پرتال اشتراک نرم افزار مهندسی آب HydroShare :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پرتال اشتراک نرم افزار مهندسی آب HydroShare


HydroShare سیستمی است که توسط کنسرسیوم دانشگاه ها برای پیشرفت شرکت Hydrologic Science Inc یا CUAHSI اداره می شود که به کاربران این امکان را می دهد تا داده ها و مدل ها را در قالب های مختلف انعطاف پذیر به اشتراک بگذارند و منتشر کنند و این اطلاعات را به صورت قابل اعتماد، به حالت اشتراک و در دسترس قرار دهند. روش قابل کشف HydroShare شامل مخزنی برای داده ها و مدل ها و ابزارها (برنامه های وب) است که می تواند براساس محتوا در HydroShare عمل کند و دروازه ای را برای محاسبات با عملکرد بالا در اختیار کاربران قرار دهد.

با HydroShare می توانید: داده ها و مدل ها را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. دسترسی به محتوای مشترک را مدیریت کنید. به اشتراک گذاشتن، دسترسی، تجسم و دستکاری مجموعه گسترده ای از انواع و مدل های داده هیدرولوژیکی. انتشار داده ها و مدل ها و به دست آوردن یک شناسه شی قابل استفاده دیجیتال (DOI). جمع آوری منابع به مجموعه؛ کشف و دسترسی به داده ها و مدل های منتشر شده توسط دیگران؛ استفاده از رابط برنامه نویسی برنامه وب سرویس (API) برای دسترسی به برنامه نویسی به منابع. و از برنامه های وب یکپارچه برای تجسم ، تجزیه و تحلیل و اجرای مدل ها با داده ها در HydroShare استفاده کنید.


HydroShare به طور آزاد در دسترس همه است، اما در درجه اول برای متخصصان منابع آب، محققان، مربیان و سایر افراد علاقمند به داده ها و ابزارهای منابع آب طراحی شده است.


هدف HydroShare این است که علم هیدرولوژیکی را با ایجاد جامعه منابع آب برای به اشتراک گذاشتن آسان تر و آزادتر محصولات حاصل از تحقیقات و یا جمع آوری داده ها، به پیش ببرد. با استفاده از Hydroshare ، می توانید اطلاعات را از چندین منبع ادغام کنید. استفاده از داده ها فراتر از هدفی که در ابتدا جمع آوری شده است و ارزش سرمایه گذاری های اندازه گیری، نظارت و تحقیق را گسترش می دهد. مدیریت، بایگانی و انتشار داده ها به روشی قابل کشف؛ افزایش شفافیت و حمایت از تکرارپذیری کار.


HydroShare از طریق کمکهای مالی بنیاد ملی علوم ایالات متحده (NSF) توسعه یافته و همچنان در حال توسعه است. کمکهای اولیه حمایت از توسعه HydroShare جوایز NSF ACI-1148453 و ACI-1148090 در 2012-2017 بود. این عملیات در حال حاضر از طریق یک جایزه NSF به CUAHSI  در EAR-1338606 و توسعه مداوم از طریق جوایز مشترک NSF OAC-1664061 ،OAC-1664018 و OAC-1664119 در 2017-2021) انجام می شود. تیم توسعه HydroShare توسط دیوید تاربوتون در دانشگاه ایالتی یوتا رهبری می شود. برای دیدن لیستی از اعضای تیم و همکاران، به صفحه تیم مراجعه کنید. HydroShare منبع باز است و بر روی نرم افزار منبع باز ساخته شده است. کد منبع HydroShare با همکاری با استفاده از مخازن در Github ساخته می شود و در درجه اول از فناوری Python ،Django و iRODS استفاده می کند. ما خوشحالیم که مشارکت کد را از هر کسی در نظر بگیریم، اما عموماً می خواهیم قبل از دسترسی متعهد به مخزن GitHub، توانایی برنامه نویسی و برنامه نویسی با ما در میان گذاشته شود. استفاده از کد از GitHub باید مطابق با شرایط سه بند مجوز منبع باز BSD انجام شود.


محتوائی که می توان در HydroShare به اشتراک گذاشت متنوع است، از جمله اشیاء دیجیتالی که نشان دهنده انواع داده های هیدرولوژیکی، مدل ها و نمونه های مدل، اسناد و سایر انواع محتوا است که معمولاً در تحقیقات هیدرولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد. اینها شامل مجموعه های زمانی هیدرولوژیکی، ویژگی های جغرافیایی (داده های بردار)، ردیاب های جغرافیایی (داده های شبکه)، مجموعه داده های زمان و مکان چند بعدی (به عنوان مثال، NetCDF) و منابع کامپوزیتی است که نشانگر مجموعه داده های پیچیده مانند هندسه رودخانه است. برنامه های مدل و الگوهای مدل انواع دیگری از محتوا هستند که می توانند در HydroShare به اشتراک گذاشته و دستکاری شوند.


"منبع" واحد گسسته ای از محتوای دیجیتالی در HydroShare است و واحد مورد استفاده برای مدیریت و کنترل دسترسی در HydroShare است. به این ترتیب، منابع تبدیل به اشیاء اجتماعی می شوند که کاربران در آن همکاری می کنند. منابع را می توان ایجاد، اصلاح، نسخه دهی، به اشتراک گذاشته، حاشیه نویسی، کشف و دسترسی کرد. . منابع HydroShare دارای خصوصیات زیر است:


  • یک منبع ممکن است از یک فایل محتوا تشکیل شود (به عنوان مثال، در مورد پرونده ای که شامل یک سری زمان هیدرولوژیکی واحد باشد) یا ممکن است یک مجموعه از چندین پرونده محتوا باشد (به عنوان مثال، در مورد یک نمونه مدل هیدرولوژیکی با پرونده های مختلف ورودی لازم). برای اجرای مدل.
  • منبعی که حاوی چندین فایل محتوا باشد ممکن است دارای ساختار / فهرست دایرکتوری سلسله مراتبی باشد.
  • یک منبع ممکن است با یک مدل داده محتوای استاندارد سازگار باشد که مختص یک نوع منبع خاص است و ممکن است قالب های خاص فایل ، نحو و / یا سلسله مراتب پرونده را تعریف کند.
  • یک منبع توسط ابرداده در سطح منبع طراحی شده است که شامل اطلاعات عمومی مورد نیاز برای کلیه منابع و پسوندهای خاص برای هر نوع منبع خاص است.


ورود به سامانه












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools