حاشیه افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی با حضور رئیس مجلس :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




حاشیه افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی با حضور رئیس مجلس

توضیح شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در خصوص افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی با حضور رئیس مجلس

به دنبال افتتاح فاز اول مجتمع 261 روستایی چابهار برای 185 روستا در سفر روز سه‌شنبه رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به استان سیستان و بلوچستان، شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده که شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان توضیحاتی را در خصوص افتتاح این پروژه برای تنویر افکار عمومی ارائه داده است.

در محتوای اخبار خلاف واقع و شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده است، عده‌ای از شهروندان طرح افتتاح شده را غیرواقعی دانسته و مدعی استفاده از آب هوتک (آب‌گیرهای طبیعی) در زمان بهره‌برداری شده بودند که شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان، ضمن تکذیب موضوع بر این نکته تاکید دارد که محل تامین آب در این طرح از محل ذخیره سد زیردان برداشت می‌شود.

در توضیح این شرکت جزییات فنی طرح به شرح زیر است:

1- برای انتقال آب، 36 کیلومتر خط انتقال از محل سد زیردان تا محل تصفیه‌خانه توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه‌ای اجرا شده است. در مجموع برای این طرح ۲۹۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

2- مخزنی به حجم ۱۱۷۰۰ مترمکعب در روستای صفرزهی، عورکی و ... احداث و در این پروژه بهره‌برداری شده‌ است. همچنین عملیات ساخت باقی‌مانده مخازن به میزان ۱۰ هزار متر مکعب در حال اجرا است.

3- در روستاهای مورد هدف، 3۰۷ کیلومتر شبکه اجرا شده که شامل ۱۸۵ روستا است.

4- این پروژه طی ماه‌های گذشته به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و نظارت بهداشتی آب توسط مرکز بهداشت صورت پذیرفته و فرم‌های نظارتی بهداشتی مبین آن است.

5- وقوع سیل در تاریخ ۱۹/۱۰/۹۸ منجر به بروز خسارت‌هایی از جمله قطع برق و شکستگی لوله‌های انتقال آب شده‌ که همین مسأله مشکلاتی در امر آبرسانی در روستاهای تحت پوشش به وجود آورده است.

با توجه به اینکه قسمتی از نواقص در طول هفته جاری برطرف شده و تاسیسات بیش از ۱۷۰ روستا در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است. همچنین در خصوص شکستگی لوله آب در محل کلنگ‌زنی نمادین (سطح استان) و هدررفت بخشی از آب طی اقدامات تیم بازسازی مستقر در حال انجام است.

در پایان این شرکت ضمن دعوت از رسانه‌ها جهت بازدید از تاسیسات وارد در مدار بهره‌برداری، موارد مطروحه در فضای مجازی مبنی بر استفاده از آب هوتک تکذیب می‌نماید.

در پایان این شرکت ضمن دعوت از رسانه‌ها جهت بازدید از تاسیسات وارد در مدار بهره‌برداری، موارد مطروحه در فضای مجازی مبنی بر استفاده از آب هوتک تکذیب می‌نماید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools