البرز، همدان و چهارمحال استان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




البرز، همدان و چهارمحال استان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب

معرفی صرفه‌جوترین ارگان استان تهران

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو، فهرست استان‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌های پیشتاز در کاهش مصرف آب را اعلام کرد.

"بنفشه زهرایی" افزود: مقایسه آمار مصرف آب ساختمان‌های دولتی در استان‌های مختلف طی تابستان 96 و 97 نشان می‌دهد که در استان‌های البرز، همدان و چهارمحال و بختیاری، بیشترین میزان صرفه‌جویی در مصرف آب به ترتیب به میزان 70، 53 و 39 درصد صورت گرفته است.

وی در خصوص ارگان‌های پیشتاز کاهش مصرف آب در استان تهران تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح با 80.4 درصد کاهش مصرف، نهاد ریاست جمهوری با 66.4 درصد و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با 61.1 درصد کاهش مصرف نیز ارگان‌های پیشروی استان تهران در زمینه کاهش مصرف آب بوده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: از مجموع 44 هزار و 392 اشتراک آب دولتی در سطح کشور، طی تابستان امسال تعداد 5 هزار و 659 ساختمان به لحاظ سازگاری با استانداردهای مدیریت مصرف آب مورد ممیزی قرار گرفت و مجموعه اقدامات ممیزی برای سایر اشتراکات دولتی در دست پیگیری است.

زهرایی با بیان اینکه کم‌آبی فراگیر تابستان 1397 در بسیاری از استان‌ها منجر شد تا 334 شهر کشور تحت تنش آبی قرار گیرند، افزود: تلاش‌های گسترده‌ای در وزارت نیرو در راستای کاهش تنش آبی صورت گرفت و مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند به‌ویژه ممیزی و نصب کاهنده‌های مصرف در کلیه استان‌ها کلید خورد.

وی ادامه داد: به‌همین‌منظور شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها موظف شدند ضمن مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی، خدمات ممیزی این ساختمان‌ها را به‌طور گسترده‌ای به انجام برسانند تا راهنمایی‌های فنی برای چگونگی کاهش مصرف آب را در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دهند.

زهرایی اظهار کرد: بیشترین ممیزی ساختمان دولتی توسط شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های فارس، خراسان رضوی و کرمانشاه به ترتیب با تعداد یک‌هزار و 425، یک‌هزار و 30 و 816 ممیزی انجام شده است.

هیئت وزیران در تاریخ 13 تیرماه 1397 طی مصوبه‌ای دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد تا با نصب کاهنده ­های مصرف آب و اقدامات بهینه‌سازی مصرف، نسبت به تابستان سال 1396، 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

در این تصویب نامه اشاره شده که در صورت عدم تحقق صرفه‌جویی 20 درصدی، دستگاه اجرایی ذی‌ربط، مشمول جریمه دو برابری در تعرفه آب مصرفی خواهد شد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools