ابزارهای جدید و پیشرفته Lidar در GMS 10.4 :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ابزارهای جدید و پیشرفته Lidar در GMS 10.4


با انتشار GMS 10.4 (بتا)، مجموعه ای از ابزارهای جدید و پیشرفته برای وارد کردن و بارگیری فایل های لیدار در حال حاضر در دسترس است. ابزارهای جدید واردات را سریع تر انجام می دهند و بیشتر پردازش ها بر روی پرواز انجام می شوند به گونه ای که گزینه های صفحه نمایش لیدار تنظیم می شوند.

همانند نسخه های قبلی GMS، فایل های تک یا چند lidar نیز می توانند وارد شوند. با این حال، گزینه های موجود برای مدیریت داده های لیدار به طور قابل توجهی تغییر کرده اند، ارائه کنترل دقیق تر و گزینه های بیشتر که اجازه استفاده بهتر از داده های فایل لیدار را می دهد.

یکی از بهترین ویژگی های جدید این است که GMS 10.4 امکان ادغام فایل های چند لیدار را به یک فایل واحد می دهد. این کار با انتخاب فایل های لیدار مورد نظر در پروژه اکسپلورر انجام می شود و سپس با کلیک راست و انتخاب ادغام می شود. نام فایل مورد نظر را وارد کرده و اجازه می دهد GMS پردازش ادغام را انجام دهد.


پس از اینکه ادغام کامل شد، می توانید فایل lidar جدید را در پروژه خود وارد کنید. در فایل ادغام شده همه نقاط ابری لیدار در فایل های اصلی lidar وجود دارد، اما همه آنها ممکن است قابل مشاهده نباشد. دیدگاه نقاط ابر لیدار می تواند با استفاده از گزینه های نمایشگر برای فایل اداری تنظیم شود. آنها را با کلیک راست بر روی فایل ادغام شده در پروژه اکسپلورر و انتخاب گزینه های نمایش ... به نمایش گذاشتن گزینه های نمایش دسترسی داشته باشید.



این پنجره به شما اجازه می دهد تا اندازه نقطه، تعداد نمایش داده شده، انواع نمایش داده شده، که اشاره به حذف داشته، و نحوه حذف آنها را تغییر دهید. این به شما این امکان را می دهد که سطح پیچیدگی را بدون هیچ مشکلی با گزینه های زیادی انتخاب کنید. تصویر زیر، فایل ادغام شده با 5 میلیون نقطه نمایش داده شده را نشان می دهد.



گزینه های Interpolation

UGrid: اگر پروژه شما دارای یک شبکه غیر ساختاری موجود (یا که وارد یا ایجاد شده است)، شما می توانید فایل های lidar را به این UGrid تعبیه کنید. به سادگی فایلهای لیدار دلخواه را در پروژه اکسپلورر انتخاب کنید، سپس بر روی آنها کلیک راست کرده و Interpolate to UGrid را انتخاب کنید ... برای بالا بردن Interdolate Lidar به پنجره UGrid بروید. این به شما اجازه می دهد UGrid هدف را انتخاب کنید، نام مجموعه داده جدید را تنظیم کرده و فاصله نمونه گیری را تنظیم کنید.

Raster: این گزینه از گزینه های نمایش لیدار در زمان interpolation استفاده می کند و یک فایل ردیف ایجاد می کند. شکل محاوره ای Lidar به Raster محاوره اجازه می دهد تا تعداد سلول های X و Y تنظیم شود و تغییر آنها بر اندازه سلول تأثیر می گذارد. سپس رشته ادغام شده به Project Explorer وارد می شود.


برای یافتن تمامی مطالب مرتبط با این مطلب در سایت از جستجوی سایت در حاشیه سمت راست و بالای صفحه استفاده فرمایید.


لیست دیگر آموزش های مرتبط

ورود به بخش آموزش های متنی GMS

ویکی نرم افزار GMS

انجمن بحث و گفتگو GMS

کلاس های بین المللی GMS

منابع آموزشی نرم افزار GMS


آموزش های ویدیویی فارسی GMS

آموزش های ویدیویی انگلیسی GMS


دانلود آخرین نسخه نرم افزار GMS


دریافت کرک نرم افزار GMS

دریافت لایسنس ارزیابی (14 روزه)


برای سفارش انجام مدل سازی اینجا کلیک کنید












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools