آبخوان هایی که هر هیدروژنتیست باید از آن دیدن کند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آبخوان هایی که هر هیدروژنتیست باید از آن دیدن کند

 

آب سرچشمه زندگی است، و زمین لایه اساسی است که بشریت در آن تکامل یافته است، بنابراین باید دیدگاه متفاوتی از آب زیرزمینی داشته باشیم زیرا این امر ذکر شده است و از آنجا که این دو عنصر چهارم زندگی را از فرهنگ یونان دربر می گیرد. با این حال ، قدردانی عمومی از منابع آب زیرزمینی نزدیک به صفر است. حتی از طرف متخصص منابع آب فقط هیدروژن مورد شناسانی هستند که واقعاً معتقدند که جریان آبهای زیرزمینی جریان دارد، و در آن گرانش نیروی اصلی محرک است، که تخلیه آب های زیرزمینی دارای یک جریان پیشرفتی است، و در آنجا مناطق بدون جریان هستند و زمان سفر به آب های زیرزمینی بسته به شرایط آب و هوا و محیط متخلخل می تواند ماه ها، سالها ، دهه ها یا قرن ها طول بکشد. هیدروژئولوژیست مجبور بود مفهوم جدیدی از معیارها را درک کند، جایی که علاقه اصلی مقدار پارامترهای هیدرولیکی نیست، بلکه ارتباط آن در سفارشات قدر با مقادیر دیگر است.

درک و علاقه به منابع آب زیرزمینی از اولویت بالایی برخوردار است اما از محبوبیت کم مدت دراز مدت برخوردار است، به همین دلیل هیدرولوژیست معمولی و ساده نیاز به ارتقاء چشم انداز ابتکاری از رابطه جامعه بشری با منابع آب زیرزمینی به عنوان بخش مهمی برای هر برنامه حفاظت از محیط زیست دارد. و البته تدوین سیاست مدیریت پایدار.

در این مقاله لیستی از سفره های آب در سراسر جهان وجود دارد که دارای خصوصیات ویژه ای است که در آن مخاطبان عادی می توانند ببینند آب چگونه می تواند در زیر سطح وجود داشته باشد. چگونگی تعامل مردم با آبخوانها از قرن ها مطرح بوده و اینکه سفره آبخوان در زمان های فعلی چقدر مهم است. تا این لحظه این لیست کاملی از جالب ترین سفره های آب نیست، زیرا هر سفره آبی برای افرادی که با آن تعامل دارند جالب و حتی زیباست. ما لیستی از مکانهایی را ارائه می دهیم که برای ما و براساس آنچه می دانیم تا تاریخ انتشار ، سفره های آبی هستند که ارزش بازدید یک هیدرولوژیست برای امر مدیریتی الهام بخش را دارا می باشند، حتی تغییر ذهنیت و انقلابی به سمت مدیریت پایدار را.

 

1. سفره آبشار نازکا - پرو
این مکان همچنین مکان اصلی تمدن Nazca بود که دانش زیادی در مورد منابع آب زیرزمینی آن داشت که زیرساخت های خاصی برای بهره برداری از آب های زیرزمینی ایجاد کرد که در زمان فعلی کار می کند. سفره آبخیز در منطقه خشک واقع شده است که آب فقط از سه ماه در سال از رودخانه های آند فوقانی توسط رودخانه دریافت می شود، مابقی سال کشاورزی فقط به استخراج آب های زیرزمینی بستگی دارد.

این دره محصول دهنده بسیار خوبی است و برای تهیه یک براند سفید به نام Pisco مناسب است. برخی از رسوبات سطح صخره های رنگی قرمز بر روی یک رسوب سفید در دره اطراف آن توسط تمدن Nazca برای ترسیم خطوط مربوط به نقاط، ماه های سال و برخی صورت های فلکی استفاده شده است. این خطوط به دلیل ماهیت شرایط خاک و عدم وجود باران حفظ می شوند.

 

2. شبه جزیره یوکاتان - مکزیک
یک مکان اصلی برای تمدن مایا جایی که آنها زیر زمین را به عنوان مکانی مهم در نظر می گرفتند. در حقیقت ، تمام شبه جزیره یوکاتان بیش از یک سفره آبشار کارست است و از منابع زیادی برای گردشگری در (dolines) برخوردار است. اما از نظر آلودگی ناشی از فاضلاب و فاضلاب شهری و همچنین از هتل های فشرده هتل بسیار آسیب پذیر است.

شبه جزیره یوکاتان با داشتن غذاهای معمولی ، زیرساخت های خوب ، تکیه ها و caguamas بسیار بیشتر از کانکون و مایا ریویرا امکاناتی را ارائه می دهد. دریاچه Balacar ، "شهر جادویی" Valladolid یا Las Coloradas مکانهای عالی برای بازدید در شبه جزیره هستند.

 

3. لاگوجیرا - کلمبیا
تا آنجا که می دانیم ، تمدن بزرگی در لا گوجیرا ، شبه جزیره بسیار خشک در شمال کلمبیا وجود نداشته است. علاقه ویژه به این سفره آب و هوا در مورد تغییر آب و هوا از قسمت قاره کلمبیا، کیفیت پایین منابع آب زیرزمینی و شرایط اولیه زندگی ساکنان محلی بومی است. La Guajira در واقع یک چالش برای هر یک از متخصصان هیدرولوژیست است که می خواهند تغییراتی را برای مردم در مدیریت آبهای زیرزمینی ایجاد کنند ، این مکان برای مناظر ، غذا و فرهنگ عامیانه بسیار عالی است.

این خشکی محل بر سنت های مردم تأثیر گذاشته است و این مکان منشأ "رئالیسم جادویی" است که گابریل گارسیا مارکز در تولید به معنای واقعی کلمه خود از آن استفاده می کرد.


4. تاسیلی آجیر - آرژانتین
Tassili n’Ajjer در وسط بیابان صحرا واقع شده است. این مکان یک فلات مرتفع است، جایی که ارتفاع زیاد، شرایط آب و هوایی را کمی مرطوب تر از کویر اطراف ایجاد می کند که برخی اکوسیستم های منحصر به فرد و رژیم خاص جریان آب زیرزمینی را ایجاد می کند.

آبخوان بر روی ماسه سنگ ساخته شده است که آب را از بارش باران محروم می کند و باعث ایجاد چشمه ها و تالاب هایی با گونه های بومی و جانوری جانوران و گیاهان می شود. این مکان از هنرهای سنگی غنی است و عصری را نشان می دهد که صحرا هنوز زمینی سبز وحشی بود.

 

5. سوابیان جورا - آلمان
Swabian Jura رشته کوهی در بادن-وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان است. شکل گیری زمین شناسی ژوراسیون سوابین عمدتاً از دوره ژوراسیک سنگ آهک تشکیل شده است، از شرایط آب و هوایی سنگ آهک ها در کل پسوند کارستی شده اند.

شهرها و مناطق این منطقه به منابع آب زیرزمینی از سیستم های کارستی متکی هستند، بنابراین توجه و ارادت برای حفاظت از منطقه شارژ و سیاست های پایدار در این منطقه گسترده است.


6. دشت پو - ایتالیا
(همکاری از Costante Conte) سفره آبشار پو Plain در شمال ایتالیا واقع شده و از تورین / کونئو در غرب تا چیوگییا / ونیز / راونا در شرق (حدود 410 کیلومتر) امتداد دارد. از شمال به جنوب ، از رشته کوه های آلپ تا رودخانه پو و فراتر از آن امتداد دارد. این آبخوان چند لایه (و گهگاهی مجرد) با منشاء فلووی و یخبندان است. یعنی چندین لایه ماسه ای مجزا با آبشارهای واسطه وجود دارد که ممکن است به صورت مداوم باشد (یا از طریق وضعیت رسوبی یا فرسایش تاریخی یا اخیر). لایه های اصلی را می توان با آخرین یخچال های طبیعی اروپای جنوبی - Riss ، Mindel و Wurm و غیره مطابقت داد. سفره های آبخیز Po Plain تقریباً مطمئناً در جریان آب رودخانه پو نقش دارند و محیط زیست دارایی های وابسته به آب را شامل می شوند. از جمله اکوسیستم های وابسته به آب های زیرزمینی، پوشش گیاهی ساحلی، جانوران آبزی و فلور و غیره. سطح آبخوان به شدت پر جمعیت و بنابراین با زباله های مسکونی و صنعتی آلوده شده است (استان میلان بیش از 30 قطعه هیدروکربن کلر دار نقشه برداری شده). آرسنیک و نیترات نیز نگرانی های بزرگی دارند و در مورد دریای آدریاتیک، مسئله نفوذ آب نمک نیز وجود دارد. این سفره های آب (ها) سفره های آبی با عملکرد بالا در نظر گرفته می شوند، اما به نظر نمی رسد که هیچ گونه تنظیم از آبخوان Po Plain در نظر گرفته شود. سیستم آبخوان Po Plain یک منبع آب کم عمق، با کارایی بالا و با کیفیت خوب است. این در دسترس بسیاری از افراد بسیار زیاد اما بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد. این آبخوان واقعا می تواند بهتر مدیریت و محافظت شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools