مدل داده های آب زیرزمینی Arc Hydro :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مدل داده های آب زیرزمینی Arc Hydro


مدل Arc Hydro Groundwater یک طرح نقشه برداری از پایگاه داده برای نشان دادن مجموعه داده های آب های زیرزمینی در ArcGIS است. مدل داده ها به بایگانی، نمایش و تجزیه و تحلیل داده های چند بعدی از آب های زیرزمینی کمک می کند و شامل چندین مؤلفه برای نمایش انواع مختلف مجموعه داده ها از جمله بازنمایی سفره های آب و چاه / گمانه ها، مدل های هیدروژئولوژیکی سه بعدی، اطلاعات زمانی و داده های مدل های شبیه سازی است.

Arc Hydro Groundwater Wiki یک سایت آنلاین پشتیبانی شده برای اسناد و مدارک مدل داده های Arc Hydro Groundwater است. ویکی طراحی مدل مدل داده های Arc Hydro و سایر مدل های داده ساخته شده در بالای آن را ثبت می کند.

نمودار کلی مدل داده های آب زیرزمینی Arc Hydro

آنچنان که ذکر شد مدل Arc Hydro Groundwater یک طرح نقشه برداری از پایگاه داده برای نشان دادن مجموعه داده های آب های زیرزمینی در ArcGIS است. مدل های داده به بایگانی، نمایش و تجزیه و تحلیل داده های چند بعدی آبهای زیرزمینی کمک می کند و شامل چندین مؤلفه برای نمایش انواع مختلف مجموعه داده ها از جمله بازنمایی سفره های آب و چاه / گمانه ها، مدل های هیدروژئولوژیکی سه بعدی، اطلاعات زمانی و داده های مدل های شبیه سازی است. مدل داده با مدل داده های سطح آب سازگار است و همان چهارچوب را به اشتراک خواهد گذاشت.


زمینه

مدل داده Arc Hydro به عنوان یک مدل داده برای نشان دادن سیستم های آب سطحی در یک نقشه برداری ArcGIS آغاز شد. در سال 2002 مدل داده Arc Hydro به عنوان کتاب ESRI تحت عنوان: Arc Hydro GIS برای منابع آب منتشر شد. Arc Hydro بسیار موفق بوده و در صنعت بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. مدل داده های آب زیرزمینی به عنوان همراه با مدل داده های سطح آب توسعه یافته است. مدل داده ها بر اساس یک چارچوب تازه طراحی شده Arc Hydro است که توسط مدل های داده های سطح آب و آب های زیرزمینی به اشتراک گذاشته شده است. کاربران می توانند در صورت لزوم اجزای آب زیرزمینی و آبهای سطحی را به چهارچوب اضافه کنند یا اجزای مورد نظر خود را توسعه دهند. این رویکرد کامپوزیتی جدید، امکان طراحی طرح ژئودیساب را برای پاسخگویی به نیازهای خاص پروژه امکان پذیر می کند. هر مؤلفه مدل داده های آبهای زیرزمینی Arc Hydro در زیر توضیح داده شده است.


مؤلفه چارچوب

چارچوب Arc Hydro یک ساختار داده ساده را برای ذخیره داده های اصلی مکانی که توصیف سیستم های هیدرولوژیکی است، فراهم می کند. این چارچوب از تجزیه و تحلیل منابع اولیه آب مانند ردیابی آب در جریان آبهای زیرزمینی، رودخانه ها و آبهای زیر زمینی، ایجاد سطح آبهای زیرزمینی و نقشه های کیفیت آبهای زیرزمینی و مشاهده داده های سری زمانی مربوط به ایستگاه های نظارت و چاه ها پشتیبانی می کند.


چارچوب Arc Hydro

Aquifer - ویژگی های چند ضلعی که مرزهای آبخوان را نشان می دهد. این ویژگی ها را می توان طبقه بندی کرد تا مناطق مختلفی مانند بیرون ریز و بخش های محدود آبخوان را نشان دهد.

MonitoringPoint - ویژگی های نقطه نمایانگر مکان هایی است که متغیرهای هیدرولوژیکی اندازه گیری می شوند، مانند ایستگاه های جریان رودخانه و ایستگاه بارش.

SeriesCatalog - جدولی برای فهرست بندی و جمع بندی سری های زمانی ذخیره شده در جدول سری زمانی.

TimeSeries - جدول ذخیره سازی داده های مختلف مانند سطح آب، جریان و کیفیت آب.

VariableDefinition - جدول ذخیره مقادیر سری زمانی.

WaterBody - ویژگی های چند ضلعی مناطقی مانند استخر، دریاچه ، مرداب و مصب را نشان می دهد.

WaterLine - ویژگی های خط نمایانگر "خطوط آبی" هیدروگرافی، که نمایانگر جریان های نقشه برداری و خطوط مرکز ساختاری آب است.

WaterPoint - ویژگی های نقطه نمایانگر ویژگی های هیدروگرافی مانند چشمه ها، محل خروج آب / تخلیه و ساختارها است.

Watershed - ویژگی های چند ضلعی به نمایندگی از مناطق زهکشی که باعث جریان آب از سطح زمین به سیستم آب می شود.

Well - ویژگی های نقطه که موقعیت مکانی چاه را دارند و ویژگی های آنها را نشان می دهد.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools