دانلود نرم افزار HEC-MetVue - مدل هواشناسی مرکز مهندسی هیدرولوژیک :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود نرم افزار HEC-MetVue - مدل هواشناسی مرکز مهندسی هیدرولوژیک


HEC-MetVue این عنوان موتورهای تجسمی هواشناسی مرکز مهندسی هیدرولوژیک است. HEC-MetVue مشاهده و اصلاح داده های هواشناسی و همچنین انجام انواع محاسبات و آنالیزها، از جمله جمع شدن زمانی و مکانی مجموعه داده ها و محاسبات میانگین میدانی را تسهیل می کند. هدف این سایت ارتقاء خدمات حمایتی است که ما به مشتریان خود ارائه می دهد. آنها در اینجا تعدادی منبع برای کمک به شما در بارگیری نرم افزار، یادگیری چگونگی استفاده از HEC-MetVue، برطرف کردن مشکلات، گزارش اشکالات و پیشنهادات بهبود محصولات و خدمات را ارائه داده اند.

HEC-MetVue برای انجام تجمیع زمانی و مکانی مجموعه های داده های هواشناسی طراحی شده است و محاسبات میانگین میدانی را با استفاده از shapefiles چند ضلعی ورودی انجام می دهد. HEC-MetVue ابزاری برای انیمیشن مجموعه داده ها، ویرایش ابزار مکانی مجموعه داده ها، اعمال ترجمه های مکانی و چرخش در مجموعه داده ها و اعمال تغییرات موقتی به مجموعه داده ها ارائه می دهد. در زیر توضیحی از قابلیت های مهم HEC-MetVue ارائه شده است.

  • رابط کاربر گرافیکی
  • پشتیبانی از قالب های داده های هواشناسی
  • ویرایش تصویر نامنظم مثلثی (TIN) شبکه
  • تجمع زمانی و مکانی
  • محاسبات متوسط ​​حوضه
  • انیمیشن
رابط کاربر گرافیکی

HEC-MetVue یک برنامه جاوا است که در NetBeans Platform ساخته شده است. کاربر با HEC-MetVue از طریق رابط کاربری گرافیکی (GUI) در تعامل است. تمرکز اصلی در طراحی رابط کاربری آسان استفاده از نرم افزار بوده است، در حالی که هنوز سطح بالایی از کارایی را برای کاربر حفظ کرده است. رابط کاربری گرافیکی این برنامه شامل یک پنجره کاوشگر پروژه، پنجره های نقشه، پانل لگال، ویژگی ها و پانل های خروجی و ابزارهای متنوعی است. رابط کارکردهای زیر را ارائه می دهد:

  • مدیریت فایل
  • ورود و ویرایش داده ها
  • سفارشی سازی قطعات GUI با کشیدن و رها کردن
  • گزینه های بزرگنمایی پنجره نقشه
  • گزینه های لایه بندی نقشه


پشتیبانی از قالب های داده های هواشناسی

HEC-MetVue در حال حاضر از خواندن محصولات خاص داده با فرمت هایی پشتیبانی می کند که عبارتند از: HEC-DSS، PRISM، XMRG، ESRI ASCII Grid با ابرداده های جانبی و پرونده های طرح ریزی همانطور که در کتابچه راهنمای کاربر HEC-MetVue مشخص شده است، GRIB برای محصولات خاص از سرویس ملی هواشناسی، و NetCDF بر اساس قراردادهای ابرداده پیش بینی آب و هوا (CF). قالب های خروجی اصلی که HEC-MetVue در حال حاضر از آن پشتیبانی می کند HEC-DSS و ESRI GRID ASCII و Binary Format هستند.


ویرایش تصویر نامنظم مثلثی (TIN) شبکه

HEC-MetVue انواع ابزار ویرایش تصویر TIN را در اختیار شما قرار می دهد، از جمله: ابزار چرخش برای تغییر جهت گیری تصویر، ابزار ترجمه برای تغییر موقعیت مکانی، ابزار پوسته پوسته شدن برای تغییر اندازه تصویر، و ابزار ویرایش برای اصلاح تصویر. HEC-MetVue همچنین امکان اضافه کردن و حذف نقاط TIN، اصلاح یک مقدار اندازه گیری نقطه TIN فردی و اصلاح کلیه مقادیر اندازه گیری در تصویر TIN را با استفاده از یک تنظیم جهانی فراهم می کند.


تجمع زمانی و مکانی

با خواندن چندین تصویر، HEC-MetVue امکان جمع آوری این تصاویر را به صورت زمانی و مکانی فراهم می کند. به طور پیش فرض برای تجمع فضایی، HEC-MetVue مقادیر موجود در نواحی با هم تداخل کننده تصاویر را متوسط ​​می کند. اما، از طریق عملیات خط فرمان، گزینه های دیگری وجود دارند برای انتخاب یا حداکثر یا حداقل مقادیر در هنگام ادغام مناطق با هم تداخل دارند.


محاسبات متوسط ​​حوضه

HEC-MetVue هنگام بارگذاری داده های ورودی و shapefiles چند ضلعی، به طور خودکار یک لایه متوسط ​​مجموع حوضه را محاسبه و نمایش می دهد، یک گزارش متن خلاصه متوسط مجموع ​​حوضه را به کنسول می فرستد، و امکان نوشتن سریال های میانگین زمان حوضه را به پرونده خروجی HEC-DSS می دهد. میانگین مجموع حوضه بر اساس حجم داده شده در طول بازه زمانی مجموعه داده ورودی و منطقه (بازدید کنندگان) با هر نوع shapefile مورد علاقه تعیین می شود. در حال حاضر، آمار تصویر کل محاسبه شده توسط HEC-MetVue فقط میانگین جمع حوضه است، که عمدتاً برای مجموعه های داده هایی با اندازه گیری عمق مانند بارش کاربرد دارد. با این حال، خاموش کردن لایه متوسط ​​​​حوضه محاسبه شده و نوشتن سری زمانی متوسط ​​حوضه هنوز می تواند برای مجموعه داده های غیر بارش مانند دما مفید باشد.


دریافت

HEC-MetVue توسط مهندسین ارتش آمریکا (USACE) توسعه یافته است. با این حال، نرم افزاری که در مرکز مهندسی هیدرولوژیک تهیه شده است هر زمان که مناسب باشد در دسترس عموم قرار می گیرد. استفاده محدود نمی شود و افراد خارج از USACE ممکن است بدون هزینه از برنامه استفاده کنند. HEC کمک یا پشتیبانی کاربر از این نرم افزار را برای کاربران غیر USACE ارائه نمی دهد. بارگیری این نرم افزار نشانگر پذیرش کامل مسئولیت شما در استفاده از این برنامه است. لطفاً برای جزئیات بیشتر به خط مشی توزیع مراجعه کنید.


دانلود نرم افزار HEC-MetVue از سایت سازنده












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools