استفاده از طبقه بندی منطقه ای در مدل SMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




استفاده از طبقه بندی منطقه ای در مدل SMS


آیا نیاز به شناسایی بخشی از مدل خود که مستعد بروز سیل است دارید؟ یا آیا مناطق پروژه شما باید به عنوان زیستگاه مشخصی تعیین شود؟ در حالی که بسیاری از ابزارهای مدل SMS وجود دارد که می توان از آنها برای طراحی مناطق یک پروژه به عنوان چیزی متفاوت استفاده کرد، یکی از ساده ترین راه ها استفاده از ابزار طبقه بندی Zonal است.

با باز کردن پروژه خود شامل داده های مقیاس پذیر شروع کنید. داده های مقیاس را می توان در ماژول Scatter بارگذاری کرد، یا بخشی از شبکه 2D یا شبکه 2D باشد. بعد، ابزار Zonal Classification را باز کنید. این کار را با انتخاب فرمان منوی Zonal Classification در منوی Data یا در ماژول Scatter  Mesh یا Grid انجام دهید.


پس از باز شدن پنجره Zonal Classification، معیارها را برای تعریف مناطق خود تنظیم کنید. در قسمت تحت عنوان "مناطق"، بر روی دکمه New کلیک کنید تا منطقه خود را ایجاد کنید. در حالی که در پنجره هستید می توانید چندین منطقه را به طور همزمان تعریف کنید.


پس از ایجاد مناطق خود می توانید معیارهای مربوط به هر منطقه را تعیین کنید. منطقه را انتخاب کرده و بر روی دکمه New در بخش Criteria List کلیک کنید. معیارها می توانند یکی از این دو نوع باشند: معیارهای عملکرد یا معیارهای ماده.


همانطور که احتمالاً حدس زده اید، معیارهای عملکرد از فرمول تعیین شده برای ایجاد منطقه استفاده می کنند. بگویید می خواهید مناطقی از مش خود را زیر ارتفاع 50 فوت شناسایی کنید زیرا این مناطق مناطقی هستند که برای سیلابی شدن باید آنها را مشخص کنید. شما گزینه Functions Standards را انتخاب می کنید، مجموعه داده altitude خود را انتخاب می کنید، گزینه Less از گزینه را بررسی کرده و Value 50 را وارد کنید.


به طور مشابه، می توانید بر اساس مواد، منطقه هایی را ایجاد کنید. قبل از استفاده از این گزینه، مواد باید در پروژه تعریف شوند. پس از تعریف مواد، می توانید مناطقی ایجاد کنید که مناطقی از پروژه های شما را شامل شود که در آن مناطق دارای داده های مقیاس شما باشند یا از آن خارج شوند.


سرانجام، پس از تعیین معیارهای خود، می توانید یک پوشش مدل SMS جدید با چند ضلعی در مناطق مناطق تعریف شده ایجاد کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools