تغییر یک مدل موجود به یک مدل پیش بینی GMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تغییر یک مدل موجود به یک مدل پیش بینی GMS


هنگامی که یک مدل GMS کامل دارید، می توانید از همان مدل برای ایجاد یک مدل پیش بینی استفاده کنید. از یک مدل پیش بینی کننده برای ایجاد پیش بینی ها بر اساس سناریوهای آینده فرضی استفاده می شود. به عنوان مثال ، ممکن است شما نیاز به ایجاد مدلی داشته باشید که پیش بینی می کند اگر آبخوان با افزایش جمعیتی از آبخوان در منطقه مدل، کرنش را تجربه کند.


به طور کلی، یک مدل پیش بینی با استفاده از یک مدل موجود ایجاد می شود، سپس جنبه ای از آن مدل را بر اساس فرضیه تغییر می دهد. سپس دوباره مدل را اجرا کرده و نتایج خود را با پیش بینی خود مقایسه می کنید. از هر نسخه MODFLOW یا هر مدل عددی موجود دیگر در GMS می توان برای ایجاد یک مدل پیش بینی استفاده کرد.

یک روش برای ایجاد یک مدل پیش بینی ممکن است به شرح زیر باشد:

  • یک مدل حالت پایدار ایجاد و اجرا کنید
  • برای کاهش خطا در مدل پیش بینی، مدل را کالیبره کنید
  • تنظیمات حالت ناپایدار را روی تاریخ آینده تنظیم کنید
  • مدل ناپایدار را اجرا کنید

برای شما مهم است که از نتایج حاصل از اجرای مدل انتظار داشته باشید تا بتوانید نتایج را با موارد دیگری مقایسه کنید. پس از اتمام اجرای مدل، نتایج اجرای مدل را با دقت بررسی کنید تا صحت پیش بینی ها را تعیین کنید. هنگام ایجاد یک مدل پیش بینی، می توانید از تجزیه و تحلیل تصادفی استفاده کنید.

اگر به نظر می رسد که خروجی مدل پیش بینی خیلی فراتر از انتظارات شما است، باید قبل از اجرای مدل پیش بینی، مدل موجود را عیب یابی کنید. استفاده از یک مدل موجود کم توسعه یافته غالباً منجر به بروز مشکلات در مدل پیش بینی می شود. مطمئن شوید که مدل موجود به خوبی کالیبره شده است تا از نزدیک با مقادیر مشاهده شده از میدان مطابقت داشته باشد. در صورت امکان ، قبل از ایجاد یک مدل پیش بینی، مدل موجود را در چندین مجموعه داده مشاهده کالیبره کنید.

 

برای یافتن تمامی مطالب مرتبط با این مطلب در سایت از جستجوی سایت در حاشیه سمت راست و بالای صفحه استفاده فرمایید.


لیست دیگر آموزش های مرتبط

ورود به بخش آموزش های متنی GMS

ویکی نرم افزار GMS

انجمن بحث و گفتگو GMS

کلاس های بین المللی GMS

منابع آموزشی نرم افزار GMS


آموزش های ویدیویی فارسی GMS

آموزش های ویدیویی انگلیسی GMS


دانلود آخرین نسخه نرم افزار GMS


دریافت کرک نرم افزار GMS

دریافت لایسنس ارزیابی (14 روزه)


برای سفارش انجام مدل سازی اینجا کلیک کنید












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools