قراردادهای صنعت آب زیر ذره‌بین دفاتر حقوقی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




قراردادهای صنعت آب زیر ذره‌بین دفاتر حقوقی


مدیرکل دفنر حقوقی وزارت نیرو خبر داد:

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو گفت: از این پس تمامی قراردادها در هر سطحی و مطابق اهمیت قرارداد، با نظارت دفاتر حقوقی شرکت‌های استانی، شرکت مادرتخصصی یا ستاد وزارت نیرو منعقد می شود. "محمد امانی" در پانزدهمین گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی صنعت آب کشور در محل سد لتیان اظهار داشت: اگر در دهه گذشته فقط وزارت نیرو و کارشناسان آب وضعیت آب کشور را می‌دانستند، اما هم اکنون دیگر همه آحاد مردم از وضعیت آب کشور مطلع هستند و در حقیقت آب در کانون توجه مردم و مسئولین قرار گرفته است.

وی افزود: ما در بخش حقوقی باید از این فرصت به نفع منابع آب کشور در راستای اهداف وزارت نیرو نهایت استفاده را کنیم چرا که اکنون توجه همه مسئولین جلب شده و می‌توان اقدامات خوبی را انجام داد.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو با اشاره به اینکه ماده یک قانون توزیع عادلانه آب که برگرفته از اصل 45 قانون اساسی است، دارای نکات بسیار مهمی است، ادامه داد: بر این اساس آب از مشترکات در اختیار حکومت است که طبق مصالح عامه باید از آن بهره برداری شود و مسئولیت حفظ و بهره‌برداری از آن بر عهده دولت است، بنابراین تکلیف آب در قانون اساسی و قانون توزیع عادلانه آب مشخص شده و مالکیت خصوصی بر آب مترتب نیست.

وی تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در سطح ملی را یکی از اقدامات مؤثر در بخش آب عنوان کرد و گفت: پروژه‌های مختلفی در سازمان‌های گوناگون از جمله جهاد کشاورزی و وزارت نیرو از سال‌های پیش شروع شده که امیدواریم با تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در بخش هماهنگی بین دستگاهی بهتر عمل شود.

 امانی تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در این کارگروه مطرح شود، تغییر نگاه به مقوله آب است که بر اساس تبصره دو ماده 18 قانون توزیع عادلانه آب باید این کالای گرانبها را به صورت معقول مصرف کرد به این معنا که منابع آبی متناسب با شرایط زمانی و مکانی مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دفتر حقوقی وزارت نیرو گفت: چهار کمیسیون مستندسازی، قوانین و آموزش، نظارت و ارزیابی و دعاوی و قضایی زیرمجموعه شورای حقوقی وزارت نیرو وجود دارد که بازوان این شورا محسوب می‌شوند.

امانی رابطه با قوه قضاییه و دادستانی را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته دادستان‌ها به میدان آمده‌اند و همکاری خوبی با وزارت نیرو دارند.

وی با بیان اینکه از این پس کلیه قراردادها باید با نظارت دفاتر حقوقی منعقد شود اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اخذ شده در قراردادها واحد حقوقی نظارت می‌کنند و هیچ قراردادی در وزارت نیرو بدون نظارت حقوقی نباید منعقد شود.

وی ادامه داد: سطح بندی این موضوع مشخص شده که کدام یک از قراردادها در سطح دفاتر حقوقی شرکت‌ها، شرکت مادرتخصصی یا وزارتخانه بررسی و نظارت می‌گردد.

امانی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که تمهیدات لازم را در اجرای این مهم در نظر بگیریم تا مدیران مکلف به همکاری و اجرای آن شوند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools