40 درصد تالاب میقان در استان مرکزی آبگیری شد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




40 درصد تالاب میقان در استان مرکزی آبگیری شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: در حال‌حاضر 40 میلیون متر مکعب آب در تالاب میقان ذخیره شده است و امیدواریم در سال آبی جدید این تالاب به ظرفیت کامل خود برسد. "عزت‌اله آمره‌ای" با اشاره به اهمیت تالاب میقان افزود: دریاچه میقان یکی از منابع تالابی استان مرکزی است که خوشبختانه سال گذشته ظرفیت این تالاب پر و حدود 100 میلیون متر مکعب آب در این تالاب ذخیره شد و درحال حاضر هم 40 میلیون متر مکعب آب در این تالاب ذخیره است و امیدواریم در سال آبی جدید هم این تالاب به ظرفیت کامل خود برسد.

آمره‌ای در خصوص حقابه تالاب‌ها گفت: حقابه تالاب‌ها عموماً از جریانات آب سطحی است، یعنی باید بارندگی اتفاق بیفتد، سیلابی به وقوع بپیوندد و رودخانه‌ای جاری شود تا حقابه تالاب تامین گردد.


وی تصریح کرد: رودخانه‌هایی که عموماً به تالاب میقان منتهی می‌شوند رودخانه‌های فصلی هستند و با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال‌های گذشته، آوردی برای تالاب میقان نداشته ولی سال گذشته خوشبختانه این اتفاق افتاد و تالاب به‌طور کامل آبگیری شد.


آمره‌ای با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از آورد تالاب میقان از محل پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک تأمین می‌شود، اظهار کرد: در تقسیم‌بندی پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اراک برای تالاب میقان حدود 200 تا 250 لیتر در ثانیه حقابه در نظر گرفته شده است ولی فعلا که مصرف کننده دیگری ندارد حدود 700 تا 1000 لیتر در ثانیه خروجی پساب وارد تالاب می‌شود.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با اشاره به تالاب آق‌‌گل نیز عنوان کرد: بخشی از حقابه این تالاب از طریق آب‌های سطحی، بخشی هم سرریز رودخانه قره‌چای در مواقع طغیانی و سیلابی و بخشی هم از مسیل‌ها و رودخانه‌های حوزه همدان است، بنابراین این تالاب هم سال گذشته با توجه به بارندگی‌های خوب آبگیری شد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools