ناحیه سیل بی ساختار مشبک در مدل SMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ناحیه سیل بی ساختار مشبک در مدل SMS


جاری شدن سیل می تواند خسارت قابل توجهی - و گاه ویران کننده - را به زیرساخت ها، محصولات زراعی و ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی وارد کند. برای ایجاد پیش بینی های احتمالی سناریوها و کاهش برنامه ریزی های مربوطه می توان از ماسه های بدون حالت سیل ساختاری استفاده کرد. اینها تنها برخی از دلایلی است که ممکن است نیاز به ایجاد یک سیل بند بدون ساختار داشته باشد. پروژه شما ممکن است شامل چندین منطقه کم ارتفاع باشد که از لحاظ تاریخی دچار سیل می شوند. ممکن است لازم باشد که مکان های گرمایش یا کانال ها را تنظیم کنید تا بهتر بتواند مقاومت در مقابل جریان ناگهانی را افزایش دهد و از بروز سیل جلوگیری یا جلوگیری کند.

چند مرحله وجود دارد که باید در هر زمان انجام دهید و یک مش سیلاب بدون ساختار را شبیه سازی کنید. پیام کوتاه این فرایند را ساده می کند.


1. وارد کردن داده های پس زمینه

اولین قدم وارد کردن داده های ارتفاع از یک مجموعه داده پراکندگی، ساختار رستری، داده های سطح، مش، شبکه یا پروژه های موجود است که شامل اطلاعات مربوط به ارتفاع لازم برای سیلاب است. اگر داده ارتفاع از یک مجموعه پراکنده نقاط نباشد، پس از ایجاد مش باید به یک مجموعه پراکنده تبدیل شود یا به درون مش منتقل شود.


همچنین برای کمک به مراجعه بصری رودخانه ها، جاده ها و سایر سازه ها می توان یک عکس هوایی از منطقه وارد کرد.


2. یک پوشش تولیدگر مش ایجاد کنید

پس از وارد کردن داده های ارتفاعی، با کلیک راست بر روی Project Explorer و انتخاب دستور New Coverage، یک پوشش مولد مش ایجاد کنید. از پنجره جدید Coverage، نوع Mesh Coverage را انتخاب کنید و نامی برای پوشش را وارد کنید.


3. ایجاد اشیاء برجسته

مش سیل بدون ساختار از چند ضلعی هایی در پوشش تولید کننده مش تولید می شود. روی پوشش مولد مش، قوس های محصور را که شامل مساحت سیلاب است را با استفاده از ابزار Create Feature Arc ایجاد کنید. قوس های محصور شده را با استفاده از دستور Build Polygons به چند ضلعی تبدیل کنید.



4- مش و فایل Bathymetry را اختصاص دهید

با کلیک بر روی هر یک از چند ضلعی خود از ابزار Select Feature Polygon استفاده کنید. در پنجره ظاهر شده، نوع مشی را که می خواهید ایجاد کنید اختصاص دهید. برای اطمینان از تولید صحیح مش شما می توانید از دکمه Preview Mesh استفاده کنید.


پس از انتخاب نوع مش، مقدار ثابت یا مجموعه پراکنده را انتخاب کنید تا از آن به عنوان ارتفاع مش استفاده شود. پس از انجام این کار برای همه چند ضلعی های شما، آماده تولید سیلاب بدون ساختار خود هستید.



5- مش ناحیه سیل بدون ساختار ایجاد کنید

در صورت پیروی از فرآیندهای فوق، روند تولید مش شما بسیار ساده است. به سادگی بر روی پوشش مش مولد راست کلیک کرده و دستور Convert to 2D Mesh را انتخاب کنید. مدل برای ایجاد مش محاسبات را شروع می کند. نسخه های قدیمی تر این نرم افزار باعث ایجاد پنجره گزینه ها می شود که در آن می توان چند تغییر در نحوه تولید مش ایجاد کرد. برای اکثر پروژه ها، گزینه های پیش فرض قابل قبول است. سپس یک پنجره ظاهر می شود که از شما می خواهد مش خود را نامگذاری کنید - مرحله آخر در ایجاد مش.

اکنون مش مشبک بی ساختار دارید. مش را کاوش کنید تا نتایج را بررسی نمایید و در بقیه پروژه خود شروع کنید. می توانید گزینه های نمایش را در این مرحله تنظیم کنید تا مطمئن شوید مش شما رضایت بخش است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools