استفاده از ابزارهای اصلاح داده در مدل آب سطحی SMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




استفاده از ابزارهای اصلاح داده در مدل آب سطحی SMS


جعبه ابزار Dataset در مدل SMS امکان مشاهده داده های شما را به روش های مختلفی فراهم می کند، ضمن اینکه برای اصلاح و ایجاد مجموعه داده های جدید از مجموعه داده های موجود نیز استفاده می شود. ابزارهای مختلف در جعبه ابزار هر یک از مجموعه مشخصی از توابع را برای تغییر داده های انتخابی استفاده می کنند. یکی از ابزارهای موجود در جعبه ابزار Dataset که می تواند مفید باشد، ابزار Filter است. این ابزار بر اساس معیارهای فیلتر انتخاب شده، یک مجموعه داده جدید ایجاد می کند.

به عنوان مثال، بگویید که شما خروجی مدل عددی خود را فیلتر می کنید تا عمق بین حداقل و حداکثر عمق نشان داده شود، پس می خواهید داده های عمق را برای سرعت بین حداکثر و حداکثر دامنه فیلتر کنید. این ابزار می تواند نشان دهد که چگونه یک زیستگاه با گذشت زمان یا برای هر منظور دیگری که می توانید به آن فکر کنید تغییر می کند.


ممکن است روش های مختلفی برای انجام این کار وجود داشته باشد ، اما یک روش این است که مجموعه داده های سرعت را به دامنه مورد نظر فیلتر کرده و سپس آن فعالیت را به مجموعه داده عمق نقشه برداری کنید. با استفاده از این مثال می توانید موارد زیر را انجام دهید:


جعبه ابزار Dataset را باز کنید.

ابزار Filter را انتخاب کنید.

برای فیلتر کردن مجموعه داده Velocity Mag از محدوده مورد نظر استفاده کرده و NULL را در خارج از محدوده اعمال کنید.


ابزار Map Activity ابزاری دیگر است که می تواند کمک کننده باشد. این ابزار فعالیت را از یک مجموعه داده به یک مجموعه داده دیگر می کشد. این فقط به نمایش مقادیر علاقه در یک مجموعه داده خاص کمک می کند. برای ادامه مثال قبلی:


ابزار Map Activity را در جعبه ابزار Dataset انتخاب کنید.

با استفاده از مجموعه داده های ایجاد شده در مراحل قبلی، فعالیت را از مجموعه داده های جدید به مجموعه داده های عمق (Value Dataset) تهیه کنید.

مجموعه داده جدید در Project Explorer ظاهر می شود و مقادیر مورد علاقه را نشان می دهد. اگر مجموعه داده گذرا باشد، می توان یک حلقه فیلم ساخت، که نشان می دهد چگونه با گذشت زمان تغییر می کند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools