SWAT چیست؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




SWAT چیست؟


یک مدل پیشرفته کامپیوتری در مقیاس حوضه که تأثیرات آب و هوا، خاک، کاربری اراضی و مدیریت زمین در تأمین آب و آلودگی و همچنین فرسایش خاک، باروری و تولید محصول را پیش بینی می کند. این مدل به درک اکوسیستم پیچیده و خدمات آن در دسترس بودن آب، کیفیت آب کمک می کند. آسیب پذیری مواد غذایی و تولید مواد غذایی؛ و همچنین مسائل جمعیتی اقتصادی در سراسر جهان.

ابزار ارزیابی خاک و آب یا مدل SWAT، یک مدل حوزه عمومی است که توسط گروهی از دانشمندان از USDA- خدمات تحقیقات کشاورزی ساخته شده است. USDA - خدمات حفاظت از منابع طبیعی ، و دانشگاه A&M تگزاس است.

حقایق در مورد SWAT:

- SWAT به عنوان یک آزمایشگاه مجازی برای آزمایش اثربخشی سیاست های جایگزین زیست محیطی و کشاورزی و برنامه های کنترل آلودگی است که در 90 کشور استفاده می شود.

- SWAT فقط یک ابزار تحقیق نیست بلکه از آن برای ارائه ارزیابی های مفید، در دنیای واقعی و راه حل های متمرکز بر مسئله استفاده می شود.

- تحقیقات و کاربردهای مدل SWAT به تغییرات طولانی مدت در ارزیابی منابع طبیعی و توسعه گزینه های سیستم مدیریتی کمک کرده است.


چه کسی از مدل SWAT استفاده می کند؟

مدل SWAT مورد استفاده گسترده قرار گرفته است:

- در اروپا برای ارزیابی حوزه های آبخیزداری، تغییرات آب و هوا و مسائل فرامرزی

- در چین برای رودخانه زرد و شاخه های آن و رودخانه یانگ تسه

- در کنیا برای تعیین اثرات سیاست های جنگل زدایی. و در اتیوپی در ویکتوریا و دریاچه تانا (بخشی از بودجه USAID)

- در جنوب شرقی آسیا برای ارزیابی منطقه چهار کشور در حوضه رودخانه مکونگ پایین

- در پاکستان در حوضه ایندوس برای ارزیابی مدیریت آبیاری (با بودجه وزارت امور خارجه ایالات متحده)


علاوه بر این مدل، مجموعه کاملی از ابزارها برای تهیه ورودی از طریق مجموعه داده های مکانی ArcSWAT و MwSWAT، انجام تجزیه و تحلیل حساسیت ، کالیبراسیون خودکار و عدم اطمینان (SWAT-CUP) وجود دارد و در آخر برای تجسم نتایج با استفاده از VizSWAT این ابزارها برای بارگیری در وب سایت SWAT در دسترس هستند.


آموزش SWAT

با افزایش استفاده جهانی از SWAT ، در هر زمان معلوم ، بیش از 50 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در سراسر جهان از مدل SWAT به عنوان کانون اصلی کار تحقیقاتی فارغ التحصیلان خود استفاده می کنند و بیش از 20 دانشگاه به علاوه مدل SWAT را به عنوان بخشی از خود تطبیق داده اند. برنامه درسی فارغ التحصیل

علاوه بر این، بیش از 1000 نشریه همکار بررسی شده وجود دارد که از طریق بیش از 85 ژورنال در مدل SWAT منتشر شده است.

به همین ترتیب، محبوبیت کنفرانس های بین المللی در مورد این مدل هر ساله با افزایش روزافزون تعداد شرکت کنندگان در بیش از 30 کشور جهان افزایش می یابد. علاوه بر این ، دکتر R. Srinivasan هر سال به دور دنیا سفر می کند و دوره های آموزشی SWAT را برگزار می کند و سالانه چهار آموزش را در آزمایشگاه علوم فضایی خود در پردیس دانشگاه A&M تگزاس در کالج ایستگاه ، TX برگزار می کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools