خشک‌ترین استان کشور در سال آبی 97-96 :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




خشک‌ترین استان کشور در سال آبی 97-96

هرمزگان؛ رکورددار خشک‌ترین استان کشور در سال آبی 97-96

آمارهای بارندگی استانی برای سال آبی گذشته نشان می‌دهد هرمزگان رکورددار خشک‌ترین استان کشور در سال آبی 97-96 بوده است.

بر اساس آمار بارندگی تجمعی استانی، در سال آبی 97-96، میزان بارش در کل کشور 171 میلی‌متر بوده که در مقایسه با متوسط بلندمدت 50 سال اخیر، از 31 درصد کاهش برخوردار بوده است. 

بر اساس این گزارش، در سال آبی 97-96 در استان سیستان و بلوچستان 27 میلی‌متر بارش ثبت شده که در مقایسه با متوسط بلندمدت 75 درصد کاهش داشته است.

بر همین اساس، استان هرمزگان در سال آبی 96-95 نیز 269 میلی‌متر بارش داشته که با 76 درصد کاهش در سال آبی جاری، رکورددار خشک‌ترین استان کشور از لحاظ میزان بارندگی محسوب می‌شود.

در این گزارش، پس از استان هرمزگان، استان‌های سیستان و بلوچستان با 73 درصد کاهش، کرمان با 69.5 درصد، فارس 66 درصد و بوشهر با 61 درصد اختلاف بارش نسبت به سال آبی 96-95 خشک‌ترین استان‌های کشور معرفی شده‌اند.

بر همین اساس، استان‌های آذربایجان شرقی با 55 درصد، آذربایجان غربی 52 درصد و کردستان با 29 درصد افزایش میزان بارندگی، از وضعیت مناسب‌تری نسبت به سال آبی 96-95 برخوردار بوده‌اند.

در گزارش میزان بارندگی تجمعی استانی، طی سال آبی 96-95 در کل کشور 233 میلی‌متر بارندگی ثبت شده که در مقایسه با سال آبی 97-96 از 27 درصد کاهش برخوردار بوده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools