پنج سرفصل برنامه وزارت نیرو برای پایان تنش آبی تا سال 1400 :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پنج سرفصل برنامه وزارت نیرو برای پایان تنش آبی تا سال 1400

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد:

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای پایان تنش آبی شهرهای کشور تا سال 1400، گفت: این برنامه دارای پنج سرفصل اجرای پروژه‌های اضطراری، پایدارسازی خدمات از طریق تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مدیریت مصرف، کاهش هدررفت در شبکه‌ها و نیز اصلاح و بازسازی تاسیسات خواهد بود.


"حمیدرضا کشفی" در گفت‌وگو با پیک بامدادی امروز رادیو ایران با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای پایان تنش آبی شهرهای کشور تا سال 1400، گفت: برنامه مدونی در این زمینه تدوین شده است و شامل پنج سرفصل اجرای پروژه‌های اضطراری، پایدارسازی خدمات از طریق تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مدیریت مصرف، کاهش هدررفت در شبکه‌ها و نیز اصلاح و بازسازی تاسیسات اعم از تصفیه‌ خانه‌ها، شبکه‌ها، مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ خواهد بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم در کنار اجرای این برنامه‌ها بتوانیم با اعمال صرفه‌جویی از سوی مردم و حمایت دولت و مجلس برای تامین اعتبار از طریق بودجه‌های سالانه و خاص بتوانیم این مهم را به نتیجه برسانیم.

کشفی در پاسخ به این سوال که ضمانت اجرایی این پنج سرفصل چه خواهد بود، گفت: ما در بحث اجرایی مشکل خاصی نداریم و فعالیت‌های مطالعاتی این برنامه کاملا انجام شده است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: یکی از راهکارهای که می‌تواند برای ادامه روند پایداری خدمات ما کمک کننده باشد این است که مقداری قیمت آب را واقعی‌تر کنیم تا بتوانیم در زمان مقرر تاسیسات خود را بازسازی کنیم.

گفتنی است: چندی پیش وزیر نیرو با اشاره به اینکه 334 شهر با جمعیت 34.5 میلیون نفر تحت تنش آبی هستند، تاکید کرده بود که در شورای عالی آب طرحی با عنوان "دولت دوازدهم بدون تنش آب شرب" تدوین و ارائه شده است که بر اساس آن تا سال 1400 شهر تحت تنش نخواهیم داشت. خوشبختانه در لایحه بودجه سال 98 چارچوب‌های اصلی این برنامه دیده شده و امیدواریم فرآیند تصویب آن در مجلس هم به خوبی پیش گرفته شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools