"آب برای همه" شعار اجلاس هشتم شورای جهانی آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




"آب برای همه" شعار اجلاس هشتم شورای جهانی آب


هشتمین اجلاس شورای جهانی آب (WWF8) با شعار “آب برای همه”، از تاریخ ۲۷ اسفندماه جاری تا ۳ فروردین ۹۷، در شهر برازیلیا، پایتخت کشور برزیل برگزار می‌شود. شورای جهانی آب در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد و محل دبیرخانه مرکزی این شورا در شهر مارسی کشور فرانسه مستقر بوده و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شخصیت حقوقی از زیر مجموعه‌های سازمان ملل، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، بخش‌های دولتی، وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات علمی و … عضو این شورا هستند.

یکی از مهمترین وظایف شورای جهانی آب برگزاری اجلاس شورای جهانی آب هر ۳ سال یکبار بوده که هشتمین اجلاس آن در برزیل برگزار خواهد شد

این اجلاس از سال ۱۹۹۷ هر ۳ سال یک بار به عنوان بزرگترین رویداد آبی در سطح بین الملل، با هدف بسیج نمودن خلاقیت،‌ نوآوری، ارائه طرح‌های ابتکاری، دانش و اطلاعات جدید در حوزه آب برگزار می‌شود. تاکنون هفت اجلاس از سال ۱۹۹۷ به ترتیب در کشورهای مراکش (۱۹۹۷)، هلند (۲۰۰۰)، ژاپن (۲۰۰۳)، مکزیک (۲۰۰۶)، ترکیه (۲۰۰۹)، فرانسه (۲۰۱۲) و کره جنوبی (۲۰۱۵) برگزار شده است.

فرآیند و ساختار اجلاس: در این رویداد ۱۷۴ جلسه عادی و ۴۱ جلسه ویژه در زمینه‌های مختلف موسوم به “فرآیند موضوعی”، “فرآیند منطقه‌ای”، “فرآیند سیاسی”، “نشست شهروندان” و رویدادهای دیگر تشکیل خواهد شد.

فرآیند موضوعی: مباحث زیربنایی و تبادل نظر در خصوص روش‌های مقابله با چالش‌های موجود در بخش آب؛ در فرآیند موضوعی حدود ۹۰ جلسه مختلف به صورت موازی در زمینه‌های مهمی همچون مدیریت تقاضا، زنجیره آب، غذا و انرژی (NEXUS)، شهرهای هوشمند و مدیریت پایدار منابع آب، احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، فناوری‌های نوین، مدیریت آب در شرایط اضطراری و سازگاری با تغییر اقلیم و … برگزار خواهد شد.

فرآیند منطقه‌ای: بررسی تجارب بدست آمده از گوشه و کنار جهان؛ فرآیند منطقه‌ای در شش گروه آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آفریقا، آمریکا، کشورهای عرب و کشورهای حوزه مدیترانه با هدف تبادل اطلاعات و بررسی راهکارهای مقابله با چالش‌های آب تشکیل می‌شود. ایران در گروه کشورهای آسیا و اقیانوسیه تعریف شده است.

فرآیند سیاسی: فراهم آمدن موقعیت گفتمان و فرصت همکاری بین نمایندگان دولت‌ها؛ هدف از فرآیند سیاسی تقویت عزم سیاسی و انجام اقدامات مورد نیاز در سطح کلان برای مقابله با چالش‌های بخش آب است. شایان ذکر است که برای اولین بار قضات و دادستان‌ها (دستگاه قضایی) به صورت رسمی به فرآیند سیاسی اجلاس دعوت به مشارکت شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که مقامات ارشد سیاسی بیش از ۵۰ کشور جهان در این رویداد بزرگ شرکت خواهند نمود.

نشست شهروندان: انتقال دانش و تبیین نقش شهرداری‌ها، شهروندان و سایر نهادهای اجتماعی در تصمیمات اتخاذی؛ در این خصوص ۱۷ جلسه با موضوعات مختلف از جمله: توسعه شهرنشینی، تجربیات موفق و درس‌آموخته‌ها، توسعه ظرفیت و مشارکت ذی‌نفعان، تأمین تسهیلات مالی و اعتباری و احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری و …. برگزار خواهد شد. همچنین درنظر است پیشنهاد تدوین سند جهانی آب در این نشست بررسی شود.

برنامه‌های دیگر این رویداد بین المللی به شرح زیر است:

رویدادهای جانبی: رویدادهای جانبی فرصت‌های بیشتری را برای شرکت در هشتمین اجلاس شورای جهانی آب فراهم می‌کند. همچنین فضایی را ایجاد می‌کند تا شرکت‌کنندگان در اجلاس در مورد مسائل مختلفی که به طور کامل در طی جلسات شورا پوشش داده نمی‌شود، به بحث و تبادل نظر بپردازند. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی عضو شورای جهانی آب امکان برگزاری رویدادهای جانبی را با پرداخت هزینه سالن و تجهیزات اختصاص داده شده، دارند.

نمایشگاه: نهادها و شرکت‌های فعال در زمینه آب از کشور برزیل و نیز سایر کشورها، فناوری‌ها، محصولات، و خدمات خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت. پیش‌بینی می‌گردد حدود هفت هزار نفر از این نمایشگاه بازدید نمایند. حدود ۵۰ کشور جهان از قاره‌های مختلف اقدام به نمایش دستاوردهای خود در این نمایشگاه خواهند نمود.

محفل شهروندان: هدف از برگزاری این بخش ارتقا آگاهی‌های عمومی، جلب توجه مردم و مشارکت آن‌ها در خصوص موضوعات آبی می‌باشد. شرکت در این بخش برای کلیه افراد بلامانع است و جوانان، افراد با تجربه و سیاست‌مداران، همگی، فرصت خواهند یافت تا به تبادل آزاد اندیشه و تجربیات خود بپردازند. این محفل شامل:

تبادل تجربیات و راهکارها: در این بخش ۶۰ راه حل و تجربه موفق از پروژه‌های انجام شده درشهرهای منتخب ارائه خواهد شد.

نمایشگاه فیلم و عکس: ۶۰ اثر برتر ارسال شده از کشورهای مختلف در این بخش به نمایش گذاشته می‌شود.

جامعه سبز: در این بخش موضوعات آب و محیط‌زیست با هم به صورت کاملاً منسجم با فعالیت‌های روزمره مورد بحث و به نمایش گذاشته خواهد شد.

منطقه برزیلی: در اینجا می‌توان شاهد فعالیت‌های فرهنگی کشور برزیل در زمینه‌های موضوعی آب بود.

پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار نفر از حدود ۱۵۰ کشور جهان در هشتمین اجلاس شورای جهانی آب شرکت کنند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools