شود. از اول دی ماه سال جاری ارزیابی از طریق طرح ساماب انجام خواهد و شرکتی که نتواند اطلاعات خود را در طرح ساماب وارد کند قطعاً برنامه ای ندارد.غیر از سیستم متحدالشکل نمی توان به چیز دیگری اتکا کرد و نداشتن آمار پایه برنامه ریزی های ما را خدشه دار می کند.

حاج رسولیها گفت حتی در انتخاب و انتصاب مدیران عامل، اولین کسی که به عنوان جایگزین بررسی می شود، معاون حفاظت وبهره برداری است.

وی در پایان سخنان خود به حساسیت وزیر نیرو بر بحث تعادل بخشی تاکیدکرد و گفت اعتقاد ایشان و بدنه آب کشور این است که ظرفیت و مشارکت مردمی باید پیگیری شود.

همچنین در ادامه این نیز نشست جهانگیر حبیبی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن خوشامدگویی به مدعوین بر اهمیت بحث احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب زیرزمینی تاکید کرد. وی هدف اصلی این جلسه را تبادل نظر و استفاده از تجارب یکدیگر و آگاهی از پیشنهاد ها و راهکارهای سازنده متولیان این موضوع در شرکت ها دانست.

حبیبی گفت: در تمامی گردهمایی‌های مدیران عامل که به صورت فصلی برگزار می شود موضوع طرح احیاء مطرح بوده و نکات مهم این جلسه نیز در گردهمایی مدیران عامل مطرح خواهد شد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools