برنامه‌ریزی برای احداث سدهای جدید در استان همدان :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




برنامه‌ریزی برای احداث سدهای جدید در استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به نقش سدها در کنترل سیلاب ناشی از بارندگی‌ها، گفت: ساخت سدهای جدید در استان همدان برنامه‌ریزی شده است.

"منصور ستوده" با بیان اینکه در بارش‌های فروردین ماه امسال، سد اکباتان و کلان ملایر در کنترل سیلاب نقش ویژه‌ای داشتند، گفت: حجم آب سد شیرین‌سو کبودرآهنگ به ۴.۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه در بارش‌های اخیر ۴ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد سد کلان برای مصارف شرب پر شده است، افزود: حجم ذخیره این سد به بیش از ۴۵ میلیون متر مکعب رسیده و در حال سرریز شدن است که پس از طی مسافتی به رودخانه گاماسیاب پیوسته و وارد حوزه کرخه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: این سد با هدف تأمین آب آشامیدنی مردم ملایر، تأمین حقابه‌های کشاورزی پایین‌دست منطقه و صنایع شهرک صنعتی ساخته شده و هم اکنون آب سرریز آن برای بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

ستوده با اشاره به اینکه سد سرابی نیز با هدف تأمین آب آشامیدنی شهرهای تویسرکان و سرکان و حقابه‌های کشاورزی پایین‌دست ساخته شده است، افزود: این سد با ظرفیت ۹.۵ میلیون متر مکعب از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است.

وی ادامه داد: سد شنجور رزن نیز ۱۰۰ درصد پر شده و ۵ میلیون متر مکعب آب دارد که ۲۰۰ لیتر در ثانیه سرریز می‌کند و در مجموع از ۷ سد استان ۵ مورد پر شده یا سرریز کرده و ۲ مورد هم ذخیره قابل توجهی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه سد محلی برای ذخیره و تأمین آب است و اگر سدها نبودند کنترل سیلاب‌ها و تأمین آب شرب ممکن نبود، گفت: عملیات سدسازی در استان همدان ادامه دارد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools